close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Mărțișorul Civic



| Organizator:
    Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
| Sectiune:
    
| Problema de fond
    Am avut 3 categorii de beneficiari ai proiectului:
a. 25 de tineri de liceu care studiază în Turda și provin din Turda și satele din apropiere. Ei au beneficiat de introducere în ecologia în comerț și în antreprenoriatul social, confecționând mărțișoare din materiale ecologice care promovează consumul responsabil
b. 300 de participanți la târg care au interacționat direct cu tinerii și cu cele 250 de mărțișoare confecționate. Totodată, au dobândit o nouă percepție asupra modului în care se pot implica tinerii în comunitate - dezvoltând ceva frumos, utilizabil, sprijinind inițiative similare pe viitor.
c. 1500 de cetățeni care au interacționat cu campania dezvoltată în mediul online, prin care s-a promovat consumul responsabil prin mesaje de consum responsabil


| Scopul proiectului
    Beneficiarii au fost activ implicați în implementarea proiectului. Tinerii s-au implicat direct în procesul de producție al mărțișoarelor, oferindu-le oportunitatea de a-și exprima creativitatea. Ei au intervenit în design-ul produselor și au contribuit la dezvoltarea conceptelor și mesajelor asociate cu acestea, reflectând astfel viziunea lor asupra sustenabilității și ecologiei. Totodată, ei au promovat proiectul în cadrul târgului de mărțișor, discutând cu cetățenii despre produsele dezvoltate.



| Acoperire
    Echipa a fost formată din 3 persoane, cu vârstele de 20, 23, respectiv 24 de ani.

| Rezumat
    Prin Mărțișorul Civic, ne-am dorit să dezvoltăm atitudini ecologice prin următoarele obiective:
1. Crearea unui grup format din 25 de tineri și formarea acestora prin transmiterea informațiilor necesare despre ce este ecologia în comerț, dar și dezvoltarea competențelor de meșteșugărit
2. Confectionarea a 250 de martisoare din lemn de către un grup de voluntari cu 10 citate tradiționale inscripționate pe mărțișoarele confecționate atractive pentru tineret.
3. Atingerea unei audiențe de 1.500 de persoane prin campania de promovare a consumului responsabil și 300 de participanți la târg


| Date beneficiari direcţi
    Pe termen scurt, 25 de tineri au obținut cunoștințe valoroase în domeniul comerțului ecologic și au creat prototipuri de mărțișoare din materiale sustenabile. Această experiență i-a educat în privința alegerilor responsabile și i-a încurajat să utilizeze alternative ecologice. De asemenea, producția a 250 de mărțișoare de lemn a transformat percepția tradiției, transformând-o într-o expresie modernă și atrăgătoare pentru tineri și cei 300 de participanți la târg.

Pe termen mediu, crearea și promovarea mărțișoarelor tradiționale ecologice au furnizat un exemplu practic de alternative sustenabile. Aceasta a influențat comportamentul consumatorilor, determinându-i să aleagă produse mai prietenoase cu mediul. De asemenea, tinerii s-au implicat în alte organizații locale cu scopul de a promova consumul ecologic, extinzând astfel impactul proiectului în comunitate.

Pe termen lung, impactul proiectului a fost atât de profund încât a inspirat alte persoane să sprijine economia ecologică și consumul responsabil. Acesta a servit drept model pentru alte inițiative similare în comunitate, care au fost inspirate de tradițiile românești și au promovat produsele eco-friendly. Proiectul a influențat, de asemenea, modul în care sunt create produsele tradiționale, având ca rezultat o piață mai bogată în produse atrăgătoare pentru tineri și mai prietenoase cu mediul.

Prin intermediul campaniei de promovare, proiectul a reușit să ajungă la peste 1.500 de persoane, contribuind la formarea unei atitudini civice și responsabile față de tineri în comunitate.
Proiectul a redefinit, la nivel local, modul în care percepem tradițiile și a oferit o soluție pe cum putem să le îmbinăm cu soluțiile de mediu!


| Activitati
    Confecționarea mărțișoarelor cu amprentă redusă de carbon: Am dezvoltat un tip de mărțișor prietenos cu mediul. Am creat două modele de mărțișore de lemn: un model fiind de tip broșă, iar celălalt fiind unul tradițional, ambele avand simboluri de primăvară și citate tradiționale. Aceste produse eco au oferit cetățenilor șansa de a obține un mărțișor tradițional mai eco-friendly.

Încurajarea implicării civice a tinerilor: Am stimulat formarea unei echipe de tineri dedicați vieții comunității. Am făcut acest lucru îndrumând tinerii în a-și coordona propriile lor inițiative în comunitate și i-am educat pe cum aceștia pot să-și strângă fonduri, mai ușor, prin oferirea unor bunuri în schimbul unor donații, totul în timp ce promovează consumul ecologic.

Promovarea standului civic: Odată finalizate produsele, am inițiat o campanie amplă de promovare, care a inclus comunicate de presă preluate de cinci trusturi locale și postări pe platformele de socializare. Tinerii și-au folosit creativitatea în crearea unor postări, menite să atragă persoane și să le informeze despre campania noastră de promovare a ecologizării mediului, oferind mărțișoare realizate din materiale eco. Campania a avut un rol semnificativ în promovarea comunitară a consumului responsabil și a alternativelor ecologice pentru modul în care ne serbăm tradițiile.

Distribuirea mărțișoarelor: În cadrul târgului, tinerii au constituit echipe și au interacționat direct cu trecătorii, prezentându-le inițiativele comunitare și convingându-i să susțină proiectul prin oferirea unei donații în schimbul unui mărțișor. Această interacțiune le-a oferit tinerilor oportunitatea de a promova mărțișoarele ecologice, împreună cu sprijinul acordat tinerilor meșteșugari locali, cu mesaje tradiționale atrăgătoare pentru tineri


| Rezultatele proiectului
    Bugetul proiectului a fost de 6000 ron și a fost susținut prin fonduri norvegiene. Cu ajutorul acestui buget, s-a reușit achiziționarea materiei prime necesare pentru a putea confecționa mărțișoarele. Totodată, s-au achiziționat materiale de promovare ( afișe, stickere, etc. ) care să atragă și mai mulți cetățeni în a vedea mărțișoarele și a le lua în schimbul unei donații.

| Parteneri
    Adevărul este că tinerii din comunitatea noastră nu primesc suficient sprijin, mai ales financiar, pentru proiectele pe care le consideră relevante. Această situație îi transformă adesea în observatori pasivi în activitățile comunitare, scăzându-le dorința de implicare și limitându-le oportunitățile de a-și croi propriul viitor. În plus, școala abordează insuficient concepte de cetățenie activă, deseori într-o manieră prea teoretică. Această lacună poate genera o discrepanță semnificativă între cunoștințele acumulate și abilitatea tinerilor de a se implica activ în comunitate și în procesele de luare a deciziilor.

Pe de altă parte, mulți tineri nu pot sărbători tradițiile așa cum ar fi corect din cauza comercializării excesive a evenimentelor tradiționale românești. Această transformare intens comercială a generat risipă de materiale, poluare și un consum excesiv. Iar ca exemplu, ar fi sărbătoarea mărțișorului, care s-a transformat într-o ocazie de producere și consum fără sens de broșe de plastic sau metal, acestea fiind aruncate imediat după folosire.

Noi am urmărit prin Mărțișorul Civic să punem bazele unei schimbări în această direcție, am vrut să dăm ocazia fiecărui tânăr să devină un tânăr implicat social conștiincios din punct de vedere ecologic cu privire la modul în care consumă.

Cum am reușit sa facem asta?

Tinerii au avut ocazia să dezvolte, alături de mărțișoare convenționale, un set aparte de mărțișoare cu o amprentă de carbon mai redusă.

Tinerii au acționat ca niște ambasadori ai comunității, depunând eforturi pentru realizarea de mărțișoare în beneficiul comunității.

Toate fondurile colectate au fost investite ulterior în inițiative de tineret dezvoltate de tinerii meșteșugari.


| Despre organizator
    Misiunea noastră este simplă și se reduce la două cuvinte: Creștem Eroi! Cine sunt acești eroi? Sunt profesorii care transformă elevii de azi în cetățenii responsabili de mâine, sunt tinerii care luptă să devină cea mai bună versiune a lor, sunt antreprenorii și afaceriștii care creează economia locală, sunt voluntarii dedicați care fac zilnic lumea un loc mai bun, sunt membrii comunității care înfruntă nedreptățile și asigură o lume mai justă pentru toată lumea #FiecareFaceCePoate.

| Website proiect
    amosed.ro/martisorul-civic



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes