close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Metroul din București



| Organizator:
    Asociația ,,Călător prin România''
| Sectiune:
    Incluziune socială
| Problema de fond
    Din ce în ce mai mulți oameni erau interesați de istoria metroului din București, însă informațiile de pe internet sunt uneori contradictorii și incomplete. Oamenii (și compania) aveau nevoie ca metroul bucureștean să iasă în față, să fie cunoscut în detaliu de către călători și să fie apreciat, iar informațiile să fie oferite imediat, într-o formă ușor de înteles.

Am observat cât de apreciat este metroul din vest și cât de mult își doresc românii (în special bucureștenii) să afle istoria acestui mijloc de transport. Ba mai mult, există persoane fizice care postau tot felul de povești despre metrou, iar un număr imens de oameni erau fascinați și își doreau să afle mai multe informații.

Astfel, am decis că Metrorex, călătorii (naționali sau străini) merită să cunoască fascinanta istorie a acestui mijloc de transport.


| Scopul proiectului
    Scopul principal a fost acela de a pune informațiile complete, corecte și exacte la dispoziția călătorilor, centralizat și rapid.

Obiectiv 1 - realizarea unei hărți digitale prin care turiștii să poată accesa harta în cazul în care nu sunt la metrou.

Obiectiv 2 - documentarea fiecărei stații și încărcarea informațiilor pentru fiecare stație, pe hartă.

Obiectiv 3 - Diseminarea informației către cât mai mulți călători, pentru a crește gradul de awareness față de potențialul istorico-turistico-cultural al metroului bucureștean.


Metroul din București Metroul din București Metroul din București

| Acoperire
    București / Ilfov

| Rezumat
    Încă din 1979, data la care a circulat primul metrou, timp de generații acest mijloc de transport a fascinat, atât adulții, cât și tinerii. În prezent, foarte puțini sunt oamenii care cunosc istoria stațiilor, motivul pentru care ele se numesc așa, ce tehnici au fost folosite la construcție și ce mistere mai ascund. Prin acest proiect am adus istoria mai aproape de turiști (clasici și naționali), simplu și ușor, permițându-le acestora să cunoască istoria din subteran în timp ce așteaptă metroul. De asemenea, ne interesează ca brandul Metrorex să devină un brand turistic și cultural puternic așa cum sunt brandurile de metrou din afară. Prin acest proiect am făcut un pas important.

Proiectul vizează o documentare riguroasă a fiecărei stații de metrou și incapsularea informațiilor în coduri Q.R. pe plăcuțe turistice. Fiecare stație / sens de mers cuprinde câte o mică plăcuță cu informații bilingve (eng-ro) și un cod Q.R. care încapsulează povestea în 32 de limbi. Călătorul ajunge în stație, scoate telefonul, scanează și află povestea stației. Dacă nu este prieten cu tehnologia, plăcuța îi permite să citească istoria și fără telefon.

Documentarea a fost realizată în arhivele statului și cele ale Metrorex, iar miturile și istoria au fost prezentate într-o manieră interesantă, astfel încât toți oamenii să beneficieze de informații ușor.

În urma implementării, în primele 2 zile au fost obținute peste 7200 de scanări, majoritatea tineri, iar un număr însemat de oameni, care au avut legătură cu metroul, ne-au împărtășit informații extrem de interesante pentru a completa poveștile. De asemenea, la câteva luni de la finalizare, ne apropiem de 1 milion de scanări la nivel general, 20% dintre acestea provenind de la cetățeni de altă naționalitate.


| Date beneficiari direcţi
    Noi am grupat publicul țintă în mai multe categorii, precum:

1. Public țintă nativ - sunt rezidenții zonelor deservite de metrou (de fiecare stație în parte) - 70% din totalul beneficiarilor.

2. Public țintă străin - sunt comutatorii urbani (acele persoane care trec prin stații deoarece se duc la muncă, la școală sau în alte direcții). Aceștia nu sunt cei care locuiesc în zona stației respective, însă ajung la ea datorită (sau din cauza) nevoii de a o tranzita. Aici intră și turiștii - 28% din totalul beneficiarilor.

3. Instituțiile publice (precum Metrorex și Ministerul Antreprenoriatului și Turismului) care pot fructifica beneficiile acestui proiect și care pot dezvolta mult mai multe strategii de promovare în jurul său.


| Activitati
    1. Documentarea fiecărei stații prin intermediul Arhivelor Naționale și cele ale Metrorex pentru a identifica istoricul, metodele de contrucție, materialele și alte informații inedite.

2. Realizarea unei hărți digitale interactive a metroului bucureștean și încărcarea informațiilor penntru fiecare stație în parte.

3. Realizarea unui plan de montare a plăcuțelor cu coduri Q.R., prin realizarea unei analize ,,on the spot''. Cu alte cuvinte, în mai multe zile (weekend și în timpul săptămânii) au fost monitorizate stațiile de către voluntari, care au remarcat acele locuri unde călătorii staționează cel mai mult în așteptarea garniturilor.

4. Montarea plăcuțelor în locurile cele mai ,,populate'' cu călători, promovarea proiectului în spațiul digital și măsurarea impactului generat de proiect.


| Rezultatele proiectului
    1. Oamenii au inceput sa-si cunoasca o alta parte a istoriei, una mai putin promovata - metroul bucurestean, iar numerele vorbesc de la sine. Atingerea pragului de 1 milion de scanari / turisti (90% unice), reprezinta o imensa reusita.

2. Exista, pentru prima data, informatii legate de metroul bucurestean, intr-un singur loc, centralizat, accesibile oricui (atat persoanelor tehnice, cat si non-tehnice; turistilor si calatorilor romani).

3. Harta digitala - salvand fereastra proiectului, aceasta este proiectata precum o aplicatie, iar cei care au nevoie sa stie pe ce tronson sa mearga o pot accesa imediat si pot afla orice informatie legata de traseul lor.

4. Gradul de awareness crescut a fortat cumva si Metrorex sa aiba mai mare grija de statiile pe care le au in subordine si sa monitorizeze mult mai exigent tentativele de vandalism.


| Parteneri
    Asociația ,,Călător prin România'', Ministerul Antreprenoriatului și Turismului, Metrorex S.A.

| Despre organizator
    Călător prin România este un ONG cultural care lucrează zi de zi pentru a prezenta România atât turiștilor interni, cât și celor internaționali din punct de vedere al gastronomiei, al portului popular și al zestrei obiectivelor turistice. Direcțiile pe care noi acționăm sunt: educația culturală, memoria generațiilor și a vremurilor demult apuse și protecția patrimoniului cultural construit.

| Website proiect
    https://www.travellerinromania.com/metrorex/



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes