close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Gradinita de Acasa



| Organizator:
    Organizatia Salvati Copiii filiala Iasi
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Punctul de porninre a fost identificarea nevoilor comunitatilor izolate prin intalniri cu autoritatile locale si cu localnici din mai multe sate. A fost realizat si un amplu studiu-diagnostic al comunităţilor rurale din Regiunea NE. Una dintre cele mai grave probleme identificate a fost accesul dificil la educatie. Am constatat ca aceste comunitati sunt abandonate de institutiile statului. Nu numai ca acesti copii provin din mediul rural al unei regiuni cunoscute ca fiind printre cele mai sarace din Europa, dar traiesc si in comunitati izolate teritorial, cultural si institutional. Intervenţia porneste de la specificul relatiei dintre saracie, excluziune sociala si abandon şcolar, care creeaza un fenomen social negativ ce se regenereaza continuu. Ruperea acestui cerc vicios este posibila si prin crearea unor servicii de educatie timpurie.

| Scopul proiectului
    Scopul campaniei a fost de a sustine educational si social copii din comunitati izolate prin infiintarea unor gradinite de acasa. Le-am numit așa pentru ca, atunci când am vizitat astfel de comunitati am înțeles că vor fi situații cand nu vom găsi un loc pentru aceste gradinite decat in casele localnicilor. Obiectivul nostru a fost sa amenajam si sa dotam 5 spatii in care copiii sa participe cu entuziasm la activitati specific varstei lor. De asemenea, ne-am propus sa atragem atentia asupra copiilor din comunitatile izolate la care nu ajung drepturile copilului

Gradinita de Acasa Gradinita de Acasa Gradinita de Acasa

| Aria geografica
    Judetul Iasi si Vaslui

| Rezumat
    Proiectul a constat in asigurarea dreptului la educatie si facilitarea accesului la institutiile fundamentale ale statului pentru copii si familii din comunitati rurale izolate. Pentru definirea izolarii am luat în considerare criteriile: situarea la o distanta mai mare de 25 km fata de cel mai apropiat oras; absenta unor institutii fundamentale; insuficienta serviciilor sociale; absenta mijloacelor facile de mobilitate spre alte localitati; rezumarea la activitati de supravieţuire; lipsa de atractivitate economica si turistica. Proiectul si-a propus să contribuie la reducerea gradului de excluziune sociala si vulnerabilitate a copiilor şi familiilor din 5 comunitati izolate prin infiintarea a 5 gradinite. Motivatia ne-a fost stimulată când am vizitat multe sate din Regiunea NE unde am intalnit copii care, pentru a merge la gradinita, erau obligati sa strabata pe jos multi kilometri. Distanța pana la prima gradinita descuraja parintii. Multi copii aveau o stima de sine scăzuta pe fondul nestimularii cognitive și emoționale. Ne-am oprit la zece localitati. Doar in cinci am reușit. A fost un sentiment extraordinar ca facem ceva acolo unde era nevoie. Și asta a fost cel mai bun teambuilding motivational pentru noi. Activitatile realizate: identificarea comunitatilor izolate si a spatiilor unde se puteau amenaja gradinitele, obtinerea unor acorduri de principiu de la primarii, amenjarea si dotarea gradinitelor, identificare educatorilor locali, identificarea copiilor, derularea activitailor didactice. Prin deschiderea gradinitelor, 102 copii prescolari nu au mai parcurs pe jos 175.301 km, economisind 25.704 ore. 102 copii au beneficiat de 102.816 ore de educatie prescolara. Resursele: 4500 euro/gradinita, 3 asistenti sociali, 1 psiholog, 1 coordonator.

| Date beneficiari
    102 prescolari din Gradinitele de Acasa, parintii acestora (80 de parinti) - beneficiaza de educatie parentala;

| Date beneficiari
    Peste 300 institutii publice si private cu atributii in asistenta sociala, protecria si educatia copiilor (primarii, directii de asistenta sociala, sectii de politie, institutii de invatamant, ONG-uri etc.) care au primit informatii cu privire la comunitatile izolat si nevoile de servicii comunitare si de securitate, cetatenii comunelor din proiect - beneficiaza de servicii psiho-sociale imbunatatite.

| Activitati
    Metodele de lucru au fost introduce etapizat: Pasul 1. Realizarea unui studiu la nivelul Regiunii NE pentru a identifica nevoia de servicii sociale si de securitate comunitara. Una dintre cele mai grave probleme identificate - accesul dificil la educație si la institutii fundamentale ale statului. Pasul 2. Intalniri si dezbateri cu autoritatile locale. Am inceput un „tenis de masa” cu 10 primarii pe parcursul a luni de zile. Doream ca primariile sa ne permita realizarea gradinitelor în satele identificate de noi si sa semneze un acord de preluare a cheltuielilor, dupa ce vom fi terminat finanțarea. Pasul 3. Deschiderea celor 5 gradinite. Satele unde am fost primiti sunt: sat Manastirea, comuna Dagata, judetul Iasi; 2) sat Petresti, comuna Golaieşti, judetul Iasi; 3) sat Mironeasa, comuna Mironeasa, judetul Iasi; 4) Sat Barbosi, comuna Hoceni, judetul Vaslui; 5) sat Orgoiesti, comuna Bogdaneşti, judetul Vaslui. In Orgoiești am batut la poarta unui localnic care ne-a imprumutat casa lui. Renovarile, scaunelele și mesele, parchetul, dulapioarele, calculatoarele, jocurile și educatoarele au adus o lumina calda in sat. Pasul 5. Constientizarea populatiei din aceste sate ca gradinitele raspund unor nevoi reale ale comunitatii. Acest pas a fost important pentru ca insemna o sustinere puternica si autentica din partea cetatenilor.


| Rezultatele proiectului
    Rezultate: crearea unui nou serviciu socio-educational pentru 102 copii din comunitati izolate - gradinita de acasa; transformarea unor spatii insalubre in locuri placute pentru educatie si dezvoltare; realizarea unui studiu diagnostic la nivelul Regiunii NE cu privire la nevoile de servicii sociale si securitate comunitara; 311 institutii publice si private din Romania au fost informate cu privire la rezultatele studiului; promovarea parteneriatului public-privat in furnizarea de servicii sociale in comunitatile izolate. Rezultate altfel: 175.301 km care nu au mai fost parcursi pe jos de copiii de varsta prescolara, datorita faptului ca a fost infiintata o gradinita in satul lor; 102.816 ore de educatie prescolara pentru copiii din gradinite; 25.704 ore pe care copii de varsta prescolara nu le-au petrecut mergand pana la cea mai apropiata gradinita; 102 copii carora li s-a facilitat accesarea dreptului la educaţie; un copil care şi-a recapatat auzul si are posibilitatea de a merge la scoala (deoarece a fost identificat de catre educatoare si psihologii organizatiei ca avand deficiente majore de auz care nu ii permiteau sa inteleaga sarcinile educationale); 5 locuri de munca create in comunitati izolate; peste 100 de parinti care stiu acum ca asigurarea dreptului la educatie este o obligatie la indeplinirea careia au si ei un rol foarte important. De asemenea, este relevant impactul unui organism nonguvernamental privat asupra strategiilor locale ale primariilor.

| Bugetul
    82400

| Parteneri
    Asociatia Salvati Copiii Iasi, Inspectoratul de Politie Judetean Iasi, Inspectoratul de Politie Judetean Vaslui

| Website proiect
    http://www.scoalamobila.ro/ro//5





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL