close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Campania de Donare de Sânge SSFB



| Organizator:
    Societatea Studenților în Farmacie București
| Sectiune:
    Proiecte realizate cu implicarea Voluntarilor
| Problema de fond
    Voluntarii din cadrul proiectului au putut fi și donatori. Ei au fost responsabilizați și instruiți prin ședințe premergătoare campanie în care li s-a explicat ce au de făcut pentru o bună desfășurare, au fost încurajați să pună întrebări, dacă au avut nelămuriri. În plus, prin atribuirea și realizarea de task-uri și-au însușit unele abilități.
Pentru colecatrea feedbackului, la finalul campaniei, s-a distribuit un formular de unde am aflat părerea voluntarilor beneficiari despre desfășurarea campaniei și ce am putea îmbunătății la aceasta.




| Acoperire
    Problema care a stat la baza implementării proiectului este lipsa sângelui pentru pacienții aflați în nevoie. Conform statisticilor din România, nevoia zilnică de sânge este ridicată, iar donarea benevolă este scăzută față de cerere, neexistând un înlocuitor al sângelui. Astfel donarea este singura soluție pentru a putea face față nevoilor de sânge și elemenlee acestuia.
O altă problemă identificată este dezinformarea publicului larg cu privire la procesul de donare și la beneficiile pe care le aduce actul de donare asupra sănătății donatorului.
Prin acest proiect am organizat un punct mobil de colectare de sânge în incinta Facultății de Farmacie din București, unde am creat un mediu plăcut pentru a încuraja studenții, profesorii, dar și persoanele externe să doneze. Am considerat că mediul în care se realizează donare este foarte important și contribuie la motivarea oamenilor în a dona, astfel am organizat un punct de colectare aproape de studenți și un mediu în care aceștia să se simtă confortabil, fiind încurajați chiar de prietenii lor, voluntari ai asociației. În plus profesorii și alte persoane au fost încântați de inițiativă si-au luat partea de aceasta.
Prin campania de promovare desfășurată pe platformele de socializare ale asociație am reușit să aducem și în atenția publicului larg importanta donarii de sange, informandu-i asupra beneficiilor pe care le are acesta, atât la nivel personal, cât și în comunitate.


| Rezumat
    Grupul țintă căruia i s-a adresat proiectul sunt persoanele care vor beneficia de transfuzii de sânge de la donatorii din cadrul campaniei, astfel viața lor putând fi salvată sau îmbunătățită.
Proiectul s-a adresat tuturor persoanelor ce sunt eligibile pentru a fi donatori. Promovarea proiectului a fost făcută pentru publicul larg în mediu online, dar și prin alte metode pentru studenții și profesorii Facultății de Farmacie.

Beneficiarii direcți au fost cele 63 de persoane ce au primit sângele donat, iar beneficiarii indirecți au aproximativ 600 de persoane ce au interacționat cu materialele informative despre donarea de sânge distribuite. Beneficiarii fac parte din publicul larg, pentru ca orice persoană poate avea nevoie de transfuzie de sânge la un moment dat.



| Date beneficiari direcţi
    Un rezultat direct al proiectului nostru este colectarea de sânge de la 21 de donatori, acesta ajungand la 63 de persoane, beneficiarii direcți ai camapaniei.

Actual de a dona are multe beneficii asupra sănătății donatorului, iar la fiecare donare se efectuează analize de rutină ce pot fi benefice în depistarea unor afecțiuni din timp.
Un alt rezultat pozitiv al campaniei a fost promovarea beneficiilor actului de a dona către publicul larg și criteriilor pe care trebuie sa le îndeplinească un donator pentru a putea fi eligibil. Postarile noastre au ajuns la peste 600 de persoane, atât din Facultatea de Farmacie București, cât și din exterior.

Sperăm ca schimbările și efectele generate să se oglindească în viitor prin încurajarea unui număr cât mai mare de oameni să doneze de minimum două ori pe an. Au existat, în această campanie, persoane care au donat pentru prima oară. Astfel, considerăm că am adus un impact pozitiv în rândul populației, ajutând atât pacienții bolnavi, cât și donatorii de sânge.


| Activitati
    Organizarea campaniei a început din luna martie, când echipa de implementare a proiectului a început să ia legătura cu partenerii. S-a colaborat cu Centrul de Transfuzie Sanguină de la MApN, dar și cu parteneri logistici, precum Ruvix sau StayFit Gym, ce au oferit cadouri donatorilor.
În luna aprilie a fost conceput un plan de promovarea al Campaniei de Donare, alături de echipa de creație a asociației. Promovarea a început pe data de 2 mai și a constat în distribuirea de materiale informative cu privire la inițiativa campaniei, în mediu online (pe toate platformele pe care activează societatea) și offline ( afișe în facultate și în căminele de studenți).
Pe tot parcursul lunii aprilie s-a ținut legătura cu partenerii pentru realizarea materialelor personalizate și s-a luat legătura cu conducerea Facultății de Farmacie în vederea obținerii unui spațiu de desfășurare al proiectului.
La începutul lunii mai s-a format o echipă extinsă de lucru, fiind implicați alți 13 voluntari ce au ajutat în ziua proiectului, pentru instruirea acestora a avut loc o ședință premergătoare.
Pe data de 15 mai între orele 8:00-12:00 a avut loc proiectul propriu-zisă. Echipa de organizare împreună cu cei de la Centrul de Transfuzie Sanguină au ajuns mai devreme pentru a pregăti sala și a instala aparatura necesară colectării de sânge. Începând cu ora 8:00 au venit pe rând și donatorii, aceștia treceau printr-un proces de triere pentru a se stabili dacă sunt eligibil pentru a dona și apoi donau. La final, voluntarii îi așteptau cu un premiu, dulciuri, apă sau ce mai aveau nevoie pentru a-și recăpăta puterile. De asemenea, voluntarii erau lângă ei și în timpul donarii, alături de medici, pentru a-i susține și a-i încuraja.



| Despre voluntari
    Bugetul total al proiectului a fost de 227.5 lei, ce a fost folosit pentru materialele de promovare, protocolul pentru donatori și diplome pentru donatori. Această sumă a fost suportată din contul asociației.
Au fost primite materiale logistice precum tricouri, agende, pin-uri personalizate de la parteneri. Acestea au fost oferite drept cadou donatorilor.
LEI


| Rezultatele proiectului
    Campania de Donare de Sânge s-a bucurat de o promovare offline prin poziționarea de afișe în puncte cheie atât din cadrul Facultății de Farmacie, cât și din cadrul Căminului de Studenți al Universității de Medicină și Farmacie “Carol Davila”. De asemenea, a avut parte și de o promovare impresionată și pe rețelele de socializare pe care activează Societatea, precum Facebook, Instagram și Tiktok.
Pe paginile de Facebook și Instagram a fost postat anunțul de înscriere ca donatori, postări informative despre importanța donării de sânge și beneficiile pe care aceasta le aduce. Pe InstaStory s-a realizat un joc interactiv de tip “Bingo”, precum și story-uri informative de tip “Mit Versus Realitate”. Pe Tiktok a fost postat un videoclip prin care s-au prezentat beneficiile pe care le pot avea donatorii.


| Parteneri
    Informarea a minimum 300 de persoane din cadrul Facultății de Farmacie, studenți și profesori,
despre importanța donării de sânge, dar și despre avantajele acesteia asupra sănătății, prin metode de promovare offline și anunturi directe pe comunitățile interne.
Informarea a minimum 300 de persoane ale publicului larg, despre importanța donării de sânge și despre avantajele acesteia asupra sănătății, prin postarile de pe paginile de social media ale asociației.
Salvarea a minimum 120 de vieți prin sângele strâns în cadrul centrului de colectare desfășurat în incitanta Facultății de Farmacie.


| Despre organizator
    Campania s-a desfășurat pe parcursul unei zilei, în colaborare cu Centrul de Transfuzie MApN, ce au fost prezenți și s-au ocupat atât de tot procesul de testare al participanților, cât și de procesul în sine de a colecta sângele.
Comparativ cu ediția anterior înscrisă, ediția aceasta am recurs la înscrierea donatorilor prin intermediul unui formular Google la care am avut acces și am putut avea evidența persoanelor înscrise. Datorită datelor colectate, comunicarea cu acestea a fost mai ușoară.
Comparativ cu ediția anterioară, Campania de Donare de Sânge din mai 2023 a avut un număr de 63 de beneficiari direcți ce au beneficiat de sângele donat de către cei 21 de donatori eligibili, față de cei 78 de beneficiari direcți ce au beneficiat de sângele donat de către cei 26 de donatori eligibili.


| Website proiect
    



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes