close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Scoala Sociala Sportiva Fundatia Real Madrid



| Organizator:
    Asociatia FDP - Protagonisti in educatie
| Categorie:
    Incluziune sociala
| Problema de fond
    Conform studiului realizat de catre FDP in cadrul proiectului „Parteneriat multiregional pentru prevenirea timpurii a scolii”, publicat in 05.2011, in Bucuresti copiii subliniaza importanta prieteniei si a relationarii bune cu colegii de scoala si in afara spatiului acesteia, motiv pentru care consideram ca educatia prin sport contribuie la dezvoltarea copiilor si a famiilor acestora. In 30.03.2012 a fost semnat contractul de parteneriat cu Fundatia Real Madrid pentru implementarea proiectului Scoala Sociala Sportiva, astfel obiectivele specifice, continutul si activitatile sportive propuse au fost stabilite avand la baza metodologia specifica a Fundatiei Real Madrid.

| Scopul proiectului
    Scop: Incluziunea sociala si educationala pentru 45 de copii, aflati in situatii de risc de abandon scolar, care traiesc la periferia orasului Bucuresti.
Obiective:
O1. Cresterea accesului la educatie sportiva pentru 45 copii din Bucuresti prin modelul Scolii Sociale Sportive a Fundatia Rea lMadrid.
O2. Implicarea comunitatii in dezvoltarea personala a celor 45 de copii participanti la activitatile socio-educationale.


Scoala Sociala Sportiva Fundatia Real Madrid Scoala Sociala Sportiva Fundatia Real Madrid Scoala Sociala Sportiva Fundatia Real Madrid

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Conform studiului realizat de FDP cu privire la cauzele abandonului scolar, in Bucuresti s-au identificat urmatoarele probleme: scolile au o relatie foarte slaba cu familiile elevilor, o mare parte din copii aflati la risc de abandon sunt tributari neglijntei parintilor sau anturajului nefavorabil. Copiii subliniaza importanta prieteniei si a relationarii bune cu colegii de scoala si in afara spatiului acesteia, motiv pentru care consideram ca educatia prin sport, prin modelul Scolii Sociale Sportive si a metodologiei Fundatiei Real Madrid, a avut rezultate vizibile cu privire la dezvoltarea abilitatilor sociale ale copiilor, imbunatatirea atitudinii fata de scoala si mentinerea unui stil de viata sanatos.

| Date beneficiari
    45 de copii aflati in risc de abandon scolar, care traiesc la periferia orasului Bucuresti, elevi ai scolilor 67/55/ Mexic, copiii participanti in proiect au fost selectati in luna septembrie, pe criterii sociale, cu recomandarea cadrelor didactice din scoli

| Date beneficiari
    Parintii celor 45 de copii aflati in risc de abandon scolar

| Activitati
    A1. Planificarea in vederea derularii activitatilor
A1.1 Selectia copiilor
A1.2 Planificarea activitatilor sportive

A2. Furnizarea de servicii pentru cresterea accesului la educatie sportiva a copiilor
A2.1 Derularea activitatilor sportive
A2.2 Consilierea copiilor
A2.3 Consilierea parintilor
A2.4 Monitorizarea progresului antrenamentelor
A2.5 Participarea la o competitie sportiva (Copa Alma - Portugalia)
A2.6 Monitorizarea progresului educational
A2.7 Participarea la un eveniment sportiv (spectatori)

A3. Implicarea comunitatii locale prin participarea copiilor la activitati nonformale
A3.1 Selectia si managementul voluntarilor
A3.2 Intalniri cu modele profesionale in cadrul companiilor/cluburilor sportive s.a.

A4.Monitorizarea din punct de vedere financiar si tehnic a proiectului


| Rezultatele proiectului
    Impactul direct al proiectului s-a reflectat in rezultatele legate de incluziunea sociala si o viata sanatoasa pentru 45 de elevi cu risc de abandon scolar: imbunatatirea aitudinii fata de scoala, toti copiii care au participa la sesiunile de instruire si evenimente sportive si-au imbunatatit starea fizica dar si aptitudinile individuale si sociale. Proiectul a promovat un model de educatie prin sport, dar si de responsabilitate in randul comunitatii locale cu implicarea voluntarilor, crescand astfel accesul la resursele locale pentru rezolvarea problemelor comunitatii.

Avand in vedere ca beneficiarii indirecti sunt parintii si cadrele didactice, impactul social este legat de implicarea atat a parintilor intr-o masura mai mare in parcursul educativ al copiilor lor cat si a cadrelor didactice care au monitorizat indeaproape evolutia copiilor pe parcursul proiectului.

La copii s-a observat urmatoarele:
- increderea crescuta in fortele proprii si o stima de sine mai mare
- conexiune mai buna cu scoala, un atasament mai mare fata de mediul scolar
- relatii mai puternice cu cei din jur, de varsta lor
- atasament crescut fata de familie, interactiuni pozitive cu parintii
- reducerea problemelor de comportament (agresivitate, limbaj nepotrivit, s.a.)
- disciplina crescuta
- constientizarea educatiei sanitare
- dezvoltarea intentiei personale de autodepasire
- dezvoltarea nevoii de ordine
- acceptarea esecului si identificarea modalitatilor de a depasi situatiile dificile
- integrarea facila in grupuri sociale
- rezultate mai bune la scoala
- respect fata de reguli


| Bugetul
    206662,15

| Parteneri
    Asociatia FDP - Protagonisti in educatie, Fundatia Real Madrid (Spania), Primaria Sectorului 3 prin Directia Invatamant S3, DGASPC Sector 3, Scoala Gimnaziala Mexic, Scoala Gimnaziala nr. 67, Scoala Gimnaziala nr. 55

| Website proiect
    http://fdpscoalasociala.ro/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL