close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



EcoLab



| Organizator:
    Asociația The Da Vinci System
| Categorie:
    Educație și Învățământ
| Problema de fond
    Proiectul a vizat un spectru variat de beneficiari:

300 de elevi (10-15 ani) din Turda și zonele învecinate au fost în centrul demersului nostru, ei au dobândit competențe STEM și au fost expuși la experiențe practice care le-au stimulat interesul pentru știință și posibilitatea unei viitoare cariere în acest domeniu.

25 de factori decizionali din Zona Arieș, incluzând instituții, ONG-uri și școli, au avut acces facilitat într-o comunitate extinsă de activiști civici, amplificând astfel impactul inițiativei noastre.

Peste 300 de cetățeni din Zona Arieș, participanți la târgul nostru, au fost implicați în promovarea unei atitudini de civism față de știință și ecologie, contribuind astfel la creșterea conștientizării și implicării comunității în protejarea mediului înconjurător.


| Scopul proiectului
    Beneficiarii au fost integral implicați în implementarea proiectului: am consultat 10 tineri pentru a înțelege nevoile lor, am folosit metode de educație non-formală în activități, iar 2 voluntari i-au ajutat pe cei 80 de elevi să dezvolte experimentele. Socializarea a fost încurajată prin târgul de experimente, unde elevii discutau și împărtășeau idei. În plus, elevii au fost încurajați să preia roluri de lideri și să gestioneze experimentele, dezvoltând astfel responsabilitate și leadership. Această implicare activă i-a responsabilizat și i-a motivat să contribuie la succesul proiectului.



| Aria geografica
    Echipa a fost formată din 3 persoane, 2 persoane cu vârsta de 19 ani și o persoană cu vârsta de 23 de ani.

| Rezumat
    Scopul EcoLab a fost să dezvolte atitudini ecologice prin știință și experimente. Astfel, ne-am propus următoarele obiective:
1. Formarea a 300 de elevi pentru a fi mai aproape de un cercetător ecologic, care poate folosi cunoștințe de STEM ca să înțeleagă fenomenele complexe ale naturii și cum trebuie protejată
2. Dezvoltarea de către cei 300 de elevi a peste 50 de experimente ecologice
3. Dezvoltarea rețelei #EcoArieș, formată din 25 de membri care să continue să dezvolte inițiative cetățenești pro-mediu și să susțină tineretul în construirea unei comunități mai verzi


| Date beneficiari direcţi
    Proiectul EcoLab a adus rezultate remarcabile pe multiple planuri:

Pe termen scurt, am format 300 de elevi, inclusiv 90 din mediul rural, ca cercetători ecologici, și am dezvoltat peste 50 de experimente ecologice, contribuind la înțelegerea mai profundă a protejării mediului. Rețeaua #EcoArieș, formată din 25 de activiști de mediu, a consolidat angajamentul nostru pentru această cauză. Elevii au demonstrat interes crescut pentru educația STEM și au înțeles importanța protejării mediului, realizând experimente științifice relevante, precum separarea ADN-ului din căpșună sau verificarea nivelului de pH din sol.

Pe termen mediu, acești elevi devin ambasadori ai științei și ecologiei, împărtășindu-și cunoștințele și atitudinile cu alți elevi. Aceasta va duce la o generație mai conștientă și responsabilă în privința mediului. Campania de promovare și târgul #EcoFair au schimbat perspectiva asupra ecologiei pentru peste 3000 de persoane, prezentând-o ca un domeniu științific captivant și relevant.

Pe termen lung, resursele dezvoltate în cadrul proiectului vor continua să influențeze educația și acțiunile pentru protejarea mediului. Rețeaua #EcoArieș va continua să dezvolte proiecte pentru o comunitate mai sustenabilă, iar beneficiarii vor fi încurajați să inițieze mișcări științifice informale, întărind legăturile științifice din comunitate.

Unul dintre cele mai semnificative impacturi ale proiectului este schimbarea perspectivei asupra protejării mediului, de la o obligație la un proces științific captivant, care va inspira o atitudine mai responsabilă și implicată din partea elevilor și a comunității.


| Activitati
    Am parcurs mai multe etape:

Dezvoltarea KIT-urilor: Am elaborat două ghiduri detaliate - unul pentru experimente și altul de știință ecologică aplicată. Aceste resurse au avut scopul de a oferi informații practice elevilor și profesorilor pentru înțelegerea fenomenelor naturale și aplicarea lor în practică. De asemenea, am furnizat un kit de experimente ecologice pentru utilizarea în clasele de științe, completând curriculumul școlar.

Dezvoltarea experimentelor: Am elaborat și implementat 50 de experimente în șase instituții de învățământ, facilitând astfel înțelegerea profundă a fenomenelor naturale și a impactului activităților umane asupra mediului înconjurător pentru elevi. Aceste activități au pus accent pe aspectele teoretice și practice ale experimentelor, contribuind la dezvoltarea abilităților de cercetare și gândire critică în domeniul ecologic.

Târgul #EcoFair: Am organizat un târg de 1 iunie - #EcoFair, unde elevii au prezentat cele 50 de experimente realizate, ajungând la peste 300 de persoane. Prin prezentări interactive și discuții cu participanții, elevii au reușit să transmită importanța protejării mediului și să îi inspire pe ceilalți să se implice activ în această direcție.

Dezvoltarea rețelei #EcoAries: Pe parcursul a 2 luni, am inițiat dezvoltarea rețelei #EcoAries, facilitând întâlniri periodice cu diverse părți interesate, cum ar fi instituții publice, profesori, părinți și ONG-uri. Scopul a fost identificarea problemelor și colaborarea pentru găsirea unor soluții durabile și eficiente pentru protejarea mediului.

Campanie de promovare: Am desfășurat o campanie amplă de promovare în social media și presa locală, care a avut ca rezultat implicarea a peste 3000 de persoane din comunitate în eforturile de protejare a mediului.


| Rezultatele proiectului
    Bugetul proiectului a fost de 62500 ron, susținut de Raiffeisen Comunități și sponsori privați. Acesta a fost utilizat pentru achiziționarea diverselor resurse necesare desfășurării proiectului, cum ar fi materialele pentru experimente, echipamentele de promovare (stickere, postere, roll-up), materialele de birou (pixuri, topuri de hârtie, agende), premiile pentru participanți și voluntari, precum și pentru servicii profesioniste, cum ar fi fotografiile și videoclipurile. De asemenea, a fost alocat și pentru protocolul evenimentelor, inclusiv băuturile și gustările oferite participanților.

| Bugetul
    Ligia Mînican, director adjunct
Colegiul Național Mihai Viteazu Turda
cnmvturda@gmail.com LEI


| Parteneri
    Comunitatea noastră se confruntă cu următoarele probleme majore:

Reticiența față de domeniul STEM este îngrijorătoare în rândul tinerilor. Un studiu din 2021 a relevat că doar 11% dintre tinerii din Turda consideră o carieră în acest domeniu. Această reticență poate fi atribuită caracterului predominant teoretic al materiilor predate în școli, care generează lacune din anii anteriori și îi descurajează să continue în acest domeniu.

Măsurile de protejare a mediului nu merg atât de bine pe cât credeam. Deși se inițiază proiecte de infrastructură ecologică la nivel local, comportamentul comunității și al tinerilor nu reflectă o înțelegere profundă a importanței acestei protecții. Din focus group-uri, se observă o pasivitate crescută în răspuns la informații despre mediu și o lipsă de acțiune concretă în această direcție.

Inițiativele de educație ecologică pentru elevi nu au generat schimbări semnificative, în special datorită numărului insuficient de inițiative și lipsa sprijinului adecvat din partea comunității pentru a promova schimbările comportamentale.

În răspuns la aceste probleme, am dezvoltat un proiect inovator: transformarea elevilor în cercetători pro-mediu prin efectuarea de experimente ecologice. Obiectivele proiectului includ:

Formarea a 300 de elevi în calitate de cercetători ecologici, capabili să aplice cunoștințele STEM pentru înțelegerea fenomenelor naturii și protejarea ei, prin realizarea a peste 50 de experimente ecologice.

Dezvoltarea a două ghiduri și kituri de știință ecologică și experimente ecologice, pentru a schimba modul în care ecologia este abordată în clasă.

Crearea rețelei #EcoArieș, compusă din 25 de activiști de mediu, menită să promoveze inițiative pro-mediu și să susțină tineretul în construirea unei comunități mai ecologice.


| Despre organizator
    Asociația The Da Vinci System este o organizație de tineret din Turda, derulând activități în Turda, Câmpia Turzii și alte 18 sate din împrejurimi, cu scopul de a transforma educația în aventură pentru copii, în special cei cu oportunități reduse. Organizația noastră este condusă de elevi și tineri studenți, lucrăm împreună pentru a construi în aceste zone tot ce ne-ar fi făcut educațional viața noastră mai bună când eram mici.

| Website proiect
    https://www.facebook.com/EducatieDaVinci/posts/pfbid02B5NtGGjvcUzzX6WUCPczXX4QnY89fpszgg1HuVtAH167jH8z7C1RHrSvzuuo8xoil



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes