close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



"Harta Spagii din Spitale"



| Organizator:
    
| Categorie:
    Incluziune socială
| Problema de fond
    Punctele de pornire pentru inițierea proiectului au fost identificarea necesității de a îmbunătăți experiența pacientului în sistemul medical și recunoașterea importanței feedback-ului pacientului pentru acest scop. Ministerul Sănătății din România a creat Mecanismul de Feedback al Pacientului pentru a colecta feedback-ul pacienților. Rolul meu a fost de a procesa datele colectate prin acest mecanism, în vederea identificării nevoilor și preocupărilor pacienților, care au fost evidențiate prin feedback-ul colectat.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost să îmbunătățească experiența pacientului în sistemul medical prin colectarea și analiza feedback-ului acestora. Obiectivele propuse au inclus procesarea datelor colectate prin Mecanismul de Feedback al Pacientului și crearea de grafice, statistici și hărți.

"Harta Spagii din Spitale" "Harta Spagii din Spitale" "Harta Spagii din Spitale"

| Aria geografica
    Nivel National

| Rezumat
    
Problema abordată în cadrul acestui proiect este procesarea datelor din “Mecanismul de Feedback al Pacientului”.

Acesta este un mecanism creat de către Ministerul Sănătății în anul 2016, care colectează informații ulterior externării din spital ale pacienților. Concret, aceștia primesc un SMS prin care sunt întrebați dacă doresc să răspundă la un chestionar de 10 întrebări și au posibilitatea să opteze să-l completeze atât prin SMS cât și prin web.

La nivel național există în jur de 30.000 de chestionare completate în întregime în fiecare lună. Acest volum de date este imens. De asemenea, toate aceste date sunt disponibile public prin intermediul portalului data.gov.ro unde orice membru al publicului poate descărca datele brute în format neprocesat.

Faptul că aceste date foarte importante despre calitatea actului medical în spitale, deși colectate, nu au fost prezentate niciodată într-un format prietenos și ușor inteligibil de către public a reprezentat o problemă de transparență majoră. De asemenea, prin neprocesarea lor, spitalele și alți stakeholderi nu au putut să acționeze pe baza informațiilor furnizate de către acestea.

Scopul proiectului este de a procesa și disemina publicului aceste date într-un format prietenos, oferind grafice, statistici și hărți. Astfel, pentru prima dată în 7 ani de la înființarea mecanismului, în luna aprilie 2023 au fost scoase la lumină aceste informații esențiale în îmbunătățirea calității actului medical.


| Date beneficiari direcţi
    Beneficiarii direcți ai acestui proiect au fost pacienții care au fost spitalizați și au participat la Mecanismul de Feedback al Pacientului. Procesarea și analiza feedback-ului colectat au fost destinate îmbunătățirii experienței acestora în cadrul sistemului medical.

| Activitati
    Pentru început au fost colectate toate datele publice prezente pe site-ul data.gov.ro și importate într-o bază de date.

Al doilea pas a fost acela de prelucrare a datelor și generarea de statistici pe baza acestora.

Al treilea pas a fost cel de crearea de grafice, statistici și hărți pe baza datelor procesate. "Harta Șpăgii din Spitale" fiind doar unul dintre sutele de grafice și hărți disponibile în acest proiect.


| Rezultatele proiectului
    Prin procesarea datelor din MFP s-a putut face o radiografie a sistemului de sănătate din România. Nu doar din punctul de vedere al "spagiilor", ci a tuturor celorlalți parametri măsurați, cum ar fi satisfacția pacienților, disponibilitatea medicamentelor și calitatea actului medical.

Acest proiect a dus la conștientizarea faptului că sistemul medical românesc merge înspre bine, dar că totuși mai avem multe probleme de rezolvat.

De asemenea, Ministerul Sănătății a încercat să blocheze proiectul "Harta Șpăgii" schimbând în luna februarie 2024 numărul și textul întrebărilor, reducându-le de la 10 la 8. De asemenea, pentru o perioadă de timp au fost eliminate datele pe spitale, cruciale în generarea de comparații între unitățile spitalicești. Aceasta a dus la imposibilitatea temporară de a crea toate graficele și statisticile la zi.

Totuși, în urma presiunii publice și mediatizării acestor schimbări, datele au redevenit publice.


| Bugetul
    243 LEI

| Parteneri
    Graphs.ro

| Despre organizator
    De la înființarea platformei Graphs.ro, scopul a fost acela de a aduce îmbunătățiri în transparența, în calitatea serviciilor medicale și de a eleva experiența pacientului în cadrul sistemului medical.

Inițial, eforturile ele s-au concretizat prin faptul ca a fost cea mai mediatizata platforma de prezentare a situației Covid-19 pe tot parcursul pandemiei, ca mai apoi, la cererea publicului, să aducă la lumină și alte date din sistemul medical românesc.


| Website proiect
    https://www.graphs.ro/feedback



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes