close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Act smart: fly high, don't get high! - Campanie de informare, prevenire si constientizare a consumului de etnobotanice



| Organizator:
    Salvati Copiii Romania
| Categorie:
    Proiecte si campanii de voluntariat
| Problema de fond
    Fenomenul inceput in 2008 se raspandeste in 2009 in mai toate judetele tarii, iar in 2010 se ajunge la un consum triplu si numar mare de magazine fizice si online. In 2011 sunt inregistrati 30 de morti si peste 500.000 de consumatori. Din consultarea tinerilor, parintilor si profesorilor in cadrul focus-grupurilor organizate am aflat ca este nevoie de un cadrul legal coeerent in privinta consumului si comercializarii “etnobotanicelor”; inchiderea “magazinelor de vize” deschise in apropierea scolilor si in mediile frecventate de copii si tineri; blocarea site-urilor care comercializeaza astfel de substante; derularea de programe si campanii de informare pentru elevi cat si pentru profesori si parinti in vederea cunoasterii si constientizarii efectelor consumului de “etnobotanice”.

| Scopul proiectului
    Scopul campaniei este de a reduce consumului de etnobotanice în rândul copiilor şi tinerilor prin promovarea si formarea de comportamente sănătoase, responsabile cu ajutorul voluntarilor. Obiectivele campaniei: formarea voluntarilor in vederea contituirii unui grup de peer to peer educators pentru prevenirea consumului de etnobotanice; sesibilizarea opiniei publice cu privire la efectele consumului de etnobotanice; mobilizarea autoritatilor responsabile in vederea eradicarii fenomenului

Act smart: fly high, don't get high! - Campanie de informare, prevenire si constientizare a consumului de etnobotanice Act smart: fly high, don't get high! - Campanie de informare, prevenire si constientizare a consumului de etnobotanice Act smart: fly high, don't get high! - Campanie de informare, prevenire si constientizare a consumului de etnobotanice

| Aria geografica
    Bucuresti, Arges, Bucuresti, Caras-Severin, Constanta, Dolj, Hunedoara, Iasi, Mures, Neamt, Suceava, Timis, Vaslui

| Rezumat
    Avand in vedere realitatea îngrijoratoare cu care se confrunta societatea romaneasca in ceea ce priveste consumul de etnobotanice, Salvaţi Copiii a considerat necesară derularea unei campanie de informare, prevenirea si constientizare cu privirea la consumul de etnobotanice in randul copiilor si tinerilor. Din consultarea voluntarilor, copiilor,tinerilor, parintilor si profesorilor am aflat ca: etnobotanicele erau accesibile ca pret si procurare in scoli, licee, pe Internet; existau posibilitati multiple de a deveni dealer; ideea raspandita dar falsa ca aceste substante nu creaza dependenta, nu afecteaza sanatatea; parintii si profesorii tolerau acest fenomen deoarece nu stiau efectele reale; numarul ridicat al „magazinelor de vise” deschise intr-un timp scurt si raspandite langa scoli, piete, scari de bloc, campusuri studentesti etc. Ca urmare, am format un grup de 40 de voluntari care au sustinut in scolile bucurestene, sesiuni privind efectelor consumului de etnobotanice pentru: 1.275 de copii si tineri, 20 parinti si 38 de profesori. Au fost realizate primele pliante despre etnobotanice care au fost diseminate la nivel national pentru 5.000 tineri. Salvati Copiii a trimis o scrisoare solicitand Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale sa dispuna luarea masurilor corespunzatoare impotriva site-urilor care comercializeaza etnobotanice.

| Date beneficiari
    Campania a fost initiata ca urmare a semnalului tras de voluntarii cu care lucram in diverse proiecte Salvati Copiii. A urmat partea de consultare in care acestia au fost direct implicati iar pe baza sugestiilor lor, impreuna cu specialistii a fost conceput planul de formare si interventie. Derularea sesiunilor interactive cat si participarea in cadrul diverselor evenimente au fost sustinute si desfasurate cu sprijinul voluntarilor cat si a elevilor, profesorilor si parintilor informati, devenind sustinatori ai mesajului campaniei.

| Rezultatele proiectului
     40 de peer to peer educators formati - 1.275 de copii si tineri informati - 38 de profesori si 20 de parinti informati - pliant privind etnobotanicele - imbunatatirea legislatiei privind consmul si comercializarea de "etnobotanice" - inchiderea "magazinelor de vise" deschise fizic dar si in mediul online dupa 4 luni de la inceperea campaniei Salvati Copiii

| Bugetul proiectului (in RON)
    4470

| Parteneri
    scoli si licee din Bucuresti si filialele Salvati Copiii (Inspectoratele scolare, Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului), Institutia Prefectului Municipiului Bucuresti RadioZU

| Website-ul proiectului
    -





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes