O campanie de redirectionare a 2% din impozitul pe venit catre lupta impotriva abandonului scolar

Chiulitul este, pentru multi dintre noi, abaterea nevinovata, care trece de multe ori neobservata si de care ne amintim, peste ani, cu nostalgie si chiar cu un zambet complice. Insa, despre un altfel-de-chiul, acela al copiilor defavorizati, nu se vorbeste niciodata, pentru ca in catalog nu exista materii precum... rechizite, haine sau mancare. 

Pentru a reduce rata abandonului scolar in randul copiilor defavorizati, Crucea Rosie Romana si MullenLowe au lansat o campanie de redirectionare a 2% din impozitul pe venit catre aceasta cauza sociala.

„Stim cu totii ca Romania are una dintre cele mai mari rate ale abandonului scolar din Europa. Cu toate acestea, nu vorbim suficient despre motivele care genereaza aceste statistici triste. Prin campania lansata alaturi de MullenLowe, dorim sa atragem atentia asupra unui fenomen ce nu ar trebui ignorat, dar si sa convingem publicul ca mica lui contributie poate avea un impact decisiv asupra viitorului unor copii. Si, pentru ca viitorul se invata la scoala, ne-am dori ca tot mai multi oameni sa spuna Prezent! in campania noastra, prin redirectionarea a 2% din impozitul pe venit”, afirma Ioan Silviu Lefter, director general Crucea Rosie Romana.

Cand vine vorba despre copiii nevoiasi si despre imposibilitatea lor de a merge la scoala, primul lucru la care ne gandim sunt rechizitele si hainutele, obiecte care constituie o provocare financiara chiar si pentru o familie cu venituri medii. Ceea ce tindem sa uitam poate prea usor este ca piramida nevoilor este una si aceeasi pentru toata lumea. Inainte de orice, copiii au nevoie de o masa la pranz, materie care, din nou, nu se preda in scoli. Realitatea acestei lipse in cazul elevilor defavorizati este pe cat de dureroasa, pe atat de adevarata.

Provocarea MullenLowe a fost sa atraga atentia asupra acestui aspect, prea putin discutat. Astfel s-a ajuns la conceptul de “chiul”, in contextul in care elevii nevoiasi sar automat peste una dintre cele mai importante mese din zi. Pentru a sensibiliza oamenii din publicul tinta, agentia a decis sa le aminteasca de momentele in care alegeau sa chiuleasca de la ore si, cel mai important, de motivele care ii determinau sa faca aceasta alegere. In contrast cu rebeliunea, indragosteala, dorinta de a te plimba in parc cu prietenii sau de a merge la repetie cu trupa de rock, vine lipsa mancarii – motivul care ii impiedica pe copiii nevoiasi sa spuna “prezent” la masa de pranz. 

„Cu siguranta oricare dintre noi are o poveste amuzanta despre cum chiulea de la ore pentru motive care ni se pareau, la vremea aceea, de importanta astronomica. Insa nu stiu cati dintre noi s-au gandit la copiii care chiulesc zilnic de la scoala, impotriva vointei lor. Si nu pentru ca nu ar avea chef sa invete sau pentru ca ar prefera sa bata mingea in strada, ci pentru ca le lipsesc lucruri elementare, precum mancare, haine sau rechizite. Pentru maximizarea mesajului, am evidentiat deci contrastul care se creeaza intre copiii obisnuiti si cei defavorizati”, spune Alina Balan, Client Service Director MullenLowe.

Mixul de promovare al campaniei cuprinde radio, online, print si social media.
Campania beneficiaza de sustinerea Iulianei Tudor, ambasadoarea Crucii Rosii Romane, care povesteste cu nostalgie despre motivele care o determinau din cand in cand sa mai traga chiulul, tocmai pentru a crea o antiteza cu impact puternic referitor la situatia copiilor nevoiasi. 

Din partea MullenLowe au contribuit Alin Marghidanu (Group Creative Director), Miruna Dumitrescu (Copywriter), Victor Oprisan (Group Creative Director), Daniel Oprea (Art Director), Alina Balan (Client Service Director) si Ionela Tatu (Account Manager).


***
Despre Crucea Rosie Romana
Societatea Nationala de Cruce Rosie din Romania este o organizatie umanitara care functioneaza neintrerupt din 1876, membra a Miscarii Internationale de Cruce Rosie si Semiluna Rosie, auxiliara a autoritatii publice si abilitata prin lege sa asigure asistenta umanitara in caz de dezastre si sa vina in sprijinul persoanelor vulnerabile.

Prin programele si activitatile sale in beneficiul societatii contribuie la prevenirea si alinarea suferintei sub toate formele, protejeaza sanatatea si viata, promoveaza respectul fata de demnitatea umana, fara nicio discriminare bazata pe nationalitate, rasa, sex, religie, varsta, apartenenta sociala sau politica.

Despre MullenLowe
Detinuta de grupul american IPG (Interpublic Group), MullenLowe este una dintre cele mai mari retele de comunicare la nivel mondial, cu peste 90 de agentii in 65 de tari. Campaniile semnate MullenLowe in 2015 au plasat reteaua, pentru al doilea an consecutiv, pe locul patru in WARC 100, clasamentul anual al celor mai bune agentii si campanii din lume, realizat pe baza eficientei, strategiei si creativitatii. 

In Romania, MullenLowe face parte dintr-unul dintre cele mai importante grupuri de comunicare, alaturi de Initiative (media), Golin (relatii publice), Profero (digital), BPN (media) si MedicOne (comunicare in domeniul medical si farmaceutic).