close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.





  

Participanti & Proiecte



Connect:ED



| Organizator:
    Asociația pentru Mobilitate Socială și Educație Democratică
| Categorie:
    Incluziune socială
| Problema de fond
    Contextul COVID-19 a forțat instituțiile de învățământ să își mute activitatea în mediul online. Acest lucru generează probleme pe mai multe planuri, dar cel mai important e faptul că foarte mulți tineri pierd accesul la educație din lipsa de aparatură.
Totuși, acest proiect nu a vizat doar accesul la școala online, ci o perspectivă mai largă. În zilele noastre, tinerii care nu sunt deloc familiari cu tehnologia nu vor avea nicio șansă în momentul în care vor vrea să intre pe piața muncii.
Am identificat aceste 2 nevoi atât prin expertiza pe care o avem la firul ierbii în aceste comunități, dar și prin discuții cu instituțiile publice și urmărirea studiilor europene și naționale deja realizate pe acest subiect.


| Scopul proiectului
    Ne-am dorit ca, prin acest proiect, să ajutăm tinerii din medii defavorizate prin oferirea accesului la educație.
Ne-am propus ca obiective:
Minim 15 dispozitive complet funcționale, care să fie donate către elevi ce provin din școlile aflate în zona rurală proximitatea municipiului Turda.
Minim 30 000 de persoane la care vor ajunge informațiile privind situația lipsei de aparatură din zonele rurale
Minim o apariție a proiectului în presa locală
Încheierea a minim 3 parteneriate cu școli din Zona Arieș
Crearea unei platforme de centralizare a donațiilor obținute


Connect:ED Connect:ED Connect:ED

| Aria geografica
    Tureni, Petreștii de Jos, Copăceni

| Rezumat
    Contextul COVID-19 a forțat instituțiile de învățământ să își mute activitatea în mediul online. Acest lucru generează probleme pe mai multe planuri, dar cel mai important e faptul că foarte mulți tineri pierd accesul la educație din cauza lipsei unor dispozitive care să le permită conectarea la orele de curs, să primească temele, dar și să trimită rezolvările.
Connect:ED e singurul proiect din zona Arieș care să adreseze problema accesului la educație în rândul tinerilor ce provin din medii defavorizate. Acesta a constat într-o campanie de colectare a aparaturii prin donații de la persoane care fac parte din comunitatea locală, recondiționarea acesteia și distribuirea către școlile din mediul rural din zona Arieș.
Acest proiect a avut ca obiective donarea a minim 15 dispozitive funcționale către elevi din medii defavorizate și generarea unui impact de minim 30 000 în social media în cadrul campaniilor de conștientizare derulate pe perioada proiectului. Pentru a avea acces la elevii din zonă, am urmărit încheierea a minim 3 parteneriate cu școlile din mediul rural din Zona Arieș. De asemenea, am urmărit să diversificăm metodele de comunicare, așa că ne-am propus cel puțin o apariție în presa locală, dar și crearea unui video de reclamă a proiectului, care să genereze cât mai multă interacțiune în online.


| Date beneficiari direcţi
    15 elevi de gimnaziu din mediul rural, care provin din medii defavorizate.

| Date beneficiari
    50 000 de locuitori ai Zonei Arieș, care au conștientizat, prin intermediul campaniilor de conștientizare derulate în mediul online, problema lipsei de aparatură în rândul tinerilor din medii defavorizate.

| Activitati
    Selectarea unei echipe de organizare care să îndeplinească sarcinile necesare privind partea de copywriting, graphic design, logistică, încheiere de parteneriate, etc;
Înainte de a da startul întregului proiect, am colaborat cu 3 școli din zona Arieș, care ne-au comunicat nevoile elevilor din aceste instituții de învățământ.
Am proiectat o platformă de centralizare a tuturor donațiilor pentru a avea mereu o viziune de ansamblu asupra situației aparaturii primite
Am condus în paralel o campanie de conștientizare în online, am creat un website al proiectului și am vorbit cu toți cunoscuții despre acesta.
Aparatura primită era deja folosită și în cele mai multe cazuri, prezenta diverse defecte tehnice: fie că era vorba de partea de software sau cea de hardware. În acest sens, a fost nevoie să se realizeze parteneriate cu 2 service-uri de calculatoare din zona Turda, care ne-au ajutat gratuit, cu mici reparații, în limita resurselor și cunoștințelor de care dispuneau.
Odată ce am strâns suficientă aparatură, am început să construim ansambluri complete: monitor, unitate centrală, mouse, tastatură și orice alte anexe necesare pentru a fi pregătite pentru distribuirea către școli. Mai apoi, s-a stabilit o zi în care o parte din echipa de proiect să distribuie aparatura către fiecare instituție, moment în care au fost completate și procesele verbale.


| Rezultatele proiectului
    Connect:ED a oferit acces la educație unor tineri care, fără acest proiect nu ar fi avut șansa să beneficieze de educație. Elevii au primit aparatură de pe care să se poată conecta la internet, s-au creat parteneriate cu școli care să ne ofere acces la acești elevi, iar campaniile de conștientizare din online au avut un impact considerabil, generând mai departe donații pentru proiect. Aceste lucruri a prevenit crearea unor lacune, care ar fi fost de altfel un impediment major în evoluția școlară a tinerilor. Lipsa acestei inițiative ar fi generat un impact negativ pe patru nivele:
(1) Tinerii care nu au putut participa la cursuri au pierdut explicațiile de la clasă, temele și exercițiile care să îi ajute să își fundamenteze anumite cunoștințe de bază. Acest fapt ridică probleme pentru că recuperarea acestor informații e anevoioasă, se creează discrepanțe majore între elevi, dar și datorită incertitudinii specifice contextului;
(2) Lipsa accesului la educație creează o barieră psihologică în mintea acelui tânăr care se simte descurajat și nedreptățit de o situație pe care nu o poate controla.
(3) Lipsa aparaturii, chiar și ignorând contextul special în care ne aflăm, creează implicit un fenomen numit „analfabetism digital”. Tinerii care se găsesc în această situație întâmpină o dificultate extraordinară în integrarea pe piața muncii, deoarece pare că aceasta e într-un proces de digitalizare care nu va face decât să se accelereze în următorii ani.
(4) O altă schimbare importantă este creșterea gradului de reciclare, prin refolosirea aparaturii învechite.


| Bugetul
    0

| Parteneri
    Școli partenere - Școala Gimnazială „Simion Balint”, din Copăceni; Şcoala cu clasele I-VIII, din Tureni și Școala Gimnazială "Ioan Bujor", din Petreștii de Jos; Service-uri de calculatoare - Cumulserv, OCD

| Website proiect
    https://connected.civicturda.ro/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2021
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL