close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte







| Organizator:
    
| Sectiune:
    Programe
| Problema de fond
    Beneficiarii proiectului au fost tineri elevi de gimnaziu din mediul rural, cu vârste cuprinse între 10-14 ani, din 4 sate din Comunitatea Urbană Arieș. Am ales specific acest grup de tineri pentru că accesul lor la cultură și resurse educaționale este cu mult mai limitat, comparativ cu tinerii care trăiesc în zone urbane. Mulți dintre acești tineri au participat pentru prima dată la un eveniment cultural, interacționând în mod direct și pentru prima dată cu democrația și valorile democratice. Tinerii nu doar că au privit niște imagini și exponate din perioada propagandei comuniste, dar au și interacționat cu arta și cultura națională.


| Scopul programului
    Am implicat tinerii în toate etapele dezvoltării muzeului mobil. Tinerii s-au implicat de la alegerea exponatelor până la organizarea sesiunilor interactive. De la începutul proiectului, am menținut un dialog activ și continuu cu beneficiarii, pentru a reuși să răspundem îndeaproape la nevoile și problemele cu care se confruntă.

Am acordat roluri tinerilor în procesul decizional în ceea ce privește derularea proiectului. O echipă de tineri a gestionat evenimente și orgnaizat diverse activități.




| Acoperire
    Echipa a fost formată din 2 persoane, cu vârstele de 20, respectiv 21 de ani.





| Rezumat
    Scopul proiectului a fost de a îmbunătăți accesul tinerilor din mediul rural la experiențe culturale, totodată promovând valorile democratice. N
(1) Crearea unui muzeu mobil în patru sate, oferind astfel experiența interacțiunii directe cu 20 de exponate culturale chiar în centrul comunităților rurale.

(2) Participarea a 1600 de elevi de gimnaziu din mediul rural în sesiuni interactive de muzeu chiar în școlile lor a fost un pas crucial în democratizarea accesului la cultură.
(3) Dezvoltarea de sesiuni educaționale care să sprijine formarea gândirii critice la acești copii la activități.


| Date beneficiari direcţi
    Rezultatele proiectului "Caravana Propagandei Comuniste" au fost semnificative.
Pe termen scurt, a crescut interesul și angajamentul elevilor față de istoria și cultura națională. Peste 1000 de elevi au avut parte de activități cultural educative într-un mediu extraordinar de fascinant în care au interacționat cu exponate deosebite care abordează un subiect de interes național -progaganda.
Pe termen mediu, a fost observată o mai mare participare a elevilor la orele de istorie și o creștere a curiozității acestora, precum și o deschidere către subiectele culturale din partea părinților. Acest lucru a condus la o creștere a interesului și angajamentului lor față de învățare, precum și la o mai mare conștientizare și apreciere a diversității culturale și istorice.Pe termen lung, proiectul pregătește elevii ca ambasadori ai culturii în propriile comunități și poate inspira inițiative similare în alte zone rurale. Proiectul a implicat direct peste 1000 de elevi, iar mesajele sale au ajuns la aproximativ 5000 de persoane din comunitatea locală. Rezultatele neintenționate includ o conexiune mai puternică între generații și o conștientizare crescută a importanței patrimoniului cultural.
În ceea ce privește rezultatele neintenționate, proiectul a creat o conexiune mai puternică între generații și a stimulat dialogul și colaborarea între elevi, profesori și părinți. De asemenea, a crescut conștientizarea asupra importanței patrimoniului cultural și a diversității în rândul comunității, contribuind la formarea unei identități culturale mai puternice și mai unite.


| Activitati
    În prima etapă a proiectului, am înființat un parteneriat cu diverse școli dispuse să transforme clasele și holurile școliilor în adevărate galerii de muzeu. Aceasta a implicat o colaborare strânsă cu personalul administrativ și profesorii pentru a asigura disponibilitatea și deschiderea lor față de inițiativă. Am organizat întâlniri pentru a detalia aspectele logistice, a garanta securitatea spațiilor și a coordona calendarul evenimentelor, pentru ca fiecare loc să fie adecvat pentru prezentarea expozițiilor.

În cea de-a doua etapă, am configurat și desfășurat o caravană de expoziții mobile care a ajuns în patru instituții educaționale diferite. Această caravană, dotată cu toate materialele necesare pentru a expune selecția de 20 de exponate determinată anterior, a avut rolul de a metamorfoza a sălilor de clasă în spații muzeale interactive și culturale. În cadrul caravanei tinerii au avut oportunitatea să poarte discuții cu persoane care au trăit în perioada comunistă, astfel consolidând informațiile acumulate deja din cadrul expoziției.

În ultima etapă, ne-am angajat într-o campanie amplă de informare, punând accent pe semnificația culturii și democrației, ajungând la un total de 5000 de persoane. Am folosit o varietate de canale de comunicare, de la platforme online până la materiale promoționale tipărite, cum ar fi afișe informative și broșuri, pentru a amplifica ideea centrală a proiectului


| Rezultatele programului
    Acest proiect a fost realizat cu sprijinul acordat de Asociația Fondului Cultural Național. Cu 13.757,50 de lei, am reușit să facem cultura posibilă pentru 1600 de tineri din mediul rural. Am folosit aceste fonduri pentru toate demersurile de deplasare, dezvoltare și formare pe care le-am realizat alături de tinerii implicați pe întregul parcurs al proiectului. De asemenea, am folosit o parte din costuri pentru comunicarea și promovarea proiectului, pentru a ajunge la un număr cât mai mare de persoane informate.


| Parteneri
    Trăim într-o lume în care ne lovim de zeci de informații în fiecare moment. Cei mai mulți tineri dintre noi, încă nu dispun de un set de abilități care să îi ajute să discearnă informația falsă sau înșelătoare de cea adevărată. Pornind de la această problemă generală, pe care știm că nu o putem rezolva fără a fi specifici, am conectat-o de realitatea tinerilor din mediul rural din comunitatea noastră. Tinerii din mediul rural se confruntă cu o realitate și mai cruntă decât cei din mediul urban, fiind limitați în ceea ce privește accesul la cultură, dar în special la resursele educaționale. Realitatea de la nivel național din mediul rural limitează accesul tinerilor și al cetățenilor la elemente culturale de care au nevoie pentru a se dezvolta în cetățeni activi în societate. Vorbim aici despre lipsa accesului sau chiar lipsa existenței punctelor culturale precum muzee, expoziții sau chiar centre culturale, ceea ce îngreunează accesul tinerilor la artă, cultură și dezvoltare personală și crește gradul ca aceștia să devină victime ale informațiilor false.

Deficitul de resurse poate duce foarte ușor la izolare culturală și la un acces redus la oportunitățile de învățare și dezvoltare personală, care sunt cu mult mai abundente în orașe, unde activitățile culturale sunt accesibile și variate.

Pornind de la această problemă, am vrut să creăm pentru tineri oportunități de formare în domeniul cultural, dar care și să îi aducă mai aproape de cultura și istoria națională. De ce? Deoarece trăim noi, personal, într-o lume în care oamenii ajung să zică mereu halucinant ”era mai bine pe vremea comunismului”. Am considerat că e momentul să arătăm cum funcționa propaganda atunci și să facem cultura accesibilă copiilor din mediu rural, care rar au parte de astfel de evenimente.


| Despre organizator
    Misiunea noastră este simplă și se reduce la două cuvinte: Creștem Eroi! Cine sunt acești eroi? Sunt profesorii care transformă elevii de azi în cetățenii responsabili de mâine, sunt tinerii care luptă să devină cea mai bună versiune a lor, sunt antreprenorii și afaceriștii care creează economia locală, sunt voluntarii dedicați care fac zilnic lumea un loc mai bun, sunt membrii comunității care înfruntă nedreptățile și asigură o lume mai justă pentru toată lumea #FiecareFaceCePoate.


| Website proiect
    https://www.facebook.com/amos.faptebune/posts/pfbid0MUDepDn2eLC9DYeJK6Mo2qT71Bfkg1fE6vWKssinfTncLq8LzzYe33U5KRATo4Hfl



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes