close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




 

Participanti & Proiecte



Campanie de prevenire a violenței domestice Bright Sky Ro



| Organizator:
    Fundatia Vodafone Romania
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    La nivel internațional, se apreciază că 30% dintre femei experimentează o formă de violență domestică cel puțin o dată de parcursul vieții. Dintre acestea, mai puțin de 40% caută ajutor pentru a ieși din relația abuzivă, adresându-se în general prietenilor și familiei și, în puține cazuri, solicitând sprijinul poliției. Datele organizației UN Women menționeză că majoritatea țărilor au raportat creșteri ale cazurilor de violență cauzate de izolare, teama de boală sau nesiguranță financiară. La nivelul țării noastre, datele furnizate de Poliția Română ne arată că, în primele 9 luni ale anului 2020, cea mai mare pondere în cadrul
infracțiunilor din sfera violenței domestice o au faptele de „lovire sau alte violențe” – 62%, urmate de „abandonul de familie” – 14% și ,,amenințarea” – 9%.


| Scopul campaniei
    Creșterea gradului de informare a populației și, în special, a potențialelor victime, având în vedere creșterea riscului victimal în contextul epidemiologic. Structurile de analiză și prevenire a criminalității din Poliția Română și-au adaptat activitatea de informare, din considerente pandemice, cu precădere spre mediul online și erau necesare soluții inovative de transmitere a recomandărilor și informațiilor legislative, despre adăposturi și servicii de sprijin, prin alte instrumente, nu prin materiale pe suport de hârtie sau prin întâlniri față în față.

Campanie de prevenire a violenței domestice Bright Sky Ro Campanie de prevenire a violenței domestice Bright Sky Ro Campanie de prevenire a violenței domestice Bright Sky Ro

| Client campanie
    Fundația Vodafone România

| Autor campanie
    Poliția Română prin Institutul de Cercetare și Prevenire a Criminalității

| Acoperire campanie
    național

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Campania s-a derulat în plină pandemie, pe fondul restrângerii dreptului de deplasare a tuturor cetățenilor, din considerente sanitare, precum și a creșterii tendinței de manifestare a violenței în familie între parteneri și asupra copiilor lor, la domiciliu. Obiectivele campaniei au vizat conștientizarea populației asupra fenomenului violenței domestice și popularizarea aplicației Bright Sky RO - prin difuzarea unui spot radio și a mesajelor video cât și prin postarea afiselor în locuri intens frecventate de potențialele victime: la secții de poliție, avizierele cabinetelor medicale, panouri din licee, facultăți, farmacii, centre de tratament/înfrumusețare, piețe acoperite, magazine, zone stradale aglomerate, sedii de instituții mari etc. precum și prin organizarea de sesiuni cu grupuri țintă. Rezultate obținute: a crescut numărul de persoane informate asupra fenomenului violenței domestice și numărul de descărcări ale aplicației, iar utilizatorii activi permanenți ai aplicației s-au dublat după finalizarea campaniei.

| Date beneficiari direcţi
    Beneficiari direcți – 547.675 de cetățeni informați în cadrul unor activități organizate on-line și off-line despre fenomenul violenței domestice și utilitatea aplicației Bright Sky RO

Beneficiari indirecți - 6.180 de polițiști de la ordine publică informați prin sesiuni de training realizate de polițiștii de la structurile de analiză și prevenire a criminalității despre funcționalitatea aplicației Bright Sky RO


| Strategia și implementarea campaniei
    Campania de comunicare a vizat informarea potențialelor victime și a specialiștilor în domeniu asupra gravității violenței în familie, mai ales în contextul pandemiei și izolării victimelor la domiciliu, împreună cu agresorii, și asupra utilității instrumentului electronic Bright Sky RO, care poate fi descărcat gratuit pe orice tabletă sau smartphone, din orice rețea de telefonie, prin care victimele pot afla despre formele de manifestare ale violenței de gen și despre instituțiile care le pot acorda sprijin, protecție și consiliere. Aplicația este accesibilă în română, maghiară și engleză iar meniul ei oferă explicații despre cauzele și consecințele violenței domestice, planul de siguranță și prevederile legale care pot proteja o victimă (ordinul de protecție provizoriu dat de poliție și ordinul de protecție dat de instanță), precum și măsurile care pot fi adoptate individual pentru creșterea siguranței în mediul online. O parte din aceste resurse se găsesc pe site-ul Poliției Române la secțiunea Prevenire/Violență domestică și sunt accesate direct din aplicație. Campania de informare a avut ca materiale de suport afișe A4 și A5 (20.000 afișe), un spot video și un spot audio. Structurile de analiză și prevenire au desfășurat sesiuni de instruire pentru polițiștii de la ordine publică, în vederea familiarizării cu aplicația și au informat cetățenii în cadrul unor activități organizate on-line și off-line. În regim de campanie socială, spotul audio a fost transmis la 50 posturi radio iar spotul video a fost prezentat, prin intermediul a 70 de parteneri publicitari, pe ecrane stradale, în gări, aeroporturi, la metrou, în stații și mijloace de transport în comun. Ofițeri din cadrul structurilor de prevenire au participat deasemnea la emisiuni tv, radio si podcasturi pentru promovarea aplicației și conștientizarea fenomenului violenței domestice
Mesajul central al campaniei a fost „Cere ajutorul Politiei atunci cand partenrul sau cineva din familie te ameninta, te loveste sau iti face rau in orice fel. Descarca aplicatia gratuita Bright Sky Ro si afla, cu ajutorul unui politist cum o poti utiliza, pentru a afla informatii despre violenta domestica si alte forme ale violentei de gen”. Doar un exemplu: https://stiri.botosani.ro/stiri/social/campanie-impotriva-violentei-domestice-demarata-de-politistii-botosaneni.html


| Impactul campaniei
    7000 de utilizatori care au descarcat Bright Sky (din care mai mult de jumatate utilizatori activi) si au beneficiat de instrumentele si informatiile prezentate in aplicatie
- 547.675 de cetățeni informați în cadrul unor activități organizate on-line și off-line despre fenomenul violenței domestice și utilitatea aplicației Bright Sky RO
- 6.180 de polițiști de la ordine publică informați prin sesiuni de training realizate de polițiștii de la structurile de analiză și prevenire a criminalității despre funcționalitatea aplicației Bright Sky RO
- Peste 500 de articole în presa națională și locală care au menționat campania și au prezentat aplicația Bright Sky RO
- 70 de parteneri publicitari
- 5 apariții la TV la emisiuni de larga audienta
https://vorbestelumea.protv.ro/stiri/care-este-aplicatia-pusa-gratuit-la-dispozitia-victimelor-abuzurilor-in-cuplu-de-catre-politia-romana.html
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/bright-sky-ro-aplicatia-prin-care-femeile-abuzate-de-parteneri-pot-cere-ajutor-cum-functioneaza.html


| Buget
    5.000 - 10.000 Euro

| Partenerii campaniei
    • Campania a fost inițiată de Fundația Vodafone Romania
• Materialele folosite în campanie au fost realizate de agenția Next Advertising
• Activitățile de distribuire a materialelor de suport și de informare a grupurilor țintă au fost realizate de structurile de analiză și prevenire a criminalității din cadrul Poliției Române
• Aplicația Bright Sky este un proiect al Fundației Vodafone Romania în parteneriat cu Poliția Română, Asociația Necuvinte și Asociația Code for Romania


| Website campanie
    https://www.politiaromana.ro/ro/prevenire/campanii-proiecte/bright-sky-ro-prevenirea-violentei-domestice





Copyright © Gala Societății Civile - 2022
Site dezvoltat de Netvibes