close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




  

Participanti & Proiecte



Si copiii cu autism merg la scoala



| Organizator:
    Asociatia Invingem Autismul
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
     Autismul este o tulburare severa de dezvoltare care afecteaza persoana pe toata durata vietii. Autismul este definit prin deteriorarea abilitatilor de comunicare, relationare si prin dificultati de adaptare senzoriala la mediu. Toate aceste disfunctii ale persoanei afectate ingreuneaza extrem de mult adaptarea si integrarea sa educationala, sociala si in munca.Pentru a se integra mai bine social, copiii cu autism au nevoie de expunere si participare la activitati in scoala de masa si in comunitate.
Integrarea in scoala este posibila, dar acest lucru presupune activitati suplimentare de pregatire, cu personal specializat in intervenţii specifice pentru copiii cu autism, care sa continue obiectivele de lucru conform analizei comportamentale aplicate, dar sa vina si in intampinarea obiectivelor scolare, potrivit curriculei naţionale.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului:
-Imbunatatirea accesului la educatie a 150 de copii cu autism din 7 orase din Romania.
Obiectivele proiectului:

-Cresterea abililitatilor a 30 de copii cu autism de a fi integrati in scoala, alaturi de copii cu o dezvoltare tipica(normala)
-Dezvoltarea cunostintelor si abilitatilor a 150 de cadre didactice din Bucuresti si din tara despre autism in metode de predare si integrare scolara a elevilor cu autism
-Cresterea tolerantei 300 de copii din Bucuresti, cu o dezvoltare tipica, colegi ai copiilor cu autism pentru imbunatatirea integrarii scolare a colegilor lor speciali


Si copiii cu autism merg la scoala Si copiii cu autism merg la scoala Si copiii cu autism merg la scoala

| Aria geografica
    Bucuresti, Cluj - Napoca, Arad, Baia Mare, Craiova, Brasov, Pitesti

| Rezumat
     Proiectul “Si copiii cu autism merg la scoala”, si-a propus sa imbunatateasca accesul la educatie a 150 de copii cu autism din 7 oraşe din România. Copiii cu autism invata mult mai greu decât ceilalti, care au o dezvoltare tipica, iar interventia, deci educatia lor, trebuie sa fie sustinuta si specializata. Totodată, integrarea lor este de cele mai multe ori ingreunata de mentalitatea celor din jur.
Prin acest proiect, am dorit sa crestem abililitatile a 30 de copii cu autism de a fi integrati in scoala, alaturi de copii cu o dezvoltare tipica (normala),am dezvoltat cunostintele si abilitatile a 150 de cadre didactice din Bucuresti si din tara despre autism, in metode de predare si integrare scolară a elevilor cu autism si am dorit sa creştem toleranta a 300 de copii din Bucuresti, cu o dezvoltare tipica, colegi ai copiilor cu autism pentru imbunatatirea integrarii scolare a colegilor lor speciali.

Totodata, in cadrul proiectului au fost realizate si implementate doua materiale foarte utile si inedite in contextul romanesc, pentru educatia speciala a copiilor cu autism: tiparirea versiunii in romana a ghidului pentru cadre didactice, realizat de Autism Speaks si realizarea Povestilor sociale – materiale video educationale folosite in interventie pentru invatarea regulilor sociale de comportament, la scoala si in alte medii.

Prin intermediul acestui proiect am reusit sa dezvoltam parteneriate sustenabile cu scoli si gradinite, in vederea integrarii beneficiarilor.
De asemenea, cursurile organizate au fost apreciate de participanti, care au gasit, astfel, solutii practice pentru integrarea elevilor cu autism actuali sau viitori de la clasele/grupele lor.


| Date beneficiari
    

| Rezultatele proiectului
    Pe tot parcursul proiectului am organizat zilnic activitati de pregatire de scoala necesare dobandirii de abilitati de scoala sau gradinita (fiecare dupa nevoia sa dezvoltarea sa. O imbunatatire a acestui tip de activitati a fost data de achizitionarea tablei interactive prin care reusim sa folosim astfel alte metode de invatare pentru copii, cu scopul de a dobandi abilitati potrivite pentru integrare.

Pe perioada proiectului am dezvoltat parteneriate cu gradinite si scoli, care ne sunt parteneri activi in integrarea beneficiarilor nostri.

Ca urmare a lecturilor cu tema "Despre prietenie si toleranta", elevii (in numar de 300) care au participat au fost receptivi, iar cadrele didactice deschise la acest gen de activitati, un pas important pentru dezvoltarea de noi parteneriate.

Ghidul a fost tiparit in 500 de exemplare si diseminat catre toti participantii la cursurile pentru cadre didactice desfasurate in proiect, catre scolile partenere in proiect, catre ceilalti membri ai FEDRA – Federatia pentru Drepturi si Resurse pentru Persoanele cu Tulburare in Spectrul Autist.

Pe langa cele 6 cursuri initiale pentru cadre didactice,la solicitarea Asociatiei Parintilor Copiilor cu Autism Arges, am organizat in parteneriat un curs la Pitesti pentru numarul record de 59 participanti (partenerul a acoperit cheltuielile de organizare), depasind astfel indicatorul din proiect pentru aceasta activitate.





| Bugetul proiectului (in RON)
    30214

| Parteneri
    Autism Transilvania, Autism Baia-Mare, ANCAAR Craiova, Copiii de Cristal Braşov, Asociatia Intelege Autismul Arad, Asociatia Parintilor copiilor cu autism Arges, Romanian Angel Appeal, Gradinita Vise, Gradinita Step by Step Bambi, Liceul Nichita Stanescu, Scoala cu clasele I-VIII nr. 1 Bolintin Vale, Scoala cu clasele nr. 21

| Website-ul proiectului
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL