close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Concursul "Incepe sa programezi cu Alice"



| Organizator:
    Adfaber
| Categorie:
    Proiecte si campanii de Responsabilitate Sociala
| Problema de fond
    In scolile din Romania, atelierele si cluburile practice lipsesc in totalitate; iar la nivelul fortei de munca multi absolventi de liceu si facultate raman neangajati si toate acestea in contextul in care domeniul tehnologiei si al programarii este singurul domeniu in care nu exista somaj ci o nevoie de personal in continua crestere, iar salariile ajung si la 6000 de euro. Adfaber a propus asadar implementarea proiectului concurs "Incepe sa programezi cu Alice" ca un prim pas facut impreuna cu Oracle Academy invitand copiii sa descopere partea practica a informaticii, folosind nu numai cunostintele de operare a calculatorului, ci si imaginatia, creativitatea si abilitatea de a lucra in echipa.

| Scopul proiectului
    Scopul concursului a fost de a ajuta copiii romani sa se apropie de tehnologie si sa invete bazele programarii.

Obiective proiectului:
-demonstrarea faptului ca oricine poate invata programare - in cateva ore se invata principalele comenzi iar in cateva saptamani oricine poate crea singur animatii 3D, filmulete si jocuri folosind programarea Java;
-prezentarea oportunitatii unui nou tip de educatie in Romania, e-learning si “learning by doing” (invatarea prin practica);
-implicarea profesorilor in activitati antrenante alaturi de elevi.


Concursul "Incepe sa programezi cu Alice" Concursul "Incepe sa programezi cu Alice" Concursul "Incepe sa programezi cu Alice"

| Aria geografica
    Toate judetele tarii

| Rezumat
    Tara noastra are un numar de 120.000 de specialisti in domeniul IT iar necesarul de angajati al companiilor de software si al departamentelor IT din alte domenii de activitate va creste la 300.000 pana in anul 2020, potrivit estimarilor asociatiei patronale de profil (ANIS www.anis.ro). Companiile resimt lipsa de pregatire a studentilor veniti de pe bancile facultatilor sau liceelor si sunt nevoite sa investeasca foarte mult in traininguri care sa ii initieze pe studenti cu adevarat in campul muncii, asadar prin initiativa comuna “Incepe sa programezi cu Alice”,Oracle Academy contribuie la constientizarea necesitatii unor cursuri de programare de la varste fragede, pentru ca ulterior cursurile sa fie introduse si la viitorii absolventi de liceu, acestia fiind deja pregatiti la finalizarea liceului sau facultatii pentru incadrarea directa in munca.
Prin proiectul “Incepe sa programezi cu Alice” am deschis drumul catre un nou tip de educatie. Copii de toate varstele, din mediul urban sau rural s-au distrat invatand.
“Incepe sa programezi cu Alice” a dat oportunitatea profesorilor de a incerca ceva nou si inovator in materie de predare, indeplinind scopul principal al proiectului: de a atrage copiii catre programare. Aceasta maniera de invatare starneste interesul si curiozitatea. De aceea ne dorim ca, cel putin 1-2 elevi din fiecare clasa sa isi continue sudiile spre domeniului IT.
In urma studiului si folosirii programului Alice 3, elevii au putut:
sa dezvolte programe ce insufletesc obiectele 3D dintr-o lume virtuala;
sa cunoasca terminologia de baza in programarea orientata pe obiecte.



| Date beneficiari
    Beneficiarii directi ai acestui program sunt copiii si tinerii romani din clasele de liceu. Acestia sunt dispusi in toata tara in cele 100 de cluburi Kids in Tech formate. Responsabilizarea lor a fost usor de realizat intrucat in scolile din Romania se simte nevoia elevilor de nou si dorinta de implicare in proiecte inovative care le ofera sansa la un viitor mai bun.

| Date beneficiari
    Beneficiarii indirecti sunt profesorii, care si ei la randul lor au accces la un alt tip de metodologie de predare, pentru multi dintre acestia fiind o noutate platforma de e-learning sau invatarea prin intermediul tutorialelor. In plus, elevii sunt mai incantati de ore, intrucat au acces la lucruri inedite, iar profesorilor le este mai usor sa ii indrume.

| Activitati
    La acest concurs au participat echipe de cate 2 elevi din clasele IX-XII, din toate judetele tarii, un elev putea apartine doar unei singure echipe, fiecare echipa trebuia sa aiba un mentor (profesor),iar profesorul putea fi mentorul mai multor echipe.
Tema concursului consta in realizarea unui proiect educational – copiii puteau sa programeze o lectie la o anumita disciplina, o tema educationala (sanatate, protejarea mediului, etc) sau un joc; proiectul putea sa fie interactiv sau nu.
Echipelor inscrise le-au fost puse la dispozitie resurse de studiu si platforme de unde puteau descarca programul Java "Alice 3" care urma sa fie baza proiectului.

Proiectul incarcat trebuia sa fie sub forma de arhiva, ce avea ca denumire titlul proiectului realizat si trebuia sa contina o prezentare Power Point de maxim 7/8 slide-uri cu informatii despre echipa, un scenariu (idee proiect, executie),algoritmul folosit, elemente de executie (taste, butoane etc.) si observatii finale. Proiectul final trebuia sa contina si o animatie de 1-2 minute.Activitatile nu le-au testat copiilor doar cunostintele de informatica si programare dar si imaginatia, creativitatea si abilitatea de a lucra in echipa.

Dupa trimiterea proiectelor in perioada 26 octombrie – 1 noiembrie 2015, a inceput perioada jurizarii preliminare. Cele 20 de proiecte alese in urma jurizarii preliminare au intrat pe o lista scurta din care s-au desemnat castigatorii premiilor (3 premii si 3 mentiuni).


| Rezultatele proiectului
    In urma studiului si folosirii programului Alice 3, elevii au putut sa:
-dezvolte programe ce insufletesc obiectele 3D dintr-o lume virtuala;
-cunoasca terminologia de baza in programarea orientata pe obiecte;
-descrie cateva concepte folosite in programare cum ar fi proceduri, algoritmi, functii, variabile, bucle sau afirmatii conditionate.
Rezultatele au aratat un numar de 302 echipe inregistrate pana la 25 octombrie si 144 de proiecte valide. Ultimele 20 de echipe ramase in concurs au intrat in cursa pentru cele 3 premii mari, 3 mentiuni si 6 premii speciale.


| Argument
    Proiectul este un proiect de responsabilitate sociala intrucat Oracle Academy se implica in dezvoltarea viitoarelor talente din domeniul IT ale Romaniei, oferind resurse de invatare actualizate si corelate cu realitatea pietei muncii din Romania si din lume.

| Bugetul
    15000,00

| Parteneri
    Oracle Academy

| Website proiect
    http://kidsintech.adfaber.org/ proiecte/programezi-cu-alice/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL