close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



A fost odata



| Organizator:
    Asociatia pentru Educatie Digitala Bigger Picture
| Categorie:
    Premiul Special Organizația NEW ENTRY
| Problema de fond
    Afostodata.net este o platformă cu povești reinterpretate pentru digital natives și traduse si în limbaj mimico-gestual pentru copiii cu deficiențe de auz. Toți cei care ne întreabă cum a pornit proiectul nostru se așteaptă sa avem in familie sau printre apropiati copii cu probleme de auz. Nu a existat un motiv personal, a fost de drag, cu un pic de inconstienta, si mai nou din convingere. Vrem ca oamenii sa inteleaga ca povestile sparg cu adevarat bariere de comunicare si de mentalitate. Noi am invatat acest lucru muncind la proiectul nostru si vazand cum interactioneaza de-adevaratelea copiii datorita povestilor.

| Scopul proiectului
    Una dintre cele mai mari probleme cu care se confrunta comunitatile de copii cu deficiente de auz din Romania este faptul ca programa scolara este aceeasi ca pentru elevii care aud. Povesti in limbajul semnelor vine in sprijinul acestora prin traducerea in limbaj mimico-gestual a 15 povesti din programa scolara a Ministerului Educatiei pentru clasa a V-a, OMEN 3393/28.02.2017. Vorbim despre povesti internationale si romanesti care vor putea fi folosite la clasa sau acasa, pentru copiii din invatamantul primar, gimnazial si chiar mai mari.

A fost odata A fost odata A fost odata

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    Desi traim intr-o societate digitala aflata intr-o continua schimbare, implementarea educatiei incluzive intampina greutati semnificative data fiind lipsa resurselor educationale. Acest lucru duce la abandon scolar si analfabetism. Programa scolara pentru hipoacuzici este aceeasi ca pentru elevii care aud. De aceea, o platforma care sa traduca povestile in limbajul lor, cat mai simplu si cat mai aproape de nivelul lor de intelegere poate fi solutia pentru integrarea lor mult mai usor in sistemul de invatamant, dar si pentru dezvoltarea unui limbaj comun atat acasa cat si in sala de clasa. Credem ca povestile sunt cea mai usoara modalitate de a-i apropia pe copii de parintii si profesorii lor. De aceea, proiectul nostru interpreteaza in limba semnelor 15 texte din programa de Limba si Literatura Romana pentru clasa a V-a. Pana in acest moment au fost produse 13 din 15, proiectul urmand a se incheia in vara.

În acest moment există 23.000 de persoane cu deficiențe de auz în România, dintre care aproape 2.000 sunt copii (sursa ANPD, trimestrul IV 2018). Majoritatea dintre ei invata in cele 13 scoli speciale din intrega tara. Noi am muncit mult sa luam legatura direct cu aceste scoli, cu profesorii si directorii de acolo, le-am scris, i-am sunat, am trimis newslettere asa incat continutul sa ajunga la copii, la profesorii si parintii lor.

Reactia profesorilor este nepretuita, ne trimit poze de la clasa, mesaje pe mail si pe Social Media in care ne sfatuiesc, ca am putea sa mai schimbam asta, ca aici a fost bine, etc. E un produs care creste din sugestii si reacții pe care incercam sa le aplicam asa incat rezultatul sa fie cel potrivit.


| Date beneficiari
    Varsta 7/18 ani, copiii de clasa a V-a din cele 13 scoli speciale din Romania. Copiii care asculta povesti pe site-ul nostru - 800 de copii/ 40 profesori ( scolile speciale) / peste 10.000 de vizite punctual pe aceste povesti

| Date beneficiari
    Varsta 18/45 - profesori si educatori din scoli de masa sau invatamant speciale, parinti, bunici - 40 de profesori in scolile speciale și peste 10.000 de vizite pe website pe povesti.

| Activitati
    O platforma care interpreteaza textele literare in limbajul semnelor raspunde nevoilor copiilor hipoacuzici din perspectiva unei scoli incluzive. Predarea prin imagini, folosirea platformei ca mijloc de invatare poate fi o solutie, mai ales pentru primii ani de scoala, cand adaptarea este extrem de dificila si anevoioasa. Vorbim despre povesti video, filmate 4K in studio TV profesionist de Claudia Lungu, studenta hipoacuzica, cu o interpretare curata asa cum ne-au confirmat cei din comunitatea de surzi. De asemenea, proiectul beneficiaza de consilierea uneui profesor de limba si literatura de la o scoala speciala, dar si de suportul unui interpret LMG autorizat.
Povestile sunt postate si in format audio pentru toti copiii. Dupa fiecare poveste exista o fisa de lucru care poate fi download-ata pentru lucrul acasa sau la clasa.
In afara scrierii, adaptarii si producerii acestor povesti pe platforma noastra, un alt element important este faptul ca transmitem lunar newsletere catre cele 13 scoli speciale din Romania si am reusit sa stabilim o legatura stransa cu profesori din intreaga tara. Mai mult, am fost la cele doua scoli speciale din Bucuresti si am testat povestile la clasa, dar si la intalnirile noastre de storytelling mixt pe care le-am organizat in 2019 la marile centre culturale din Bucuresti ( British Council, IFR, Goethe Zentrum, Institutul Polonez). Pentru prima data in Romaia, copii cu si fara deficienta de auz s-au bucurat impreuna de povesti si au spart bariere


| Rezultatele proiectului
    

| Bugetul
    94,380

| Parteneri
    Scolile speciale din Romania, Fundatia ORANGE

| Website proiect
    afostodata.net





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL