close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



 

Participanti & Proiecte



#FaraDeseuriDinPlastic



| Organizator:
    Organizatia Neguvernamentala Ecologista Mare Nostrum
| Categorie:
    Proiecte si campanii de voluntariat
| Problema de fond
    La nivel mondial exista din ce in ce mai multe afirmatii care sustin ca pana in 2050 oceanele vor contine mai mult plastic decat peste. Tot mai multe tari au inceput sa interzica plasticul sub diferite forme, prin initierea unor campanii ce au ca rol diminuarea cantitatii utilizate zilnic. #FaraDeseuriDinPlastic este mai mult decat un simplu hashtag pentru social media. Este un concept, un comportament, o componenta a educatiei pentru dezvoltare durabila. Prin aceasta modalitate moderna si inovativa, am dorit sa stimulam interesul oamenilor pentru comportamente mai sustenabile, care conduc la mai binele mediului si al societatii. Este necesar ca oamenii sa constientizeze cat plastic produc involuntar in fiecare zi si sa inceapa sa schimbe treptat micile obiceiuri nocive si sa le inlocuiasca cu altele responsabile fata de mediu.

| Scopul proiectului
    Scopul proiectului a constat in educarea oamenilor spre un comportament mai sustenabil, in special cu privire la reducerea cantitatilor de plastic folosite.
Obiective:
1 – Dezvoltarea unui program de educatie pentru dezvoltare durabila, pe tema #faradeseuridinplastic, in institutiile de invatamant din judetul Constanta
2 – Popularizarea conceptului de dezvoltare durabila #faradeseuridinplastic, in randul turistilor si constantenilor
3 – Realizarea unei campanii pe tema #faradeseuridinplastic pentru ONG-urile locale


#FaraDeseuriDinPlastic #FaraDeseuriDinPlastic #FaraDeseuriDinPlastic

| Aria geografica
    Proiectul s-a desfasurat in Judetul Constanta (si cu o singura activitate in Judetul Tulcea, in Muntii Macinului). A fost vizat atat orasul Constanta, cat si orase mai mici (Mangalia, Medgidia, Cernavoda, Navodari, Murfatlar), dar si 7 comune/ sate, in care s-au desfasurat ateliere de educatie (Amzacea, Tuzla, Agigea, Lumina, Ciocarlia, Ciocarlia de Sus, Movilita). De asemenea, inclusiv in 8 statiuni/ plaje de pe litoral au avut loc activitati (Corbu, Navodari, Mamaia, Constanta, Eforie, Tuzla, Saturn, Vama Veche).

| Rezumat
    Proiectul a umarit educarea oamenilor, prin promovarea unui concept de educatie pentru dezvoltare durabila: #faradeseuridinplastic. Mai mult decat titlul proiectului si un hashtag, pentru social media, #faradeseuridinplastic a insemnat un comportament, o miscare, un mod de a sustine sustenabilitatea, in viata de zi cu zi. Prin componentele dezvoltate, in proiect, mesajul Mare Nostrum a ajuns la grupuri variate, de la elevi, parinti, cadre didactice, la turisti si constanteni, pana la voluntari, angajati si beneficiari ai ONG-urilor locale.
Toate activitatile au fost gandite in termeni de schimbare, raspunzand la intrebarea „Cum sensibilizam oamenii sa adopte un comportament sustenabil?”. Acesta a fost motivul pentru care proiectul s-a ghidat dupa principii moderne, creative, cu accent pe comportamente, emotii si atitudini.
Diversitatea, complexitatea si originalitatea activitatilor si evenimentelor, organizate in cadrul proiectului #FaraDeseuriDinPlastic, au contribuit la atractivitatea lui si atragerea unui numar considerabil de participanti, beneficiari si sustinatori.


| Date beneficiari
    Aproximativ 1500 de elevi, profesori si parinti, participanti la atelierele educative, sustinute in institutiile de invatamant; Peste 2500 de participanti activi, la evenimentele publice Green Week si Cros-ul Marii Negre; Aproximativ 500 de turisti, implicati in campania de pe litoral; Aproape 100 de membri ai ONG-urilor locale si ai altor institutii, participanti la ateliere; 60 de voluntari ONG Mare Nostrum

| Date beneficiari
    Estimam peste 10000, in total: Elevi si profesori, din institutiile de invatamant implicate in proiect, carora le-a fost diseminata informatia de catre participantii la ateliere; Alti membri ai ONG-urilor/ institutiilor partenere, care au aflat despre proiect de la cei implicati; Populatia locala, care a asistat la evenimentele publice; Turistii de pe litoral, care nu s-au implicat activ, in campania de informare, dar care au asistat; Sustinatorii ONG Mare Nostrum, care urmaresc activitatea noastra pe canalele de socializare, site, blog, mass media etc.

| Activitati
    Au existat 3 componente ale proiectului, aferente fiecarui obiectiv.
1. Un program de educatie pentru dezvoltare durabila, din institutiile de invatamant. Au fost realizate ateliere, bazate pe metode non-formale si expresiv-creative, care au asigurat o atmosfera propice invatarii, dar si atractivitatea informatiei. Au avut si efect de domino, bazandu-ne pe o replicare rapida si eficace a activitatii, in astfel de institutii.
2. Campania dedicata constantenilor si turistilor a fost compusa din activitati variate: doua evenimente publice (Green Week si Cros-ul Marii Negre), o caravana de informare, pentru turistii de pe litoral, o activitate pilot de „citizen science”, constand in monitorizarea deseurilor marine, conform metodologiei UE, la care a participat un grup de 20 de persoane, care impreuna cu echipa Mare Nostrum a colectat mii de deseuri, de pe plaja.
3. Componenta de educatie dedicata ONG-urilor locale, materializata sub forma unor intalniri informale, dinamice, axate pe discutii, jocuri, dezbateri si motivatia comuna de a gasi solutii la problema plasticului, in viata de zi cu zi. Participantii au reprezentat „motorul schimbarii” in organizatiile proprii, fiind cei care dau mai departe informatia si ii mobilizeaza pe ceilalti sa implementeze.
Toate activitatile au fost implementate cu ajutorul voluntarilor, sub supervizarea echipei de angajati. S-a urmarit calitatea si profesionalismul implementarii acestora, precum si indeplinirea scopului si obiectivelor proiectulu


| Rezultatele proiectului
    1. Programul de educatie pentru dezvoltare durabila, din institutiile de invatamant, a fost foarte bine primit de elevi, profesori si parinti. Chiar si pe perioada verii, au fost desfasurate foarte multe ateliere educative, la care participantii au venit cu entuziasm si dorinta de cunoastere. In total, au fost organizate 56 de ateliere, la care au participat aproximativ 1500 de persoane, din 29 de institutii.
2. Campania dedicata constantenilor si turistilor a reusit sa mobilizeze aproape 3100 persoane, in diferitele ei sub-activitati, avand o mare acoperire mass-media, lucru determinat de diversitatea si ingeniozitatea activitatilor realizate.
3. Componenta de educatie dedicata ONG-urilor locale a atras, in proiect, si organizatii/ institutii care au un alt domeniu de activitate, fata de ONG Mare Nostrum, inclusiv un grup de angajati SPIT, dornici sa invete despre mediu. Astfel, mesajul nostru a ajuns la aproape 100 de reprezentanti ai altor institutii, care il dau mai departe, in reteaua proprie.
Impactul proiectului a fost mai ales evident in faptul ca anumite activitati au fost replicate (in scoli si ONG-uri locale), asigurand astfel multiplicarea informatiei. Am primit feedback valoros de la participanti, in diferite randuri, tinandu-ne la curent cu efectele produse de activitatile realizate impreuna.


| Bugetul
    57000

| Parteneri
    Partenerii care ne-au sustinut in desfasurarea acestui proiect au fost variati: Inspectoratul Scolar Judetean Constanta (prin institutiile de invatamant participante), ADAPTO – Asociatia pentru promovarea egalitatii intre tineri, Asociatia Impreuna pentru Viitor Constanta, Asociatia Dragoi Adina-Elisabeta, Comitetul National Roman pentru Drepturile Copilului - Filiala Constanta, World Vision Romania – punct de lucru Constanta, Cercetasii Marini, Serviciul Public de Impozite si Taxe – SPIT Constanta, Junior Rangers 2 Mai, Constanta – Capitala Tineretului din Romania (CCTR), Consiliul Elevilor, Cluster Inomar – Experiente Dobrogene. Sponsorul proiectului a fost OMV Petrom, iar pentru evenimentul Cros-ul Marii Negre s-au alaturat ca sponsori cu produse si premii: Maurer Residence Constanta, Decathlon, Cora, Iowemed, Pescaria lui Matei, Oriflame

| Website proiect
    





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2020
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL