Kaufland România alocă sume pentru cinci noi proiecte dedicate promovării femeilor și a drepturilor lor în cadrul programului de finanțare #ÎNSTAREDEBINE, ce oferă granturi nerambursabile în valoare totală de un milion de euro organizațiilor neguvernamentale pentru a derula proiecte sustenabile pentru România.

Proiectele au fost selectate în urma unui hackathon de proiecte #înstaredebine ce a avut loc în februarie și la care au participat 26 de ONG-uri care au dezvoltat proiecte sustenabile și cu impact. Temele abordate de ele au fost promovarea modelelor feminine, relații sănătoase bazate pe egalitate și respect reciproc, combaterea violenței împotriva femeilor, sănătate reproductivă și maternală. 

Cele cinci proiecte selectate sunt:
Bona Dea – Femei puternice în comunități locale, derulat de Centrul de Dezvoltare Curriculară și Studii de Gen FILIA, Centrul Cultural al Romilor „O Del Amenca” și Asociația Juriștilor Romi RomaJust. Vor fi organizate întâlniri cu peste 450 de femei din Valea Seacă (Bacău), Fetești (Ialomița), Slobozia Bradului și Timboești (Vrancea) și Barcea (Galați), care vor fi încurajate să se implice activ în comunitățile lor. Pentru 50 dintre aceste femei se va oferi asistență juridică printr-o caravană mobilă.

„La feminin” – instalație multimedia interactivă, implementat de Asociația Noi Re-creăm, Centrul Multimedia Teatru FiX și Asociația Lindenfeld – Programul Educațional Ajungem Mari. Proiectul își propune promovarea modelelor feminine din sectorul cultural și conștientizarea impedimentelor și a dificultăților cu care se confruntă femeile din acest sector. Vor fi realizate interviuri și fotografii care vor face parte dintr-o instalație artistică multimedia deschisă publicului la Iași și Timișoara.

Femeie. C.L.A.R. Sat. Teatru, realizat de Fundația de Sprijin Comunitar, Asociația Mutatis Mutandis și Asociația Cultură’n Șură. Proiectul oferă activități de informare, educație, consiliere și acces la servicii medicale, sociale și psihologice unui număr de 250 de femei provenind din Bacău și alte patru comunități rurale din județ (Stănisești, Motoșeni, Dealu Morii, Podu Turcului). Experiențele lor de viață vor inspira o piesă de teatru despre riscurile asociate depresiei postpartum, cu consecințe asupra educației copiilor, relațiilor de cuplu și calității vieții în ansamblul ei.

Floare de nu mă uita, creat de Asociația Culturală Hai în Sat și Fundația Tineri pentru Tineri. Desfășurat la nivel național, proiectul implică actori de comedie și stand-up comedy, care vor realiza o serie de materiale umoristice cu mesaje de responsabilizare privind încurajarea sănătății cuplului și a familiei, prin implicarea bărbaților ca principali purtători de mesaj. De asemenea, 30 de jurnaliști și influenceri vor participa la un workshop de sensibilizare privind tematicile abordate în proiect.

Succesul. La feminin, pus la punct de Asociația Eurolife, Asociația Tandem și Clubul Sportiv Tandem Arena. Proiectul își propune să abordeze tema succesului prin promovarea modelelor feminine din diferite zone ale societății (cultură, antreprenoriat, sport, societate civilă, spiritualitate etc). Vor fi realizate 15 interviuri cu femei din diverse categorii sociale și un film documentar.

Prin organizarea Hackathonului de proiecte #înstaredebine, Kaufland România și Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile aduc o noutate în ceea ce privește finanțarea sectorului neguvernamental, contribuind la consolidarea sectorului neguvernamental românesc într-o manieră inovatoare, flexibilă și de impact.

„Originile sărbătorii de 8 Martie au la bază o luptă pentru drepturile femeii. În 1857, pe 8 martie, muncitoarele din industria textilă din New York au făcut grevă pentru a obține condiții mai bune la locul de muncă. Deși ele au fost împiedicate, au continuat să lupte pentru drepturile lor. Nu este o coincidență că anunțăm chiar de 8 Martie că finanțăm proiecte care duc mai departe această luptă, de a susține comunitatea și drepturile femeilor de a fi respectate și prețuite”, a declarat Anna Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland România.

Programul #ÎNSTAREDEBINE se adresează tuturor asociațiilor, fundațiilor și federațiilor care dezvoltă proiecte în domeniile cultură, sport și viață sănătoasă, valoarea maximă a finanțării acordate pentru un proiect fiind de 235.000 lei (aproximativ 50.000 euro). O atenție specială în finanțare este acordată proiectelor pentru zonele rurale: 25% din totalul proiectelor sprijinite se adresează comunităților și beneficiarilor din mediul rural. Programul este susținut de Kaufland România și implementat cu sprijinul Fundației pentru Dezvoltarea Societății Civile.
 
***
Despre Kaufland România
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.200 magazine în 7 țări și o rețea de 121 magazine în România. Asumarea responsabilității ecologice și sociale este un aspect esențial al politicii corporative Kaufland. Cea mai mare parte a proiectelor CSR sunt desfășurate în parteneriat cu asociații nonguvernamentale regionale sau naționale și urmăresc implementarea de programe sociale complexe ce se adresează unor grupuri mari de beneficiari. Pentru mai multe informații vizitați www.kaufland.ro.
 
Despre Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile
Fundația pentru Dezvoltarea Societății Civile (FDSC) este o organizație neguvernamentală, independentă, înființată în anul 1994, la inițiativa Comisiei Europene. FDSC promovează o societate civilă puternică și sustenabilă, care contribuie la apărarea valorilor democratice, prin sprijinirea actorilor societății civile, mobilizarea de resurse, încurajarea unui mediu favorabil și întărirea cooperării cu celelalte sectoare. Pentru mai multe informații, accesați www.fdsc.ro.