close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Peditel 1791. Urgente si sfat medical pediatric prin telefon, non stop



| Organizator:
    Fundatia Parinti din Romania
| Categorie:
    Sanatate
| Problema de fond
    Cluj-Napoca funcționează doar 2 centre de permanență ale medicilor de familie. În plus, actualul sistem de funcționare a cabinetelor medicilor de familie nu permite acordarea a mai mult de 20 consultații zilnice; mulți părinți se prezintă cu copiii în serviciile de gardă din UPU și clinicile de pediatrie, în special după-amiaza/seara și în weekend.
Uneori aceste servicii de gardă acordă (cu 1-2 linii de gardă) câte 80-300 consultații pe zi dintre care 90% sunt patologie ce ar putea fi rezolvată de medicii de familie.
Un număr semnificativ de aparținători se prezintă în UPU pentru ajustarea dozelor de medicamente prescrise anterior sau doar pentru a adresa întrebări legate de evoluția bolii la un copil aflat deja sub tratament.Timpii mari de asteptare in UPU determinau parintii la sfaturi neautorizate din online si alte surse nevalide.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului: infiintarea unui call center pediatirc non stop, care sa ofere sfaturi medicale pediatrice non stop, precum si triaj medical eficient.
Obiective: Scăderea cu 10% a intervențiilor medicale din Secția UPU a Spitalului de Copii
Servicii medicale de calitate și acces urgent și specializat la sfat medical calificat
Educarea părintelui în privința sănătății copilului și reducerea gradului de stres și panică a părintelui, în situații uneori limită



Peditel 1791. Urgente si sfat medical pediatric prin telefon, non stop Peditel 1791. Urgente si sfat medical pediatric prin telefon, non stop Peditel 1791. Urgente si sfat medical pediatric prin telefon, non stop

| Aria geografica
    Initial (2014) Cluj, 25 mai 2015- national

| Rezumat
    In Romania, se prezinta la unitatile de primiri urgente pediatrice, ale celor 12 spitale din tara, aproximativ 550 000 de copii anual. Centrele de permanenta ale medicilor de familie din tara nu sunt frecventate de catre parinti, desi sectiile de urgenta pediatrice sunt supraaglomerate. In plus, sistemul de functionare a cabinetelor medicilor de familie nu permite acordarea a mai mult de 20 consultatii zilnice.Cu toate acestea, in unitatile pediatrice de primiri urgente se acorda (cu 1-2 linii de garda) cate 110-300 consultatii pe zi dintre care 90% reprezinta o patologie ce ar putea fi rezolvata de medicii de familie.In aceste conditii, anual se inregistreaza o supraaglomerare a camerelor de garda UPU si pediatrie, prelungirea considerabila a timpului de asteptare pentru pacienti (unanim semnalata in chestionarele noastre de satisfactie) si suprasolicitarea personalului din UPU si camerele de garda (problema devenita supra acuta in conditiile deficitului de personal).
Call centerul pediatric PEDITEL 1791 este un serviciu nou ce vine in intampinarea nevoii parintilor de a primi un sfat medical din partea specialistilor in domeniu, situatie dovedita de cresterea numarului de apelari de la o medie de 18 apeluri/zi in primele luni de functionare la Cluj la 40-50 apeluri zilnice. Este un serviciu al carui obiectiv primordial este asigurarea sanatatii, sigurantei si accesului la sfaturi medicale specilizate si asumate.Peditel 1791 prin medicul de garda raspunde 24/24 intrebarilor legate de sanatatea copilului. Serviciul de sfat pediatric prin telefon faciliteaza comunicarea dintre medic si parinte, ambii avand ca scop starea de bine a copilului, contribuie la promovarea sanatatii in randul populatiei.18755 apleuri preluate-3.72% din totalul copiilor care ajung in UPU.


| Date beneficiari
    Copiii între 0-18 ani și părinții acestora. Prioritar, scopul acestui proiect este să asigure accesul la educație sanitară, prevenție și informare medicală corectă pentru părinții din judetul Cluj, dar datorită numărului scurt, adresabilitatea va fi una națională. Beneficiarii sunt copii cu diferite probleme de sănătate, care vor avea nevoie de un sfat medical competent, prompt și cu efecte benefice până la consultul medical de specialitate. Includerea în program se va face pe 3 nivele de urgență: screening-ul medical va impune protocol de urgențe 112, protocol de verificare medicală în maxim 24 ore și protocol de sfat medical prin telefon. Durata apelului telefonic este de 10-15 minute, maxim 6 pacienți/ora, iar accesul în program se va face în ordinea intrării apelurilor telefonice, neștiind apriori, care cazuri pot fi extrem de urgente. 550000

| Date beneficiari
    parintii copiilor 0-18 ani care ajung anual in UPU, estimativ 1.000.000 parinti *(sunt si familii monoparentale)

| Activitati
    Elaborarea unui ghid medical de 25 de protocolae medicale (principalele 25 de afectiuni ale copilului), integrarea intr-un soft medcial specializat, conectarea cu un softphone pentru a permita prin VOIP si conectivitate internet de mare viteza garantat la numarul 1791, formarea medicilor din program si instruirea in tehnici de oferire a sfatului medical prin telefon, instruirea in comunicarea de tip call center. Preluarea apelurilor in ordinea intrarii in centrala PBX, elaborarea unei fise de apel cu datele de indentificare apelant, copil, varsta, greutate, adresa, telefon, simptom de adresare, protocol utilizat, solutie medicala propusa in functie de gravitate minim pericol 1. sfat medical aplicabil la domiciliu, 2. consult medical in 24- 48 ore, 3. prezentare UPU in maxim 2 ore, 4.maxima gravitate apel 112.Realizare de 4 rapoarte anuale privind numarul de apeluri lunare, protocol utilizat si gravitate, conexate cu analiza pe UU. realizarea unui chestionar de satisfactie parinti privind> utilitatea serviciului, evaluarea empatiei medicului, evaluarea medicului privind inteligibilitatea solutiilor medicale propuse,

| Rezultatele proiectului
    Beneficii: este pentru PRIMA data cand la UPU Cluj a scazut numarul adresarilor cu 18%, Ambulanta Cluj a trimis cu 2500 mai putine ambulante catre parinti, cazurile nefiind grave, reusind o mobilizare si directionare a acestora catre cazurile grave, o economie in sistemul public de sanatate. spitalicesc si prespitalicesc de peste 300000 de euro/an
3.72% din totalul copiilor care ajung anual in UPu PEDITRICE au fost consiliati de un medic PEDITEL 1791.
Cresterea gradului de incredere in profesiunea de medic, precum si a respectului fata de acestia
Realizarea triajului medical si directionarea pacientului catre serviciul adecvat afectiunii, nu doar catre UPU.
Scaderea numarului parintilor care isi trateaza copii din surse neaturizate si nevalidate stiintific medical (in cercetarea intiiala, care a stat la baza elaborarii proiecutlui, peste 79% isi tratau astfel copii, ulterior, a scazut procentul la 63%)


| Bugetul
    610777,00

| Parteneri
    Fundatia Vodafone Romania prin programul Mobile for Good, Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii Cluj (2014- 1 mai 2015), Primaria Municipiului Cluj Napoca (2015), Active Power Solutions (2014-2015), Life is Hard SA (2014-2015), Polus Center (2014-2015)

| Website proiect
    www.peditel.ro





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL