close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

Participanti & Proiecte



Future Makers



| Organizator:
    Asociația Global Shapers Bucharest Hub
| Categorie:
    Proiecte pentru tineret
| Problema de fond
    Rata somajului in randul tinerilor intre 15 si 24 de ani din Romania ramane ridicata, respectiv 18,3%, iar peste o treime din tineri se confrunta cu riscul saraciei si al excluziunii sociale, si chiar si atunci cand un sfert dintre ei sunt angajati, acestia raman saraci. Exista o lipsa acuta de acces la locuri de munca pentru tineri, cu norma intreaga sau cu jumatate de norma. De aceea, trebuie sa punem accentul si pe dezvoltarea unei perspective antreprenoriale. Desi 22 din 100 de tineri doresc sa inceapa o afacere, numai 1 din 100 de persoane chiar isi deschid o afacere, comparativ cu Polonia sau Republica Ceha, unde rata este de 4. Chiar si odata ce isi incep afacerile, tinerii au nevoie de sprijin in dezvoltarea lor. Mai putin de 10% dintre acestia au un context teoretic legat de antreprenoriat (media UE este de 30%).


| Scopul proiectului
    Future Makers este un program educational de antreprenoriat menit sa incurajeze tinerii din intreaga tara sa-si dezvolte propriile afaceri, sa inteleaga ce implica a patra revolutie industriala si care sunt trendurile de viitor.
O1. Capacitam 1,500 de tineri cu atitudinea, cunostintele si abilitatile necesare, asa incat antreprenoriatul sa devina pentru ei o optiune de cariera
O2. Sprijinim 50 de idei de business, aflate in faza incipienta, pentru a le conduce pe drumul spre implementare si dezvoltare
O3. Motivam tinerii sa devina antreprenori prin promovarea activa a povestilor de succes


Future Makers Future Makers Future Makers

| Aria geografica
    Bucuresti, Ramnicu Valcea, Craiova, Iasi, Timisoara, Ploiesti, Arad, Sibiu, Resita, Alba Iulia, Slatina, Targu Jiu, Bacau, Roman, Cluj Napoca, Oradea, Constanta, Barlad

| Rezumat
    Desi 22 din 100 de tineri doresc sa inceapa o afacere, numai 1 din 100 chiar o fac. Chiar odata ce isi incep afacerile, tinerii au nevoie de sprijin in dezvoltarea lor. Mai putin de 10% dintre acestia au un context teoretic legat de antreprenoriat. Future Makers ii ajuta pe tineri sa isi dezvolte gandirea antreprenoriala si sa adopte o atitudine de changemakers, pregatindu-i pentru viitor si pentru provocarile care vor veni intr-o lume dominata de tehnologie si noi modele de afaceri. In plus, sprijina tinerii aflati la inceput de drum sa isi construiasca un model de business sustenabil si ii inspira sa devina antreprenori.

1602 de tineri au participat la 27 ateliere de antreprenoriat desfasurate in 17 orase din tara. Atelierele au avut scopul de a le dezvolta tinerilor abilitatile de a identifica perspectivele de pe piata si de a porni o afacere sustenabila cu impact comunitar ridicat. 128 de echipe au aplicat dupa ateliere cu ideile lor la Future Makers. Juriul a selectat cele mai bune 50 de idei care au intrat in programul de incubare. Cele 50 de echipe finaliste au putut participa la cursuri despre vanzari, inovare, marketing, resurse umane, finante sau legal. In total, au fost organizate 13 cursuri, 5 seri de discutii despre trenduri de viitor, dar si un bootcamp de 3 zile unde si-au putut valida ipotezele si dezvolta modelul de business.
De asemenea, echipele au putut beneficia de mentorat din partea unui antreprenor cu experienta, care i-a putut indruma, sfatui si raspunde la intrebari specifice.
In cadrul finalei Future Makers, echipele finaliste si-au prezentat ideile in fata juriului, dar si a unei comunitati de antreprenori si investitori. Juriul a selectat cei 6 castigatori ai premiilor in valoare totala de 20,000 euro si acces la o retea globala.



| Date beneficiari
    1602 tineri cu varsta cuprinsa intre 18-29 de ani

| Date beneficiari
    a) 44 parteneri locali si nationali (institutii, universitati, ONG-uri, hub-uri) b) 145 de tineri, parte din targetul afacerilor finalistilor, care au participat la evenimentele organizate de ei pe trenduri de viitor

| Activitati
    i) Workshop-uri pe generarea ideilor de business si modele de business, astfel incat tinerii sa dobandeasca abilitatile de a identifica perspectivele de pe piata si de a porni o afacere sustenabila cu impact comunitar ridicat. Atelierele au cuprins si o componenta de trenduri de viitor si de modul in care tehnologia va influenta mediul antreprenorial.
ii) Programul de incubare a avut scopul de a simula, valida si dezvolta 50 de initiative antreprenoriale ale tinerilor romani (aflate in stadiul de idee sau in etapa de initiere) si a inclus ateliere despre vanzari, inovare, marketing, aspecte juridice si fiscale, dar si discutii despre trendurile de viitor si un bootcamp cu scopul de a ghida finalistii in trecerea de la validarea nevoilor identificate la validarea solutiei pe care o dezvolta si in constientizarea imaginii de ansamblu asupra ecosistemului actual si viitor, astfel incat sa poata defini rolul pe care solutia lor o poate avea intr-un context mai amplu.
iii) Programul de mentorat a avut scopul de a conecta finalistii cu antreprenori si mentori de succes, la nivel local si global, in sesiuni si discutii deschise.
iv) Finala Future Makers, a avut 2 parti: o conferinta de jumatate de zi despre tehnologii exponentiale si modele noi de business cu vorbitori din 8 tari europene. A doua parte a constituit o sesiune de pitching, in cadrul careia finalistii si-au prezentat ideile in fata juriului, care a selectat castigatorii premiilor in valoare totala de 20,000 euro.


| Rezultatele proiectului
    Proiectul a fost pilotat in 2018 si face parte dintr-o strategie de interventie de minim 3 ani pentru a permite tinerilor sa devina antreprenori autonomi si catalizatori pentru schimbarile din societate. Astfel, toate rezultatele pozitive inregistrate in cadrul proiectului pilot din 2018 vor putea fi replicate pe un numar si mai mare de tineri in 2019 si 2020, dar si imbunatatite cu scopul de a creste impactul si sustenabilitatea. In 2018, proiectul a implicat peste 1602 tineri din 17 orase in ateliere de antreprenoriat si 128 de echipe si-au inscris ideile de afaceri in competitie. Au fost create 44 de parteneriate locale si nationale cu universitati, ONG-uri, institutii publice si organizatii de tineret.

In urma feedback-ului final, 74% dintre finalisti considera ca Future Makers a fost util si foarte util pentru dezvoltarea ideii sau afacerii lor. Toti dintre acestia au spus ca vor sa se implice si in 2019 in comunitate, sa dea mai departe lectiile invatate si sa ii inspire pe finalistii din 2019.
84,2% dintre finalisti ar recomanda experienta altor tineri interesati de antreprenoriat. La intrebarea ”Ce ai invatat din acest program?”, cele mai intalnite raspunsuri au fost legate de construirea unui model de business, validarea ideii, crearea unei strategii sau cum sa isi prezinte ideea in fata investitorilor. In cazul uneia dintre afacerile care erau deja startate inainte de a intra in programul de incubare, ”(...)am devenit mai organizati, mai metodici in constructia afacerii, iar ca dovada, fata de anul 2017, la sfarsit de 2018 cifra noastra de afaceri s-a dublat.”


| Bugetul
    ,

| Parteneri
    Asociatia Global Shapers Bucharest Hub si Asociatia Social Innovation Solutions

| Website proiect
    www.futuremakers.ro





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL