close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Maratonul de implicare creativa, Ploiesti 2017



| Organizator:
    maratonul de implicare creativa
| Categorie:
    Proiecte si campanii de voluntariat
| Problema de fond
    Proiectul a pornit cu scopul de a sprijini ONG-urile defavorizate, fie din motive financiare, fie din lipsa personalului sau a unei viziuni inchegate. Asociatiile si-au exprimat dorinta de a participa si au expus principalele probleme cu care se confrunta. Proiectul a marcat o zi de cercetare (echipa mic s-a deplasat la sediile fiecarei asociatii, a luat contactul cu mediul de activitate al acestora si a cunoscut oamenii implicati), in urma careia aceste probleme au fost detaliate si analizate.

| Scopul proiectului
    Scopul principal a fost revitalizarea activitatii acestor asociatii printr-un proces creativ la care membrii fondatori au participat activ.

Maratonul de implicare creativa, Ploiesti 2017 Maratonul de implicare creativa, Ploiesti 2017 Maratonul de implicare creativa, Ploiesti 2017

| Aria geografica
    Judetul Prahova- Ploiesti, Campina, Baicoi

| Rezumat
    https://mic.fundatiacomunitaraprahova.ro/rezultatefinale/

PROIECT REALIZAT DE UN GRUP CREATIV IN PARTENERIAT CU FUNDATIA COMUNITARA PRAHOVA

In perioada 13-16 iulie 2017, Ploiestiul a fost gazda grupului creativ MIC, Aici creativii au intalnit cele 5 asociatii inscrise si au raspuns brief-urilor lansate de acestea. Rezultatul final s-a concretizat dupa inca o etapa de rafinare in Bucuresti.

Maratonul de implicare creativa si-a propus si a reusit in aceasta etapa sa sprijine activ comunitatea prin design, urmarind mai exact tiparul metodelor de design thinking si human center design. Aplicat in intelegerea si dezvoltarea celor 5 asociatii participante, acest proces a dat nastere unor concepte clare care merita exploatate in urmarirea initiativelor prezentate. Rezultatul s-a materializat pentru fiecare caz in parte, intr-un raspuns concret, printr-o noua imagine si o strategie de dezvoltare personalizata.

Echipele finale compuse din 3 membri au urmarit indeaproape nevoia de afirmare a fiecarei asociatii si modalitatea prin care aceasta se poate realiza.
Proiectele finale:
PLOENG! Zine pentru Asociatia Pomul Comorii,
Noua identitate a asociatiei Overland for Smile,
Boost pentru Asociatia judeteana de Rugby Prahova,
Dubla Rafinare pentru Asociatia Iubesc Ploiestii,
Optimism in cazul copiilor cu autism – Asociatia Curcubeul Autismului Prahova


| Date beneficiari
    Membrii ong/8 persoane

| Date beneficiari
    Angajatii si beneficiarii activitatii ONG/ 10 persoane

| Activitati
    https://mic.fundatiacomunitaraprahova.ro/procesrezultat/
Proiectul a urmat aplicarea unei metodologii de design in 6 pasi.
1.ETAPA DE CERCETARE – INTERVIU/CHESTIONAR/DISCUTIE;
2.ETAPA DE DEFINIRE- METODE DE SINTEZA SI DE MIND MAP:
Prin definire parcursul (bazat pe informatiile stranse in cercetare), devine convergent, se filtreaza elementele neimportante sau care nu prezinta un potential si se accentueaza cele cu adevarat importante. Definirea e un process de sinteza care duce la setarea directiilor principale ale proiectului. Ce va fi rezolvat? Care vor fi problemele principale cat si cele secundare? Care sunt tintele?
3.ETAPA DE IDEATIE – METODE DE BRAIN STORMING:
Ideatia are ca scop obtinerea unui rezultat cat mai variat care va sta la baza unei selectii. Procesul este unul iterativ ca de altfel intreg parcursul si se bazeaza pe deschiderea optiunilor, pe pozitivitate, lipsa unui sistem critic si depasirea unei gandiri obisnuite.
4.ETAPA DE CONCEPTUALIZARE:
Materializarea ideilor selectate se face prin procesul de conceptualizare. Aceasta este o faza convergenta si vizeaza obtinerea unor rezultate cat mai aproape de realitatea palpabila. Metodele folosite sunt alese in functie de capabilitatile participantilor. De la colaje, schite digitale, mock-up-uri la machete finale etc. Eficienta este data de posibilitatea realizarii unei comunicari clare intre designer si cel ce urmeaza sa primeasca rezultatul muncii sale.
5.ETAPA DE RAFINARE
6.ETAPA DE MATERIALIZARE


| Rezultatele proiectului
    https://mic.fundatiacomunitaraprahova.ro/rezultatefinale/
Exemplu rezultat:https://readymag.com/u14996799/842080/
In urma cercetarii activitatii asociatiei ACAP, echipa noastra a incercat sa o sprijine nu doar printr-o reprezentare formala, ci printr-o poveste inchegata despre ce inseamna autismul si cum poate fi constientizat.
Noua imagine ACAP are la baza povestea „Micul print” de Antoine de Saint-Exupéry, o analogie atat la nivel perceptiv, cat si la nivel de imagine si reprezentare. Vorbim asadar despre ideea de individualitate; fiecare caz are particularitatile sale, fiecare copil este unic si vede lumea altfel. Intervine sentimentul de izolare si/sau singuratate care sustine conceptul lumilor diferite, exprimat aici prin planetele caracteristice atribuite copiilor.Simbolul general, tratat in culoarea oficiala a autismului, prezinta modul in care fiecare copil vede lumea de pe propria planeta, imbratisat de optimismul curcubeului, care se arata dupa momente grele de incercare in tot acest parcurs al constientizarii autismului. Prezentarea grafica se foloseste de elemente cheie alese astfel incat sa exprime o realitate a copiilor si sa sugereze implicarea lor in mod direct. Imperfectiunile din caracterele textului, texturile, fasiile de hartie rupta, schitele de mana, petele de culoare in acuarela, impreuna cu paleta cromatica, imprima prin gesturi simple o atmosfera calda si placuta. Odata stabilit sentimentul de empatie, oamenii din exterior ajung sa inteleaga si sa se implice in povestile copiilor si ale familiilor lor, fapt ce va influenta dezvoltarea initiativelor


| Bugetul
    1000

| Parteneri
    Fundatia comunitara prahova, Asociatia curcubeul autismului, Asociatia iubesc Ploiestii, Asociatia Overland for Smile, Asociatia Pomul Comorii

| Website proiect
    https://mic.fundatiacomunitaraprahova.ro





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes