Prin seria Profil de ONGist ne-am propus să vă facem cunoștinta cu cei ce alcătuiesc societatea civilă, care prin acțiunile și inițiativele lor contribuie la o Românie mai bună pentru noi toți. În vremuri în care e greu să găsești repere și exemple de verticalitate, vă invităm să vă lăsați inspirați de poveștile lor.

Deși are doar 20 de ani, Bogdan Ionescu are deja un trecut bogat în inițiative sociale. Unul dintre cele mai importante proiecte ale sale este LEXY, prima platformă online în limba română dedicată copiilor cu dificultăți de învățare. Cu ajutorul platformei, copiii pot folosi strategii de învățare adaptate lor, multisenzoriale, de oriunde s-ar afla.

Cine este Bogdan Ionescu?

Sunt un tânăr de 20 de ani, student la University of Manchester, profilul inginerie electrică și electronică. Mă pasionează istoria tehnologiei, colecționez calculatoare - de la Commodore la iMacs clasice - și servere industriale. Îmi place să cred că cel mai bun atu al meu este curiozitatea. Iar când încep un proiect nou, acesta este singurul lucru la care mă pot gândi.

Povestește-ne despre parcursul tău de activist. Cum și de ce ai ales să te dedici unei cauze?

În 2008 am creat Palatul de Hârtie, un proiect prin care atât copiii, cât și adulții învață origami, o inițiativa care mai târziu a fost premiată la Gala Societății Civile. În următorii ani, am început Edulier împreună cu mama mea, un atelier pentru educație. Scopul Edulier era de a-i face pe copii, indiferent de condiția socială, să se joace împreună în Corbeanca, dar a evoluat intr-un proiect ce ajută mii de copii în fiecare an din toată țara. Recent mi-am deschis propria asociație, EduART, cu proiectul Tech4Kids, un proiect pentru combaterea obezitații infantile cu ajutorul tehnologiei.

Care a fost cea mai mare reușită de până acum? Dar nereușită din care ai învățat cel mai mult?

Îmi este foarte greu să aleg cea mai mare reușită pentru mine. De la învățatul copiilor să programeze împreună cu BBC, la o trotinetă electrică care mă duce zilnic la facultate, la o vioară electrică, la prima platformă din România dedicată copiilor dislexici. La capitolul nereușite, încă mai încerc să devin astronaut.

Care este persoana din mediul neguvernamental pe care o admiri cel mai mult? De ce?

Am crescut într-un ONG. Spiritul civic îmi curge prin vene datorită mamei mele. Ea este, fără discuție, cea mai mare influență în cariera mea de activist. Îi moștenesc obsesia cu care lucrează, fără odihnă, până când proiectul este gata.

Ce și-a propus să facă proiectul „LEXY - platforma în limba română pentru copiii dislexici”?

Lexy ajută copiii dislexici să învețe stuctura cuvintelor și să diferențieze literele cu care au probleme, într-un mod interactiv. Toată interfața este optimizată pentru a fi cât mai ușor de citit. Lexy este probabil cea mai folositoare unealtă din arsenalul Centrului Edulier, primul centru din România dedicat diagnosticării și tratării dislexiei. Dorim să extindem LEXY la nivel național și să îmbunătățim platforma pentru a veni în ajutorul celor care au și alte dificultăți de învățare.

Cum ai caracteriza România acum și care crezi că este cel mai important lucru care trebuie să se schimbe în societate?

Cât de mult iubesc țara asta, din păcate este cotropită de corupție, interese proprii și cenzură. Sistemul nu te ajută, este împotriva ta. Toate problemele României sunt generate de mentalitatea românilor, promovată de propaganda din școlile românești: individul este cel mai important, el/ea trebuie să fie cel mai bun, de nota 10, în loc să fie încurajate spiritul civic și munca în echipă, ca în restul țărilor moderne. Până când sistemul românesc de educație nu va fi renovat, este greu să ai speranță în alte sectoare.

Proiectul LEXY - platformă în limba română pentru copiii dislexici a câștigat locul II la secțiunea Educație, Învățământ, Cercetare și locul III la secțiunea Inițiative Cetățenești în cadrul Galei Societății Civile 2018.

Acest articol este parte a proiectului editorial
Profil de ONGist, realizat de Gala Societății Civile în parteneriat cu portalul Știri.ong.