close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.



  

Participanti & Proiecte



Our Big Day Out



| Organizator:
    Asociatia Sister
| Categorie:
    Proiecte și campanii de Voluntariat
| Problema de fond
    1) Problemele celor în impas depășesc cu mult nevoile materiale. Ele țin de decalajele școlare, de integrarea socială, de dezvoltarea capacităților cognitive și creative, de dezvoltarea autonomiei și a abilitaților vocaționale, de mentoring și susținere. La originea acestor probleme se află în esență lipsa unei interacțiuni umane sănătoase, în momentele decisive ale dezvoltării.
2) Ca principiu, actul social este acel moment când comunitatea strânge rândurile în jurul unui om la ananghie. În realitate, actul social este delegat către un ONG, și se rezuma la un transfer bancar, un sms sau la achiziționarea unui obiect la o licitație de caritate. Așadar, donatorul nu ajunge să mai interacționeze cu cel pe care îl ajuta, să îi ofere interes și apropierea umană, să devină prieten-mentor sau sprijin și, astfel, să poată acționa pe termen lung.


| Scopul proiectului
    OBDO, un program 100% de voluntariat.
Schimbăm paradigma prin ‘francizarea actului social’ - de la un tip de implicare pasivă (donații) la una activă (interacțiune umană). Donezi timp și afecțiune și devii parte din viața celor vulnerabili - o experiență transformativă nu doar pentru celălalt.
•Susținem educarea, dezvoltarea creativității & autonomiei minorilor din plasament, oferind experiențe pe care le au cei care au o familie;
•‘A fi voluntar’– adică mai empatic, mai implicat - să devină normalitatea vieții de zi cu zi;
•Îmbunătățim condițiile de viață ale adulților și bătrânilor în risc.


Our Big Day Out Our Big Day Out Our Big Day Out

| Aria geografica
    București și 21 județe: Alba, Bacău, Botoșani , Brașov, Buzău, Călărași, Constanța, Covasna, Cluj, Dâmbovița, Dollj, Ialomița, Ilfov, Hunedoara, Maramureș, Mehedinți, Olt, Prahova, Satu Mare, Vaslui, Vrancea.

| Rezumat
    Cele mai multe proiecte sociale sunt implementate de angajații ONG-urilor. Astfel, donatorul NU interacționează cu omul în nevoie.
-
OBDO este bazat 100% pe voluntariat, cu cost 0 de angajați, având ca resursă principală timpul cetățeanului.
Invităm societatea civilă să își asume responsabilități civice. Lună de lună, voluntarii se transformă în prieteni-mentori pentru copii & tineri din plasament, bătrâni din aziluri și familii în sărăcie extremă.
• 2019-2020| ~1000 de voluntari au: ORGANIZAT 156 zile de activități & evenimente pentru copii instituționalizați sau care provin din familii defavorizate, COLECTAT +400.000 de produse& bunuri pe care le-au DISTRIBUIT în 22 județe la +10.000 de oameni./Anexa1
-
Procesul OBDO de donație activează puterea exemplului: punem la dispoziție o listă de nevoi & de activități în care te poți implica și facem apel la voluntarii noștri, prietenii lor, prietenii prietenilor lor, până când obiectivul este atins.
• Cu noi, voluntarul învață să își doneze, către o cauză, ora de Netflix, de sport, weekend-ul, vacanța, hobby-urile & cunoștințele (expertiza, profesia, experiențe personale).
• Cu noi, companiile învață să doneze nu doar bunuri și bani, ci și flota de transport, spații de depozitare, servicii de secretariat, IT, chiar și angajații pt. organizarea activităților propuse.
• Cu noi, copiii instituționalizați au descoperit pentru prima oară trasul cu arcul, alpinismul, tiroliana, skiurile, filmul 3D, meșteșugul tradițional. Au învățat să vâslească o bărcă, să modeleze vase în lut, să picteze cu o frunza, să participe la cursuri de prim ajutor. Cu noi au ajuns prima dată la un doctor care s-a jucat cu ei.
• În noi, bătrânul își găseste prietenul care să-l asculte, iar comunitatiile defavorizate își găsesc stropul de demintate.


| Date beneficiari direcţi
    Acoperire: 22 de județe/ vezi Anexa 2: (a) Centre rezidențiale: de Plasament, Maternale, Case tip familial, Ap. Sociale, Adăposturi de noapte & urgența, Centre de zi x 94 de instituții (acoperire: 2.524 de copii & tineri cu afecțiuni neuropsihiatrice) ; (b) Centre de Îngrijire, Reabilitare, Asistență, Servicii Sociale & Adăposturi (aziluri de stat) x 22 instituții (1.736 vârstnici); (c) Comunități marginalizat & sate izoltare /oameni care trăiesc sub limita sărăciei x 15 comunități (1.619 oameni); (d) Copii, Familii, Vârstnici comunitari sau care trăiesc în situație de risc (1.416 de oameni) ; || (e) *în anul 2020, voluntarii OBDO au organizat și campanii de colectare echipamente de protecție împortiva răspândirii virusului SARS COVID-19, pentru angajații din 5 spitale /4 județe (2.515 angajați)/ vezi Anexa 2

| Date beneficiari
    (1) VOLUNTARI (~1.000), de pe 4 continente (Europa, SUA, America de Sud, Asia) - în ultimii doi ani au crescut cu 35%. Oameni de toate vârstele, care își pun la bătaie, în primul rând, timpul liber (+90% dintre ei au o slujba full-time), nopțile, vacanțele, weekend-urile, sărbătorile. | (2) COPIII VOLUNTARILOR (+300), cu vârste cuprinse între 3 și 18 ani, care învață de la o vârstă fragedă importanța implicării sociale. În anul 2019, 70 de copii de până în 6 ani au pregătit 100 cadouri individuale (alături de părinți), în cutii personalizate, fiecare conținând câte o felicitare desenată chiar de ei. Copii pentru alți copii, copii din familii pentru copiii abandonați din plasament. Puterea implicării sociale este întotdeauna direct determinată de puterea exemplului. Cu cât modelul urmat este mai clar, cu atât implicarea are o forță de neoprit. | 3) VOLUNTARII (foști) BENEFICIARI, copiii din centrele de plasament care, ajunși la majorat, își doresc să dea înapoi ceea ce odată au primit, devenind și ei voluntari. Ana V., 27 de ani, a crescut în unul dintre centrele de plasament pe care OBDO le vizita încă din anul 2005. De 5 ani participă la activitățile noastre, de această dată în calitate de voluntar, “Cred că aveam vreo zece ani când am început să merg la petrecerea pe care Our Big Day Out o avea de Crăciun [...] era un eveniment pe care toți îl așteptam, pentru că era momentul nostru din afara centrului. De atunci, am zis că merită să ofer și eu aceeași bucurie pe care eu o simțeam atunci când participam la eveniment [...] Atunci când eram în centru, ne întrebam: eu ce-am făcut că să merit să stau aici și să n-am o familie? După care, venea evenimentul (OBDO) și spuneai, „dar eu ce-am făcut să merit să am parte de toate lucrurile astea?”” /Anexa 5

| Activitati
    Metodologie 100% transparentă.
1)SE REALIZEAZĂ o listă de ACTIVITĂȚI, EVENIMENTE și NEVOI (bunuri, mijloace logistice, resurse), în urma discuțiilor cu Direcții de Asistentă Socială, primării, școli, ONG-uri partenere.
2)SE CONTACTEAZĂ producători de bunuri & furnizori de servicii (cinematografe, teatre, locuri de joaca, echipe care susțin cursuri educative/ socio-recreative etc.), în vederea obținerii accesului minorilor și necesarului stabilit.
3)SE ANGRENEAZĂ VOLUNTARI în implementarea activităților. Fiecare își alege modul de implicare, fiind îndrumat pe parcurs. De la bunuri sau timp, cheia este mereu la el, la un prieten, un coleg de breaslă, un partener de afaceri sau chiar la angajator.
ACTIVITĂȚI
EVENIMENT DE CRĂCIUN, în cel mai mare loc de joacă: concerte, spectacole, magicieni, animatori, dansuri, ateliere de pictură, origami, modelaj în lut, cadouri etc.
TABERE DE 7 ZILE LA MUNTE ce captivează copiii toată ziua: alpinism, tiroliană, cățărare, TIR cu arcul, orientare turistică, jocuri interactive & de echipă, ateliere de artă, plimbări cu barca, karaoke, foc de tabără, cursuri de prim ajutor, de olărit, de dans etc.
ACTIVITĂȚI EDUCAȚIONALE & RECREATIVE: meditații la centre private; Summer School privat cu activități timp de 10h/zi, în aer liber; excursii în parcuri de aventură; expoziții interactive; filme & piese de teatru; ateliere educative, creative și de meșteșug.
COLECTĂRI DE PRODUSE/BUNURI (+400.000), PREGĂTIRI DE COLETE-CADOU & CARAVANE (+10.000 de oameni).


| Rezultatele proiectului
    Lunar activăm și inspirăm ‘omul capabil’ și oferim armonie ‘omului în nevoie’. Intermediem timpul, tranzacționam emoțiile și umplem golul dintre ce poate face statul și ce poate face un individ.
-
Fară o echipă angajată, în perioada ‘19-‘20, am organizat 558 DE ZILE DE ACTIVITĂȚI & EVENIMENTE pentru +10.000 de oameni în nevoie:
156 DE ZILE de acțiuni pentru 988 de copii din plasament & din familii defavorizate:
• socio-recreative & educative: excursii, parcuri de aventură, filme, teatre, expoziții interactive, VR, carting etc.;
• ateliere & tabere educative, de creație, de dezvoltare personală & meșteșug; summer school etc.;
• 9 tabere de la munte pentru 153 de copii & tineri cu afecțiuni intelectuale;
• eveniment de Crăciun pentru 310 copii în cel mai mare loc de joacă.

1.018 DE ORE DE MEDITAȚII PRIVATE pentru 21 de copii & tineri din plasament: matematică, lb.româna & engleză etc.
• 90% dintre participanți au trecut corigențele;
• La începutul sesiunilor de meditații, A.G. a luat la testele inițiale 1,3 (matematică) & 4,3 (lb.româna). După un an, A.G. a intrat la Liceul Decebal/mate-info, terminând semestrul I cu media 7 (matematică) & 9 (lb.româna).

215 DE ZILE DE CAMPANII DE COLECTARE & DISTRIBUIRE DE BUNURI:
• +400.000 de produse colectate: alimente pentru perioada iernii, rechizite, mobilier, produse de îngrijire personală & uz casnic, îmbrăcăminte, echipamente de protecție, manuale, jucării etc.
• +10.000 de colete-cadou pregătite & distribuite în 22 de județe;
• CARAVANE anuale la +2.000 de vârstnici & copii instituționalizați cu afecțiuni neuropsihiatrice.


| Bugetul
    295449

| Parteneri
    COMPANII (+100) contribuții în natură & resurse | Kaufland Romania, Act for Tomorrow, Activcont Consulting, Agricover, Alka Group, Arsia Production, Atu 4Biz , AXXA Company, Banca de haine, Blitz Production, Blue Planet, Bun Bun, Bunge Romania, Cabrocon Consult, Capodopera Production, Carrefour, Clarisoft Technologies, Complet Medical, Coca Cola HBC Romania, Cold System, Conis-Star, Coty Cosmetics Romania, Cris Garden, Dacris, Deltalevo, Delaco Distribution, Domeniile Viticole Tohani, Etno TV, Evolution Security, Exigent, Felder Gruppe Echipamente, Forward Music Agency, Fratelli, Gastro Bar, GP Management Experts, Grand Cinema Baneasa, Headprint, Heidi Chocolat, Henkel, Il Locale, Imob Construct Center, Intersnack Romania, Iridex Group Plastic, IT Consulting, Karin's Kids Academy, Kearney, Komarom Trade Invest, Magnum Group Trading, Maspex Romania, Media Med Publics, Mega Mall, Media trade, Montblanc Pictures, Monte Bianco, Multimedia Est, Muzeul Satului, Noriel, Nemira, Nordic Food, Orange, Old Line Travel, Oscar Downstream, Doneaza cu Pago, Parmalat, Perini Properties & Investment, Petrom, Plastefina, Plasrom, Pro Valahia, Promenada Mall, Regina Maria, Rosal, Scandia Food, Scoala de la Piscu, Secom, Second Generation Trading, Service Auto Serus, Silva Group, Sister, Snack4U, Strauss Group Romania, Teatrul Tandarica, Teatrul de Comedie, Telia Tesaturi, Telios Care, Total Soft, Transilvania Film Festival (TIFF), Trick SHOT, Unilever South Central Europe, Vivo Fusion Food Bar, Vip Best Car Service, Virandy Group, Yokko Fashion.|| DGASPC-uri | administrează instituții de plasament, de zi, de urgență; centre medico-sociale; centre de îngrijire și asistență, aziluri de bătrâni, apartamentele sociale; casele de tip familial etc.|| ONG-uri | facilitează accesul în zone marginalizate, la oamenii în situație de risc: AsociațiaReality Check, Asociația Copii pentru Viitor, Asociația 4x4 OffRoad Romania, Asociația Tadeu, Crucea Roșie sector 5, Asociația Incubator, Asociația Sf Sofia& Sf Ioan Rusu, Fundația Special Olympics, Asociația Down, Fundația Nane, C.E.Sf. Haralambie, Spitalul Clinic “Maria Sklodowska Curie”, Asociația Centrul Armonia.

| Website proiect
    https://www.facebook.com/OurBigDayOut





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2021
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL