Street artistul Pisica Patrată a transformat o fațadă de bloc din Sibiu cu o pictură spectaculoasă 
Premiera acestei ediții a fost realizarea unei lucrări pe o clădire privată din Sibiu – un bloc de locuințe, de către artistul Alexandru Ciubotariu, aka Pisica Pătrată, lucrarea fiind creată în campania ”Culorile României” - Policolor, cel mai amplu proiect de responsabilitate socială derulat la nivel naţional.
 
”Îmbrăţişare” este numele lucrării, iar pentru conceperea ei artistul a muncit peste 30 de ore, pe parcursul a patru zile. "Am ales acesta temă şi pentru că o văd ca pe o ”îmbrăţişare” între ceea ce fac eu şi campania ”Culorile României”, pe care o îndrăgesc și sunt mândru că fac parte din ea în calitate de ambasador, dar şi pentru locaţia inedită de anul acesta din festival: un bloc de locuinţe, un spațiu care aduce împreună ființe, suflete pe care le-am imortalizat astfel într-o armonie desăvârșită. Lucrarea este în concordanță cu preocupările mele din ultima perioadă, pe linia de intersecţii, întrepătrunderi, îmbrăţişări, care scot în evidenţă relaţiile dintre personajele pe care le creez", a declarat Pisica Pătrată legat de ce l-a inspirat atunci când și-a ales tema. 

Arta stradală de la Sibiu - făcută să inspire generații
Timp de 7 zile, 27 de artiști din România, alături de străinii Urka din Italia și Wasp Elder din UK au lucrat la transformarea schițelor în lucrări de mari dimensiuni, care dau culoare zidurilor gri din zone mai puțin favorizate din oraș.
 
Cele 31 de lucrări din primele două ediții au fost completate acum de 17 noi murale, incluse în Turul de Artă Stradală de la Sibiu, primul și singurul de acest gen din țară. În ultima zi a festivalului peste 100 de persoane l-au parcurs pe bicicletă, trotinetă sau alte mijloace urbane de deplasare. 
 
Sibiu Street Art Tour reprezintă o alternativă la turismul obișnuit, dar și un altfel de mod de a valorifica o plimbare cu bicicleta. 
Prin campania ”Culorile României„ Policolor a sprijinit anul acesta Sibiu International Street ART Festival cu 500 de kilograme de vopsea Spor pentru interior şi exterior, alături de coloranţi.

Următorul proiect de artă urbană din campania Culorile României va fi în Capitală
Campania „Culorile României” îşi asumă susţinerea comunităţilor urbane şi rurale, alături de a celor profesionale cu scopul de a creşte calitatea vieţii în comunităţi prin acţiuni de reamenajare, restaurare şi decorare a spaţiilor publice şi private, prin intermediul donaţiilor de materiale (vopsele, lacuri, emailuri, tencuieli decorative).  

În 2017, „Culorile României” va ajunge în orașele București, Brăila, Pitești, Filiași, Sibiu și comunele Vorona – județul Botoșani și Hășmașu – Arad.  Un proiect special se va desfășura în parteneriat cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România, pentru care au fost donați 3.140 litri de emailuri în valoare de 56.600 lei, materiale necesare renovării a 85 de refugii, 20 de cabane și 80 de trasee turistice. Un alt proiect special va fi realizat în colaborare cu Asociația Culturală „Nouă ne pasă” prin programul Interesting Times Bureau în parteneriat cu Fundația Calea Victoriei și Asociația Visual Playground. Policolor va ajuta cu materiale realizarea a două picturi murale în zona centrală a Capitalei și o alta la Universitatea de Arhitectură „Ion Mincu”. 

 
***
Proiectul „Culorile României” continuă programul de acţiuni de responsabilitate socială pe care Policolor îl derulează din 2015, momentul aniversarii a 50 de ani de experienta in productia de lacuri si vopsele a producatorului.

Despre noi: 
Policolor, producător de lacuri şi vopsele cu o experienta de peste 50 de ani în România. Compania oferă soluţii şi produse pentru decorarea şi finisarea casei sub brandurile SPOR, DEKO Professional, CasaBella, Vinarom, sisteme complete pentru refinisarea autovehiculelor, sub brandurile Klar Professional, Klar Ultra, Emaur si Silverpol- in cadrul Policolor Automotive și produse destinate acoperirilor industriale cu arie largă de aplicabilităţi aflate in cadrul Policolor Industrial Coatings.

Produsele Policolor sunt prezenteîn peste 3.000 de magazine de retail tradiţional, în marile reţele de bricolaj din România și în peste 1.000 de service-uri auto din țară. Compania dispune în prezent de o reţea de 12 magazine proprii.
Grupul Policolor – Orgachim operează două mari unităţide producţie: Policolor România şi Orgachim Bulgaria şi este liderul regional în domeniul tehnologiei vopselelor şi lacurilor în zona Sud-Est Europeană. 
 
 
 Credit foto Sergiu Pavala