close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Anotimpuri la borcan



| Organizator:
    Asociatia REACT
| Categorie:
    Dezvoltare economica si sociala
| Problema de fond
    Proiectul "Anotimpuri la borcan" s-a nascut din dorinta de a sustine dezvoltarea zonelor rurale din Romania prin implicarea femeilor in viata economica a comunitatilor din care fac parte, fara a le scoate din zona de confort sau din gospodaria lor. Astfel, s-a pornit de la ideea ca femeile din mediul rural prepara in fiecare an zacusaca, gem, dulceturi si muraturi dupa retete locale, mostenite din familie. Orasenii, pe de alta parte, ravnesc la produsele facute "ca la mama acasa" si, din lipsa timpului si a spatiului pentru prepararea lor, sunt dispusi sa le cumpere. Ceea ce lipsea din aceasta ecuatie este specializarea femeilor de la tara in prepararea bunatatilor pentru consum public si un spatiu care sa intruneasca standardele de igiena si siguranta.

| Scopul proiectului
    Scopul a fost dezvoltarea abilitatilor profesionale, a spiritului antreprenorial si a sanselor de angajare si autoangajare a femeilor din mediul rural. Obiectivele au fost: formarea profesionala a unui numar de 2.337 de femei in meseria de lucrator in fabricarea conservelor din fructe si legume, oferirea de consiliere si cursuri de antreprenoriat, alaturi de infiintarea si dotarea a 12 spatii din sate, care au rol de bucatarii comunitare si le ajuta pe femei sa prepare produse pentru consum public.

Anotimpuri la borcan Anotimpuri la borcan Anotimpuri la borcan

| Aria geografica
    Brasov, Dambovita, Dolj, Giurgiu, Ialomita, Ilfov, Prahova, Mehedinti, Mures, Sibiu

| Rezumat
    In Romania exista discrepante mari intre nivelul de trai pe care il au locuitorii din sate si cei din orase. Oportunitatile de formare profesionala sau de dezvoltare a unei afaceri sunt foarte reduse in mediul rural, din lipsa resurselor financiare si a educatiei antreprenoriale. Daca adaugam la aceasta situatie generala si indicatorii de la nivel european care ne arata ca Romania este pe primul loc in topul tarilor care discrimineaza femeile, devine stringenta nevoia de proiecte care investesc in formarea profesionala a femeilor din mediul rural si in incurajarea initiativelor antreprenoriale.
Obiectivul proiectului “Anotimpuri la borcan” este sprijinirea dezvoltarii economice si sociale a comunitatilor rurale din regiunile Bucuresti-Ilfov, Sud Vest Oltenia, Centru, Sud Muntenia. S-a urmarit expoatarea potentialului uman si natural prin crearea unui context favorabil pentru dezvoltarea micilor afaceri in randul femeilor din sate si comune. Prin “Anotimpuri la borcan”, au fost organizate cursuri de antreprenoriat si de lucrator in fabricarea conservelor din fructe si legume pentru 2.337 femei si au fost deschise 12 bucatarii comunitare moderne. Practic, comunitatile in care am intervenit au acum o serie de specialiste in preparea conservelor si bucatarii moderne care le stau la dispozitie pentru a gati in siguranta si a comercializa, apoi, dulceata, zacusca, gem, compoturi facute dupa retete locale.


| Date beneficiari
    2.337 de femei din mediul rural al regiunilor: Bucuresti-Ilfov, Centru, Sud Muntenia, Sud Vest Oltenia.

| Date beneficiari
    Locuitorii celor 12 comunitati care acum beneficiaza de bucatariile comunitare dotate prin proiect si familiile celor 2337 de femei participante in proiect. Indirect, beneficiaza de proiect si locuitorii din orase, care vor avea posibilitatea sa cumpere produse mai gustoare si mai naturale.

| Activitati
    Proiectul a avut activitati de formare profesionala, de consiliere a femeilor, campanii pentru incurajarea unui stil de viata sanatos si renovarea si dotarea cu echipamente profesionale a 12 bucatarii din satele si comunele cu cele mai implicate femei. Mai mult, femeilor li s-a acordat consultanta pentru alegerea formei juridice a afacerilor lor si li s-au livrat cursuri de antreprenoriat. La finalul proiectului au fost realizate carti de bucate cu retete specifice fiecarei regiuni si au fost distribuite pentru promovarea demersurilor antreprenoriale ale femeilor.

| Rezultatele proiectului
    2337 de femei din mediul rural au avut sansa de a se forma profesional intr-un domeniu in care pot face performanta. Multe dintre ele erau absolventele a doar 8-10 clase, fara o specializare. Astfel li s-a oferit sansa angajatii in industria alimentara sau a deschiderii propriei afaceri de familie, fara a plati pretul navetei pana la oras sau a neglijarii gospodariei.
12 bucatarii comunitare stau zi de zi la dispozitia oamenilor din 12 comunitati unde exista femei care si-au deschis si inca isi mai deschis afaceri in domeniul fabricarii conservelor traditionale.
Am contribuit la schimbarea conceptiei (impamantenite in mediul rural) ca femeia trebuie sa stea acasa si barbatul e singurul responsabil de veniturile familiei.
Orasenii pot cauta mici producatori de conserve naturale direct in zonele care ii atrag ca si varietate de retete sau produse traditionale.


| Bugetul
    5000000

| Parteneri
    IMA Group

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL