close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



Made in RO: muzeu temporar de publicitate si branduri romanesti



| Organizator:
    Asociatia ESCU
| Categorie:
    Arta si cultura
| Problema de fond
    Ne-am dorit ca proiectul sa vorbeasca despre aparitia si dezvoltarea industriilor creative in Romania, apoi despre evolutia bunurilor de larg consum, despre uzanta cumparaturilor oamenilor pe parcursul mai multor decenii, despre inovatiile tehnice si industriale, despre schimbarile de stil, moda si mentalitati, chiar si de limbaj si despre miscarile artistice ale vremurilor. Aceste insemne publicitare pot fi privite mai ales ca urme antropologice lasate de societatea romaneasca in diverse momente, dar si ca un microcosmos cultural, o istorie in miniatura, iar o incursiune in aceasta lume colorata si plina de imagini, sloganuri, logorame si brand ambasadori din trecut a fost felul prin care vizitatorii de toate varstele au putut dobandi o mai buna intelegere a evolutiei societatii noastre intr-un mod deopotriva educativ si distractiv.

| Scopul proiectului
    Proiectul si-a propus sa valorifice patrimoniul cultural romanesc reprezentat intr-un mod accesibil de elemente de arta publicitara din ultimii 150 de ani in special pentru un public tanar (cu varsta 16-28 de ani), acest lucru realizandu-se printr-o serie de activitati multidisciplinare, expunand si documentand o parte din marcile autohtone care au facut istorie. Proiectul a urmarit si profesionalizarea debutantilor in industriile creative prin implicarea lor in activitati interactive precum conferinte, workshopuri, masterclass-uri, ateliere etc.

Made in RO: muzeu temporar de publicitate si branduri romanesti Made in RO: muzeu temporar de publicitate si branduri romanesti Made in RO: muzeu temporar de publicitate si branduri romanesti

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Made in RO: muzeu temporar de publicitate si branduri romanesti a reprezentat un punct de intalnire intre generatii, nostalgici si pasionati deopotriva, practic o retrospectiva ilustrata a pietei noastre de publicitate si de consum din trecut si prezent. De data aceasta proiectul a fost gandit cu o perspectiva mult mai aprofundata si multidisciplinara, cuprinzand expozitia principala, prezentata sub o forma inovatoare de muzeu pop-up, care si-a introdus vizitatorii intr-o radiografie onesta a marcilor autohtone si a publicitatii romanesti cuprinsa in obiecte autentice de memorabilia si artefacte ale brandurilor iconice. Proiectul a avut si componenta educativa consistenta, aplicata prin 5 conferinte, tururi ghidate, 10 ateliere creative si experientiale pentru pasionatii de arte vizuale, design, moda, publicitate, istoria media, aducand impreuna personalitati si practicieni din domeniul comunicarii si publicul larg, amator al marcilor nationale.

Proiectul a inceput, de asemenea, creionarea primului muzeu virtual de publicitate si branduri romanesti, care reprezinta o cronica digitala a memoriei economiei Romaniei in care vom promova in continuare identitatea culturala si istorica a industriilor creative prin articole, analize, fotografii de arhiva, fragmente din presa din tara, dar mai ales prin digitizarea unei parti din colectiile expuse din expozitie pe www.muzeulpublicitatii.ro.
Paleta de activitati a proiectului a atras peste 10.000 de vizitatori si participanti directi, precum si de o atentie sporita din partea mass-media, muzeul bucurandu-se de peste 68 de materiale de presa aparute, sub toate formatele media. Proiectul a atins un reach in social media de 350.000 de persoane, iar reach-ul media total a fost de 8.036.328 persoane din toata tara (Media Trust).


| Date beneficiari
    - Public principal vizat: preponderent tineri care se inscriu in categoria de varsta 16-28 de ani, in proportie de 70%, din mediul urban; - Public secundar vizat: categoria de public adult, in general cu studii superioare, din marja de varsta 30-50 de ani (in proportie de 30%), din mediul urban; Beneficiarii directi: - Colectionari din toata tara de artefacte publicitare sau branduri romanesti care vor beneficia de un spatiu de expunere, de documentare, digitalizare si promovare a colectiilor - Tineri studenti la universitatile de profil din Bucuresti - Stiintele Comunicarii, Publicitate, Jurnalism, Istorie, Arhitectura, Arte Plastice si Vizuale, Marketing etc., dar si de la liceele din raza judetului.

| Date beneficiari
    - Artisti si specialisti din domeniul industriilor creative, design, publicitate, comunicare, tipografie, publishing, publicitate, arhitectura, sociologie, antropologie - Galerii si muzee, studiouri de creatie si design publicitar, ilustratori, graficieni - Partenerii mass-media, lideri de opinie, jurnalisti - Turisti locali si internationali care fac parte din categoria turismului cultural/de patrimoniu si de evenimente

| Activitati
    1. Expozitia principala de arta publicitara si branduri romanesti
In cadrul expozitiei s-au regasit obiecte autentice de memorabilia si artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afise, materiale grafice, propaganda politica, postere, machete, ziare si reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucarii, textile, electronice si electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV cu reclame sau transmise la Radio, studii de caz pe campanii de promovare/agentii de publicitate premiate si antreprenori romani, reclame din arhive.

2. Conferinte & brand talks cu invitati - specialisti si pionieri din industriile creative, publicitari, jurnalisti, reprezentanti institutionali, ai societatii civile, mediul academic si universitar, artisti, sociologi si antropologi.

3. Ateliere creative educationale in cadrul programului: antimanual de publicitate
Cursuri de branding romanesc care au fost sustinute in 3 licee din Bucuresti, reprezentand un incubator de idei si practici care au ilustrat viziunea tinerilor asupra felului in care se pot reinventa publicitatea si marcile romanesti.

4. Alte livrabile finalizate in cadrul proiectului:
- Website-ul dedicat si digitizarea unei parti consistente din colectia prezenta in cadrul expozitiei, realizarea articolelor de documentare pe diverse subiecte
- Albumul expozitiei: a cuprins o cercetare extensiva a subiectului legat de publicitatea si brandurile romanesti din ultimii 150 de ani


| Rezultatele proiectului
    Proiectul trebuie mai ales privit ca o calatorie de (re)descoperire a brandurilor nationale, dar si a tipologiei publicitatii din tara, care valorifica prin expunere, digitizare, clasificare, interactivitate pe subiecte si tematici, la salvarea de fond a patrimoniului cultural legat de inventivitatea sau productivitatea romaneasca si expresia acestora in economia si presa vremii, prin creatia publicitara.

Muzeul temporar a gazduit o colectie unica, semnificativa la nivel international, de efemere cotidiene, care se intind pe 150 de ani de cultura de consum, fiind deschis pentru un public de toate varstele, si realizat printr-un efort participativ de colectare si documentare a tuturor acestor obiecte de la colectionari, galerii si muzee din toata tara.
Proiectul a mai avut ca rezultate, printre altele:

- Curatorierea, documentarea si expunerea in format online si fizic a cel putin 500 de obiecte din colectii, conform tematicilor propuse in proiect
- Reconstituirea si documentarea istorica si imagistica a evolutiei publicitatii din Romania (din 5 epoci principale) la nivel artistic, prin exponate si activitati complementare legate de grafica si tipografie, design de obiect

- Educarea si formarea initiale in domeniul publicitar si al brandingului, in cadrul unor cursuri specializate, a unui numar de 200 de elevi si studenti din centre universitare si licee din Bucuresti.


| Bugetul
    125000

| Parteneri
    Gazduit de: Primaria Municipiului Bucuresti, prin ARCUB Sponsor principal: Lidl Romania Sponsori: Patria Bank, Napolact Parteneri: Digi, Ursus Retro Partener media principal: DigiFM Parteneri media: TVR, IQads, Smark, Igloo media, Alist Magazine, Agerpres, Radio Romania Cultural, Modernism.ro, Romania Pozitiva, Feeder.ro, Munteanu.ro Partener de monitorizare: Media Trust

| Website proiect
    https://muzeulpublicitatii.ro/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL