close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.





  

Participanti & Proiecte



MagicEDU



| Organizator:
    Asociatia MagiCAMP
| Categorie:
    Incluziune socială
| Problema de fond
    Ca în tot ceea ce am făcut, am identificat nevoia pentru un sprijin în educația copiilor cu afecțiuni oncologice pentru că deja eram în contact cu ei și familiile lor prin intermediul proiectelor Asociației Magic. Pentru că echipa noastră ajunge frecvent în spitale pentru sprijin material și emoțional, colegii noștri au aflat tot felul de povești care aveau același fir roșu: accesul la educație. Însă fiecare nevoie era specifică: unele familii erau sărăcite de cheltuielile mari pentru boală, unii copii aveau nevoie să acopere lacunele dobândite în timpul internării, alții găsiseră pasiuni în care și-ar fi dorit să se dezvolte. Așa am ajuns la forma burselor lunare, ca fiecare să poată folosi această resursă pentru nevoile proprii.

| Scopul proiectului
    Facilitarea accesului la educație pentru copiii cu afecțiuni oncologice care se află în tratamente și spitalizări prelungite.
Prevenirea abandonului școlar din cauza bolii (nu ajung la școală perioade lungi de timp).
Susținerea copiilor după vindecare pentru a reuși să se reintegreze social și, ulterior, profesional.


MagicEDU MagicEDU MagicEDU

| Aria geografica
    Toate județele și orașele din România

| Rezumat
    Nevoi identificate:
Fiind în contact cu copiii cu afecțiuni oncologice prin intermediul altor proiecte, în anul 2019 am descoperit că există o serie de nevoi punctuale care le determină traseul educațional. Știam deja că resursele financiare se diminuează odată ce apare diagnosticul oncologică, dar, fiind concentrați pe sprijinul ce ține de boala copilului, încă nu descoperiserăm cât de mare era nevoia pe partea de educație. Astfel, începând cu 2020, am decis să acordăm burse lunare în valoare de 500 de lei și să monitorizăm modul în care acest ajutor are impact în viața lor după un interval de 12 luni. Pandemia a început după implementarea proiectului, însă cu atât mai mult a reprezentat un argument pentru a susține și educația copiilor grav bolnavi.
Obiective vizate:
Susținerea copiilor cu afecțiuni oncologice pentru accesul la educație/dezvoltare/perfecționare chiar dacă starea lor fizică nu le permite să învețe într-un ritm obișnuit.
Activități implementate:
- definirea criteriilor și evaluarea copiilor
- selectarea copiilor care intră în program
- acordarea burselor lunare
- monitorizarea trimestrială și, ulterior, lunară a evoluției copiilor
Rezultate obținute:
- o rată mai mare de prezență la cursuri (inițial fizic, ulterior online)
- note mai mari
- perfecționare în domenii în care copiii aveau o pasiune pe care nu o puteau pune în practică
- identificarea mai multor opțiuni pentru viitor, în cazul adolescenților
- o motivație mai bună și o atitudine pozitivă față de studiu și școală


| Date beneficiari direcţi
    100 copii cu afecțiuni oncologice, cu vârste cuprinse între 11 și 22 de ani, pentru susținerea sau continuarea studiilor, sau orientarea în carieră, după lungile perioade de tratament, la ciclurile gimnazial, liceal sau universitar.

| Date beneficiari
    423 membrii ai familiilor copiilor

| Activitati
    - Definirea criteriilor de selecție a copiilor
- Identificarea beneficiarilor
- Acordarea burselor
- Evaluare parțială (după începerea proiectului) și finală (după 12 luni)


| Rezultatele proiectului
    - Niciunul dintre copiii din program nu au abandonat școala, deși la evaluarea inițială, 60% din ei prezentau un risc ridicat de abandon
- Note mai mari, o atitudine mai bună față de procesul de învățare și o motivație mai mare de a se lupta pentru finaliza școala sau chiar de a continua studiile
- Unele familii au reușit să eficientizeze resursele foarte bine și calitatea vieții lor s-a îmbunătățit pentru că au fost acoperite cheltuieli de educație care înainte îi făceau să renunțe la mâncare sau alte lucruri de bază
- Unii copii au decis să strângă banii și și-au cumpărat tablete/telefoane/laptop-uri care ulterior i-au ajutat să studieze online
- Unele burse au fost folosite pentru dezvoltare personală, metode alternative de educație care au deschis perspective noi copiilor, la care nu ar fi avut acces altfel
- Deși a fost o temere că poate nu vor folosi banii cum trebuie, instrucțiunile, evaluările și încrederea noastră a determinat familiile să folosească banii în scopul pentru care au fost acordați.


| Bugetul
    690000

| Parteneri
    nu se aplică

| Website proiect
    https://asociatiamagic.ro/magicedu/





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2021
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL