close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



#candinchiziochii



| Organizator:
    Asociatia pentru Dezvoltare Urbana
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    Inițiatoarea proiectului, Asociația pentru Dezvoltare Urbană (ADU), desfășoară acțiuni pentru dezvoltarea educației nevăzătorilor de mai bine de un deceniu. În tot acest timp, au avut loc numeroase workshop-uri și întâlniri cu nevăzători și elevi nevăzători, în cadrul cărora s-a identificat nevoia beneficiarilor pentru educație independentă.

Deoarece aceste nevoi sunt invizibile, am considerat vitală realizarea unei campanii online de awareness. Scopul nostru este ca oamenii să afle că există soluții pentru nevăzători și că avem nevoie de ajutorul lor pentru a le implementa.

Am creat o aplicație de mobil care satisface nevoia pentru studiu individual, cu ajutorul a numeroși finanțatori. Aceasta funcționează, însă, doar cu ajutorul planșelor tactile. Și tocmai aici ne-a venit în ajutor ING România, prin proiectul „Peisaje Urbane”.


| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a fost facilitarea studiului individual al nevăzătorilor. Catalogul „Peisaje Urbane” a fost creat pentru a ajuta nevăzătorii să se familiarizeze cu 50 de concepte intangibile din mediul urban.

Obiectivele principale:
1. Stângerea temelor variate prin Social Media
2. Crearea de awareness în jurul nevoilor identificate în cadrul comunității nevăzătorilor
3. Stângerea de fonduri necesare pentru realizarea primului catalog care se autodescrie destinat nevăzătorilor


#candinchiziochii #candinchiziochii #candinchiziochii

| Aria geografica
    Națională pe Facebook și în Home'Bank

| Rezumat
    Nevăzătorii percep lumea din jur pas cu pas, element cu element. Fac acest lucru în primul rând prin atingeri, apoi ajutându-se de celelalte simțuri. Deconstruiesc, apoi construiesc obiectele, până ce acestea prind formă, devin întregi, au sens.

Enciclopediile tactile îi ajută să înțeleagă mai bine lumea care-i înconjoară. Formate din planșe tactile - desene simplificate ce pot fi tipărite în relief, acestea pot fi explorate de către nevăzători doar cu ajutorul unei alte persoane. Planșele tactile care se autodescriu permit, în schimb, explorarea independentă.

Proiectul „Peisaje Urbane” - catalogul planșelor tactile care se autodescriu, vine să susțină nevoia nevăzătorilor de a se putea raporta la elemente din lumea urbană, identificată în urma activităților desfășurate în cadrul celor 7 școli pentru nevăzători din țară.

Strategia a presupus interacțiunea cu fanii ING Bank în Social Media (Facebook și Instagram). Aceștia au scris în comentarii locul lor favorit, oferindu-ne teme pentru planșele tactile. Pentru fiecare comentariu, ING ne-a oferit 2 EURO. În același timp, utilizatorii au putut dona în Home'Bank, realizându-se și matching gift donation.

Proiectul s-a materializat în primul catalog (EN și RO) care poate fi explorat individual de către orice nevăzător posesor de smartphone din lume. Acesta a fost replicat în 14 exemplare, donate școlilor de nevăzători din țară. Cele 50 de desene noi au fost adăugate și în mediul online, îmbogățind platforma de e-learning Tactile Images.

Copiii din cele 7 școli speciale pot citi acum noile cataloage tactile prin infrastructura creată de Asociația pentru Dezvoltare Urbană în cadrul altor proiecte conexe: aplicația mobilă Tactile Images READER și cele 30 device-uri Apple donate.


| Date beneficiari
    Beneficiari direcți:
Grupul țintă: copiii și profesorii din cele 7 școli de nevăzători din țară
Număr: 1.500 beneficiari direcți

Beneficiari indirecți:
Persoanele care au vizitat platforma de e-learning tactileimages.org - 6.000 de vizualizări (august-decembrie). Aceasta tocmai a fost lansată internațional, iar planșele urbane au devenit astfel motorul nostru de vizibilitate, elementul freebie.

Specialiști din 14 țări au primit catalogul în format PDF și aproximativ 110.000 de persoane au aflat de campania ING #candinchiziochii din mediul online (Facebook - 50.000 și Instagram - 60.000).


| Date beneficiari
    

| Activitati
    ING Bank a lansat campania #candinchiziochii pe paginile de Facebook și Instagram, în cadrul căreia românii au fost invitați să povestească despre un loc drag în secțiunea de comentarii (315 comentarii - Facebook). Finalitatea acestei campanii a fost reprezentată de sugerarea temelor pentru catalogul cu „Peisaje Urbane” și strângerea de fonduri pentru proiect. A urmat apoi desenarea planșelor de către designeri, documentarea, descrierea și editarea lor cu ajutorul specialiștilor.

Munca s-a mutat în cele din urmă în mediul online. Cele 50 de planșe create au fost introduse în platforma de e-learing Tactile Images, pe care o puteți accesa aici: bit.ly/Tactile__Images.

Înainte de a ajunge în Bibliotecă, acestea au trecut prin Editor. Acolo, au fost adăugate zonele de interes, descrierile specifice și au fost realizate traducerile.

În același timp, în ING Home’Bank s-a desfășurat o campanie de strângere de fonduri. Sute de donatori individuali au donat câte 10/30/50 lei sau o altă sumă proiectului. Astfel, s-au efectuat 1.555 de tranzacții în valoare totală de 9.324 euro.

Cataloagele create au fost donate celor 7 Școli de Nevăzători din țară (câte 2 fiecărei școli). Totul s-a încheiat cu primirea de feedback de la școlile implicate în proiect, care au fost profund emoționate și recunoscătoare.


| Rezultatele proiectului
    Proiectul de față face parte din misiunea Asociației pentru Dezvoltare Urbană de a revoluționa educația nevăzătorilor. Rezultatul tangibil al proiectului este reprezentat de către crearea unui produs educațional, primul catalog cu planșe tactile care se autodescriu din lume. Planșele tactile care se autodescriu sunt planșe tactile care pot fi explorate independent de către nevăzători, cu ajutorul unei aplicații mobile - aplicație pe care am creat-o cu ajutorul altor finanțatori.

Acest catalog care se autodescrie este acum disponibil gratuit prin platforma educațională online. Acesta este un deschizător de drumuri, noi având în desfășurare realizarea altor 2 astfel de cataloage tactile.

Pentru a schimba în mai bine modul în care învață nevăzătorii și a facilita studiul individual, am dezvoltat parteneriate cu cele 7 școli speciale de nevăzători și 20 de școli speciale pentru copii cu CES.

Ne-am propus să creăm un obicei de consum și să creștem calitatea vieții persoanelor cu deficiențe de vedere prin acces facil la educație.

Proiectul ING a fost o părticică din acest demers și suntem recunoscători că s-au alăturat misiunii noastre, deoarece acum avem primul catalog de planșe tactile care se autodescriu.

Acesta este disponibil atât în limba română, cât și în engleză. Un video poate fi vizionat aici: https://youtu.be/bW-nJrDx338

Proiectul a atras sute și sute de voluntari care au ajutat la stabilirea temelor planșelor. Vizibilitatea acestuia a dus, la rândul său, la donații individuale neintenționate care au ajutat la finalizarea catalogului.

Menționăm că rezultatul global al misiunii noastre pentru perioada 2018 - 2019 este reprezentat de 400.000 de vizualizări, adunate prin toate campaniile desfășurate, vizualizări care au ajutat la conștientizarea populației în ceea ce privește problemele nevăzătorilor și atragerea de donații individuale.


| Bugetul
    5.000 - 10.000 Euro

| Parteneri
    Nevăzătorii percep lumea din jur pas cu pas, element cu element. Fac acest lucru în primul rând prin atingeri, apoi ajutându-se de celelalte simțuri. Deconstruiesc, apoi construiesc obiectele, până ce acestea prind formă, devin întregi, au sens.

Enciclopediile tactile îi ajută să înțeleagă mai bine lumea care-i înconjoară. Formate din planșe tactile - desene simplificate ce pot fi tipărite în relief, acestea pot fi explorate de către nevăzători doar cu ajutorul unei alte persoane. Planșele tactile care se autodescriu permit, în schimb, explorarea independentă.

Proiectul „Peisaje Urbane” - catalogul planșelor tactile care se autodescriu, vine să susțină nevoia nevăzătorilor de a se putea raporta la elemente din lumea urbană, identificată în urma activităților desfășurate în cadrul celor 7 școli pentru nevăzători din țară.

Strategia a presupus interacțiunea cu fanii ING Bank în Social Media (Facebook și Instagram). Aceștia au scris în comentarii locul lor favorit, oferindu-ne teme pentru planșele tactile. Pentru fiecare comentariu, ING ne-a oferit 2 EURO. În același timp, utilizatorii au putut dona în Home'Bank, realizându-se și matching gift donation.

Proiectul s-a materializat în primul catalog (EN și RO) care poate fi explorat individual de către orice nevăzător posesor de smartphone din lume. Acesta a fost replicat în 14 exemplare, donate școlilor de nevăzători din țară. Cele 50 de desene noi au fost adăugate și în mediul online, îmbogățind platforma de e-learning Tactile Images.

Copiii din cele 7 școli speciale pot citi acum noile cataloage tactile prin infrastructura creată de Asociația pentru Dezvoltare Urbană în cadrul altor proiecte conexe: aplicația mobilă Tactile Images READER și cele 30 device-uri Apple donate.


| Website proiect
    https://www.facebook.com/INGWebCafe/videos/2258347297748395/





Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes