close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Campania "Flori pentru suflet 2014"



| Organizator:
    Fundatia Regală Margareta a Romaniei
| Categorie:
    Proiecte si campanii de voluntariat
| Problema de fond
    In intreaga lume problema imbatranirii populatiei este accentuata de lipsa unor resurse financiare si umane suficiente pentru rezolvarea nevoilor acestora. In acest context mondial, la nivelul Romaniei peste 640.000 de varstnici se confrunta nu doar cu boala si venituri scazute, ci si cu mult mai dureroasa singuratate. Recunoscand diferitele efecte negative ale izolarii sociale a varstnicilor la nivel fizic, psiho-emotional, social si financiar, dar si limitarea unor resurse financiare si umane durabile si sustenabile, programul Niciodata singur si campania Flori pentru suflet isi propun sa schimbe perceptia publicului larg asupra situatiei persoanelor varstnice si sa ofere, in acelasi timp, posibilitatea de intelegere a modului in care orice persoana si actor social din comunitate poate contribui la rezolvarea acestora.

| Scopul proiectului
    Scop: Incurajarea comportamentului civic prin mobilizarea membrilor comunitatii in sprijinul varstnicilor afectati de singuratate si sensibilizarea publicului larg in legatura cu situatia precara a varstnicilor din Romania.
Obiective:
- mobilizarea a 4 categorii de actori din 5 comunitati (ONG, institutii locale si de educatie, companii private)
- cresterea spiritului civic pentru peste 450 de persoane din comunitati
- cresterea calitatii vietii si stabilirea unui dialog social cu 5000 de varstnici din comunitate
- popularizarea cauzei in mediul online


Campania "Flori pentru suflet 2014" Campania "Flori pentru suflet 2014" Campania "Flori pentru suflet 2014"

| Aria geografica
    Bucuresti, Ploiesti, Constanta, Braila si jud Braila, jud Ilfov

| Rezumat
    Cu ocazia Zilei Internationale a Persoanelor Varstnice, Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, a desfasurat a treia editie a campaniei “Flori pentru suflet”, pentru a incuraja mobilizarea comunitatii in lupta impotriva singuratatii si a izolarii sociale a persoanelor varstnice. Initiativa Flori pentru suflet in Romania urmeaza o campanie la nivel mondial, in lupta impotriva izolarii sociale si reprezinta un spatiu de solidaritate si dialog intergenerational.
In data de 1 octombrie 2014, 500 de voluntari, sustinatori si parteneri ai Fundatiei din comunitate au oferit 5000 de flori persoanelor varstnice - un act simbolic si gratuit, un moment pentru a reflecta la conditia varstnicilor din Romania sau au incurajat la reflectare in mediul online.
Campania Flori pentru suflet 2014 s-a desfasurat in Bucuresti, Braila, Ilfov, Constanta si Ploiesti si a luat forma unei actiuni comune si voluntare de impartire a 5000 de flori in 40 de locatii diferite : parcuri publice, camine de batrani, cabinete ale unor medici de familie, oficii postale si farmacii Help Net, restaurante si la domiciliul varstnicilor, dar a inclus si actiuni in media sociala si un actiuni festive.
Campania a mobilizat direct 450 de voluntari, intre care: 150 de voluntari regulati ai programului, copii de la Centrul Comunitar Generatii, voluntari a diferite organizatii locale, elevi ai Scolii Postliceale Sanitare Regina Maria de Romania, oficiante postale, farmaciste, medici de familie, ospatari City Grill si Alteta Sa Regala Principesa Margareta a Romaniei. Prin campania online, alte 50 de persoane s-au implicat online.


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi au fost implicati in implementarea proiectului, fiind instruiti si monitorizati in realizarea urmatoarelor tipuri de sarcini:
- impartire de flori si felicitari in spatiile publice sau in retelele partenere si la domiciliul varstnicilor singuri din comunitati
- organizare de actiuni de socializare si recreere in centrele rezidentiale
- actiuni de sensibilizare a publicului larg si mobilizare a retelelor de prieteni in social media prin postarea unei fotografii cu un varstnic cu #niciodatasingur si o poveste despre respectivul varstnic
Dintre beneficiarii indirecti, cele 50 de persoane varstnice care au participat la masa festiva din cadrul proiectului au fost implicate prin ilustrarea impactului pe care actiunile de mobilizare a comunitatii in beneficul varstnicilor le au asupra calitatii vietii lor


| Rezultatele proiectului
    Efecte cantitative:
- mobilizarea directa a 500 de persoane din 5 comunitati, reprezentand 4 actori sociali (ONG, institutii locale si de educatie, companii private)
- derularea pentru prima data a unor campanii sociale in acest sens in Ploiesti si Constanta
- stabilirea unui dialog social cu 5000 de varstnici din comunitate
- mobilizarea comunitatii online in cauza izolarii varstnicilor prin campania social media #niciodatasingur
- mobilizarea a 6 personalitati publice in demersurile de sensibilizare a opiniei publice privind situatia varstnicilor din Romania: ASR Principesa Margareta a Romaniei, Andreea Marin, Alina Sorescu, Alexandru Ciucu, Ioana Ginghina, Bianca Brad
Efecte calitative:
- incurajarea comportamentului civic si a voluntariatului pentru cauza varstnicilor singuri la nivelul membrilor celor 5 comunitati vizate
- stabilirea dialogului social si intergenerational intre beneficiarii directi si indirecti ai proiectului
- cresterea gradului de constientizare a problematicii varstnicilor din Romania la nivelul intregii tari prin comunicare online si offiline
- cresterea calitatii vietii varstnicilor din centrele rezidentiale partenere si de la domiciliu prin actiuni de socializare, recreative si artistice
- lupta impotriva izolarii persoanelor varstnice prin sensibilizarea opiniei publice
- informarea opiniei publice privind existenta si gravitatea problemei izolarii varstnicilor din Romania
- oferirea unui model de buna practica in asistenta varstnicilor prin mobilizarea comunitatii, posibil de replicat la nivel national, regional si local


| Bugetul proiectului (in RON)
    8800

| Parteneri
    Asociatia “les petits freres des Pauvres”, Posta Romana, Help Net, City Grill, GDF Suez, Raiffeisen Bank, Directia de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti, Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului sector 2, Serviciul de Asistenta Sociala Ploiesti, Asociatia Don orione, Asociatia Vasarely, Scoala Postliceala Sanitara “Regina Maria” Ploiesti, Asociatia CEME Lumina, Asociatia Sofya Tomitana, Asociatia Civicum Voluntaris

| Website-ul proiectului
    http://www.fpmr.ro/index.php?mact=News,cntnt01,detail,0&cntnt01articleid=611&cntnt01returnid=257; www.niciodatasingur.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes