close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



  

Participanti & Proiecte



O Raza de Speranta



| Organizator:
    Asociatia Raza de Speranta in Interventia si Terapia Tulburarilor din Spectrul Autist
| Categorie:
    Educatie, Invatamant, Cercetare
| Problema de fond
    Integrarea persoanelor cu cerințe educative speciale trebuie să răspunda nevoilor diverse ale acestora, pentru a le asigura o dezvoltare normala și cât mai eficienta. Fiecare copil este unic și are valoarea sa individuala, indiferent de problemele pe care le prezintă în procesul de invatarețare și de dezvoltare, de aceea trebuie să tina cont de stilul pe care îl are, de ritmul propriu de dezvoltare, de caracteristicile, particularitațile, aptitudinile individuale și de așteptarile pe care le manifesta cei din jurul lui (parintii).
Ideea integrarii copiilor cu autism (C.E.S.) în învătământului de masa a aparut ca o reactie necesara a societatii, de a asigura normalizarea și refacerea conditiilor de educatie, astfel încat să le asigure și lor o participare deplina în rand cu ceilalti.


| Scopul proiectului
    Scopul:
Cresterea gradului de integrare /insertie a preșcolarilor și elevilor cu autism (C.E.S.) in invatamantul de masa, într-un cadru coerent și stabil din punct de vedere educațional.
Obiective:
1.imbunătătirea calității actului educațional prin:- pregătirea profesionala activa si continua a cadrelor didactice;- cresterea calitatii predarii-învatarii: metode și tehnici educaționale folosite în predarea-invatarea, terapii specifice; -parteneriatul educational: abordarea în echipa a procesului de incluziune a copilului cu autism.
2.Cresterea nivelului de responsabilizare sociala
2.


O Raza de Speranta O Raza de Speranta O Raza de Speranta

| Aria geografica
    Judetul Brasov

| Rezumat
    Alois Gherguț (2006, p.17) spune că „integrarea propune, în sens larg, plasarea/ transferul unei persoane dintr-un mediu mai mult sau mai puțin separat într-unul obișnuit, vizând ansamblul de măsuri care se aplică diverselor categorii de populație și urmărește înlăturarea segregării sub toate formele ei“.
Scopul proiectului:Creșterea gradului de integrare /inserție a preșcolarilor și elevilor cu autism (C.E.S.) în învățământul de masă, într-un cadru coerent și stabil din punct de vedere educațional.
Obiectivele proiectului:
1. Îmbunătățirea calității actului educațional:
2. Creșterea nivelului de responsabilizare socială:
Activitatile specifice:
-Promovare proiect:„O rază de speranță- Școala și pentru noi-Integrarea copiilor cu autism, Sindrom Down și ADHD în grădinițe și școli”
-Conferință:„O rază de speranță- Școala și pentru noi-Integrarea copiilor cu autism, Sindrom Down și ADHD în grădinițe și școli” Abordarea echipei multidisciplinare în educarea copiilor cu autism
-Pregatirea profesională activă și continua a cadrelor didactice: informatii despre copiii cu CES, sprijinirea procesului de învățare la elevul, preșcolarul cu CES, sprijinirea participarii la procesul de învățământ al elevului , preșcolarului cu CES:Workshop-uri:"Împreună să înțelegem autismul" 2.„Introducere în ADHD și Sindromul Down”
-Activități de conștientizare și acceptare a copiilor cu CES;
-Creșterea nivelului de responsabilizare socială:Expoziție -„Binele începe cu noi!”
-Schimbarea mentalităților prin resurse (școala părinților, educație civică etc):Conferință și expoziție -„Împreună am reușit“
Impact si rezultate: peste 300 cadre didactice participante la worksopuri, peste 200 specilisti, cadre didactice participanti la conferinte, 12 parteneriate active, albume si ghid de bune practici.


| Date beneficiari
    Beneficiarii directi ai activitatilor proiectului au fost cadrele didactice din invatamantul scolar si prescolar de masa ( Profesori invatamant prescolar/educatori, invatatori) si consilieri scolari, peste 600 de cadre didactice beneficiare ale activitatilor proiectului

| Date beneficiari
    Elevii tipici si elevii cu CES, apartinatorii acestora, comunitatea prin promovarea principiilor si valorilor sustinute de proiect

| Activitati
    1. Promovare proiect:„O rază de speranță- Școala și pentru noi-Integrarea copiilor cu autism, Sindrom Down și ADHD în grădinițe și școli” in cadrul scolilor si gradinitelor din judetul Brasov
2. Conferinta judeteana :„O raza de speranța- Școala si pentru noi-Integrarea copiilor cu autism, Sindrom Down și ADHD în gradinițe și școli” Necesitatea abordarii echipei multidisciplinare în educarea si incluziunea copiilor cu autism
3. Workshop-uri:1.„Impreună să întelegem autismul”2.„Introducere în ADHD și Sindromul Down” cu impact semnificativ pentru pregatirea profesionala activa si continua a cadrelor didactice: informatii despre copiii cu CES, sprijinirea procesului de invațare la elevul, preșcolarul cu CES, sprijinirea participarii la procesul de învațamant al elevului , preșcolarului cu CES.
4. Activitați de conștientizare și acceptare a copiilor cu CES in cadrul unitatilor scolare - exemplu 2 aprilie ZICA
4. Expoziție:„Binele începe cu noi!” cu impact semnificativ in cresterea gradului de sensibilizare si responsabilizare sociala
5. Conferință și expoziție:„Împreună am reușit“ cu impact semnificativ in schimbarea mentalitaților prin resurse (școala părinților, educație civică etc)






| Rezultatele proiectului
    Rezultate așteptate prin implementarea activitatii proiectului:
Calitative privind schimbarile si efectele generate: imbunatatirea imaginii personale si sociale a copilului cu autism/CES; cresterea calității în educație (a actului educational) privind integrarea copiilor cu autism în invatamantul de masa; realizarea unor proiecte artistice cu impact in cresterea constientizarii si sensibilizarii problematicii copiilor cu CES - albumelor de poze de la activitățile desfășurate (12 albume);incheierea unor parteneriate educaționale (12 parteneriate); facilitarea schimbului de experiență între cadrele didactice și specialiști.

In ceea ce priveste beneficiile aduse beneficiarilor directi ai proiectului, cadrele didactice si consilierii scolari implicari, promovarea si abordarea conceptului de echipa multidisciplinara in procesul de recuperare si incluziune a copilului cu CES, face din cadrul didactic o resursa importanta in procesul de recuperare si incluziune a copilului cu CES si invers: echipa multidisciplinara devine o resursa vitala in sprijinul cadrului didactivc pentru abordarea incluziunii copiilor cu CES.

Rezultate cantitative:
- peste 600 cadrele didactice au participat in cadrul activitatii proiectului
- peste 20 de Workshopuri desfasurate



| Bugetul
    45500

| Parteneri
    *I.S.J. BRAȘOV, *UNIVERSITATEA SPIRU HARET BRAŞOV-FACULTATEA DE PSIHOLOGIE ŞIŞTIINŢELE EDUCAŢIEI , BRAŞOV , Brașov *ASOCIAȚIA FEURESTEIN , *C.J.R.A.E. BRAȘOV, *ASOCIAȚIA EDUCATOARELOR DIN ROMÂNIA, *ASOCIAȚIA INVĂȚĂTORILOR BRAȘOVENI, *GRADINIȚA CU P.P „JUNIOR” NR. 26 BRAȘOV, *ASOCIAȚIA „COPIII PREMIUM”, *MIX TV reprezentat de emisiunea pentru copii „Tortul de ciocolată “ Realizator Tv: Racu Adriana , *ȘCOALA GIMNAZIALĂ PETREȘTI / GRĂDINIȚA PETREȘTI, * GRĂDINIȚA CU PP ”BOBOCEII”, Nr. 19 BRAȘOV, *GRĂDINIȚA CU PP , NR.28, BRAȘOV , *GRĂDINIȚA CU PP ”CĂSUȚA CU POVEȘTI” , NR. 5, SĂCELE, *ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”NICOLAE ORGHIDAN”, NR.9, BRAȘOV, *ȘCOALA GIMNAZIALĂ HOGHIZ, BRAȘOV, *LICEUL TEOLOGIC ORTODOX ”Sf.C-TIN BRÂNCOVEANU” FĂGĂRAȘ, BRAȘOV, *GRĂDINIȚA CU PP ”DINȚIȘORI DE LAPTE ”, NR. 25 BRAȘOV, *GRĂDINIȚA CU PP ”LICURICII” , NR. 24, BRAȘOV, *GRĂDINIȚA CU PP NR. 2, BRAȘOV, ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”DIACONU CORESI” , NR. 2,BRAȘOV, *GRĂDINIȚA CU PP NR. 4, CODLEA; *GRĂDINIȚA CU PP NR. 33, BRAȘOV,*ȘCOALA GIMNAZIALĂ ”MIHAIL SADOVEANU” , ÎNTORSURA BUZĂULUI

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2021
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL