close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



EAGivesBack 2019 – proiect de voluntariat corporatist



| Organizator:
    Pro Vobis - Centrul National de Resurse pentru Voluntariat
| Categorie:
    Proiecte si campanii de voluntariat
| Problema de fond
    Proiectul a fost o colaborare intre Electronic Arts(EA) si Pro Vobis,fiind a doua actiune solicitata de EA dupa un prim pilot in 2017.
Rolul Pro Vobis ca lider al programului a fost de a gestiona evaluarea nevoilor,alegerea,pregatirea si implementarea activitatilor de voluntariat,in limita bugetului,in cooperare cu reprezentantii companiei si organizatiile beneficiare selectate.
Am facut o analiza ampla a nevoilor,cautand organizatii beneficiare,mapand nevoile lor si optiuni de interventie,analizand beneficiarii directi, capacitatea de implicare a voluntarilor corporatisti pentru a genera schimbari intr-o activitate de voluntariat scurta,dar intensa. Selectand nevoile cele mai stringente si in acelasi timp abordabile, am propus mai multe optiuni de activitati cu sarcini clare pentru voluntari,iar compania a ales sa serveasca cele 4 cauze


| Scopul proiectului
    A fost dual: de a contribui la solutionarea unor nevoi reale din comunitate si de a dezvolta cultura de voluntariat in randul angajatilor companiei. Avand in vedere scopul actiunii, am selectat acele nevoi abordabile in formatul zilei de voluntariat agreate, cu aceste obiective:
Reconditionarea spatiilor din Centrul Pinocchio
Intretinerea si amenajarea spatiilor adresate vizitatorilor Parcului Vacaresti
Re-amenajarea spatiilor Adapostului Red Panda
Sprijinirea beneficiarilor SOS Satele Copiilor privind igiena si motivare
Oferirea unui model de implicare comunitara angajatilor EA


EAGivesBack 2019 – proiect de voluntariat corporatist EAGivesBack 2019 – proiect de voluntariat corporatist EAGivesBack 2019 – proiect de voluntariat corporatist

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    EA Gives Back 2019 a fost o activitate ampla de voluntariat corporatist ce a presupus o desfășurare masivă de forțe - o zi pregatita timp de 6 luni, care a mobilizat 154 de voluntari, angajati ai companiei, in 4 activitati simultane desfasurate in 4 locatii diferite din Bucuresti. Costurile actiunii au fost acoperite de EA Global, fondurile fiind administrate de Pro Vobis in calitate de coordonator al activitatii.
Actiunea 1: Centrul de Servicii Sociale Pinocchio - 50 de voluntari au reconditionat 11 dormitoare, au reparat gaurile din pereti si au zugravit, au curatat curtea exterioara, au amenajat o zona de relaxare in aer liber, montand banci noi, instalatii de flori din anvelope uzate, un foisor de lemn reconditionat si decorat cu desene de mana
Actiunea 2: Asociatia Parcul Natural Vacaresti - 48 de voluntari au adunat peste 70 de saci de resturi si gunoi, au curatat si amenajat una din intrarile parcului, peste 100 metri de dig inconjurator, au igienizat traseele de mers si amfiteatrul, au plivit buruienile, plantele invazive si stuful din jurul lacului
Actiunea 3: Red Panda - 29 de voluntari au vopsit 11 padocuri, au aplicat vopsea cauciucata pe 12 podele de padoc, pentru un spatiu mai curat pentru cei 15 caini adapostiti, au sortat donatiile primite de organizatie, au amenajat gradina interioara, au pictat un zid de 26 de metri la intrarea in adapost, au organizat o sedinta foto pentru 10 dintre caini, pentru a facilita adoptia lor
Actiunea 4: in beneficiul SOS Satele Copiilor - 27 de voluntari au lucrat la sediul companiei, au asamblat 157 de truse de igiena, au pregatit cutiile cu produse, etichetandu-le cu indicatoare de varsta si gen, desenate manual, au pictat pietre cu mesaje inspirationale si felicitari personalizate, cu ganduri bune pentru copii


| Date beneficiari
    - 157 de copii si tineri deserviti de catre SOS Satele Copiilor, din 3 locatii gestionate de organizatie - satele din Bucuresti, Bacau, Cisnadie. - 20 de copii si tineri care locuiau in momentul respectiv in Centrul Pinocchio, cu varste intre 9 si 18 ani, cu situatii familial-sociale extrem de dificile, care beneficiaza de serviciile centrului de primire in regim de urgente, insa de multe ori ajung sa stea acolo pe termen nedefinit - Cei 15 caini adapostiti de Adapostul Red Panda - Voluntarii implicati in actiune - cei 154 de angajati ai companiei (multi dintre ei aflati la prima experienta de voluntariat), au vazut valoarea si efectele imediate ale voluntariatului, la firul ierbii, au inteles importanta implicarii si necesitatea uriasa de a face ceva pentru comunitatea lor si o parte vor reveni in actiuni viitoare de voluntariat, chiar pe cont propriu. Actiunea a fost menita sa le trezeasca un spirit civic si sa le creeze contextul in care isi pot exercita in maniera organizata dorinta de implicare social-comunitara. Participand la actiune au putut observa un model de implicare, au luat contact cu realitatea din comunitati si cu conditiile de trai ale unor beneficiari pe care poate in lipsa actiunii de voluntariat nu ar fi ajuns sa ii cunoasca. Si-au vazut potentialul de contributie directa, concreta si au simtit “pe pielea” lor ce presupune voluntariatul si sprijinirea celor aflati in nevoie. Mai mult, au interactionat cu colegii de munca intr-o cu totul alta dinamica, sprijinindu-se reciproc pentru o cauza comuna si diferita de obiectivele de la job, s-au cunoscut la un alt nivel si au putut sa transfere aceste efecte benefice in cooperarea lor viitoare. - Vizitatorii parcului Vacaresti sunt de asemenea beneficiari directi ai muncii voluntarilor, ei putandu-se bucura imediat de efectele prezentei in parc a echipei de voluntari harnici, si de usurarea accesului la elemente specifice din cadrul rezervatiei, reusind astel sa strabata parcul intr-o maniera mai sigura si placuta, descoperind, de asemenea, biodiversitatea acestuia.

| Date beneficiari
    - Potentialii cetateni adoptatori ai animalelor adapostite la Red Panda, care au aflat mai usor si mai direct ce caini pot adopta, putandu-i cunoaste mai rapid prin intermediul fotografiilor si textelor pregatite de voluntari - Personalul celor 4 organizatii beneficiare - au beneficiat de efectele activitatii noastre permitand solutionarea unora dintre nevoile urgente care le afecteaza negativ munca de zi cu zi si capacitatea de a furniza serviciile lor specifice. Mai mult, au beneficiat de amenajarea unor spatii comune, pe care nu ar fi reusit sa le utilizeze la capacitate totala sau chiar deloc, din cauza lipsurilor financiare sau materiale cu care se confrunta aceste structuri sau din cauza sprijinului insuficient pe care il primesc. Consideram importanta includerea in randul beneficiarilor indirecti a echipelor organizatiilor partenere - angajatii si voluntarii acestora implicati nemijlocit in supravietuirea organizatiei - pentru ca acestia nu au capacitatea deplina sa gestioneze toate nevoile activitatilor acestora (mai ales in cazul adapostului Red Panda, dar si la Parcul Vacaresti, unde ajutorul in activitatile de amenajare a fost extrem de pretios pentru echipa Asociatiei, facilitand activitati ulterioare de amenajare a parcului pentru public) - Colegii angajatilor care nu au participat la actiune, dar si famililiile si prietenii acestora, sunt beneficiari indirecti ai actiunii, afland despre experinta de voluntariat in care s-au implicat cei 154 de voluntari, despre trairile acestora, dificultati intampinate, emotiile pe care le-au resimtit, cauzele comunitare deservite si efectul general pe care experienta l-a produs asupra voluntarilor - dintre acestia, o parte vor fi motivati sa devina la randul lor voluntari in actiuni viitoare ale companiei, pe baya recomandarii voluntarilor multumiri si pe baya unui interes starnit de a trai si ei o experienta similara, de a-si aduce si ei o contributie la o cauza care e importanta pentru ei.

| Activitati
    Faza de concept-Discutii cu reprezentantii companiei pentru o intelegere clara asupra obiectivelor proiectului si rezultatelor preconizate
Evaluarea nevoilor-Analiza nevoilor comunitatii din mai multe domenii (investigarea mai multor ONG-uri pentru fiecare domeniu in parte- tineri, natura, animale), selectia beneficiarilor finali, discutii si vizite la organizatii pentru definirea nevoilor specifice de abordat in timpul actiunii de voluntariat
Pregatirea actiunii-Stabilirea activitatilor de voluntariat si a sarcinilor concrete pentru cele 4 echipe de voluntari, achizitionarea materialelor necesare, pregatirea sesiunii de orientare pre-actiune si a documentatiei necesare, conform Legii Voluntariatului, transportul resurselor si uneltelor la locatii si asigurarea elementelor logistice (transport, mese, toalete ecologice, etc)
Ziua de actiune-Implementarea actiunii de voluntariat, formarea si coordonarea voluntarilor pe toata durata actiunii, gestionarea relatiilor cu organizatiile partenere, cu furnizorii externi, evaluarea rezultatelor
Follow-up-Evaluarea colaborarii si a lectiilor invatate, comunicarea rezultatelor, celebrarea succesului
O actiune de voluntariat corporatist de asemenea amploare necesita luni de pregatire minutioasa, chiar daca ea in sine dureaza o singura zi. Am implicat o echipa de 12 coordonatori in stabilirea tuturor detaliilor zilei, in coordonarea multiplelor dimensiuni ale evenimentului si in gestionarea voluntarilor si a relatiei cu beneficiarii.


| Rezultatele proiectului
    Intr-o singura zi de voluntariat s-a reusit:
154 de angajati ai EA Romania implicati intr-o actiune de voluntariat
157 de truse de igiena pentru 157 de copii in grija SOS Satelor Copiilor,157 de scrisori de incurajare personalizate,100 de pietre pictate cu mesaje pozitive,de folosit in activitati de invatare
Peste 70 saci de gunoi adunati,igienizat 2 intrari principale,curatat peste 100 de metri de baraj in Parcul Vacaresti
10 sedinte foto care au facilitat adoptia pentru 10 catei,11 padocuri vopsite si 12 podele de padoc reconditionate cu vopsea cauciucata,pictat manual un zid de 26 de metri de la adapostul de animale Red Panda
11 camere reconditionate si pictate manual, renovarea foisorului,montarea a 4 banci transformarea a 25 de cauciucuri in 4 instalatii de flori si elemente de joaca la Centrul Pinocchio
Impactul neintentionat a fost cel mai puternic pentru actiunea de la Centrul Pinocchio. Voluntarilor li s-a prezentat o realitate foarte diferita de cea cu care erau familiarizati. Cei mai multi dintre ei au recunoscut ca nu au avut niciodata ocazia sa se gandeasca la conditiile de viata ale acestei categorii de beneficiari,care traiesc intr-un mediu puternic deteriorat,ce le pune in pericol sanatatea si bunastarea.Pentru copii, a fost greu sa inteleaga ca oamenii au venit acolo pentru ei, dar au avut ocazia de a vorbi cu voluntarii despre meseriile lor si despre voluntariat.Cum majoritatea nu au modele pozitive la care sa se raporteze, acesta a fost un schimb extraordinar pentru ei.Experienta a fost o lectie valoroasa atat pentru voluntari,cat si pentru beneficiari.


| Bugetul
    158921

| Parteneri
    Pro Vobis - Centrul National de Resurse pentru Voluntariat, care a mapat nevoile comunitatii, a identificat beneficiarii, a gestionat comunicarea intre toate partile implicate, a pregatit toate materialele necesare pentru desfasurarea actiunii de voluntariat corporatist si a coordonat voluntarii in ziua activitatii; Electronic Arts Romania , compania care a sprijinit cu entuziasm patru cauze si tipuri diferite de beneficiari si care a dedicat o zi completa activitatilor de voluntariat, prin implicarea unui numar de 154 de angajati, cu sprijin financiar acordat de EA Global; Centrul de Servicii Sociale Pinocchio, un centru de primiri urgenta, structura a directiei regionale pentru protectia copilului, care are in grija copiii care raman fara familie sau casa si unul dintre cele mai degradate centre de copii pe care le-am identificat in Bucuresti; Asociatia The Social Incubator - organizatie care implementeaza activitati educationale in cadrul centrului Pinocchio si a intermediat relatia cu personalul centrului, facilitand analiza nevoilor beneficiarilor, intelegerea profilul copiilor din centru si interactiunea cu acestia in timpul activitatilor; Asociatia Parcului Natural Vacaresti, care lucreaza pentru unul dintre cele mai mari parcuri naturale urbane din Europa, cu o istorie si un ecosistem fascinant; Red Panda Animal Shelter, o organizatie care salveaza, ingrijeste si pregateste pentru adoptie caini si alte animale fara adapost; SOS Satele Copiilor Romania, o organizatie care lucreaza cu tineri defavorizati, oferindu-le o casa si o educatie corespunzatoare, oferind in acelasi timp sprijin pentru dezvoltarea sanatoasa a beneficiarilor lor; Fundatia Points of Light SUA, o structura care coordoneaza o retea globala de organizatii care mobilizeaza voluntarii, sprijinind implicarea in comunitate prin intermediul mecanismelor de voluntariat corporatist;

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL