close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




 

Participanti & Proiecte



Energiada



| Organizator:
    
| Categorie:
    Campanii de comunicare pe teme sociale
| Problema de fond
    În cadrul proiectului european SocialWatt, în 2020 a fost realizat un studiu, bazat pe cifrele de consum energetic pentru 1.039.080 de clienţi CEZ Vânzare.

Astfel, în 2020 am iniţiat #PromisiuneaPentruAcasă, o campanie de informare în rândul clienţilor noștri, dar și a publicului larg prin care ne-am asumat misiunea pe termen lung de a ne sprijini comunitatea prin produse, servicii și informaţii care asigură un consum optim de resurse.

În 2021, am dus #promisiunea mai departe în contextul în care, în urma campaniei de informare din 2020, am realizat o cercetare în rândul clienților și am evaluat nivelul de cunoștinţe și interesul lor privind adoptarea unui comportament eficient energetic. Rezultatul: 40% dintre ei se consideră deloc sau foarte puțin informați cu privire la eficiența energetică.


| Scopul campaniei
    Scopul campaniei a fost prezentarea unor măsuri practice de reducere a costurilor lunare de energie și necesare pentru adoptarea unui comportament eficient energetic.
În același timp, ne-am propus ca toți clienții CEZ Vânzare să își poată evalua corect și rapid cât de eficient energetic este căminul său. Totodată, ne-am propus educarea clienților în spiritul eficienței energetice, astfel încât să poată adopta măsuri simple de eficiență.


Energiada Energiada Energiada

| Client campanie
    CEZ Vanzare

| Autor campanie
    CEZ Vanzare

| Acoperire campanie
    ARGES, DOLJ, GORJ, MEHEDINTI, OLT, TELEORMAN, VALCEA

| Date beneficiari
    

| Descriere campanie
    Principalul obiectiv a fost prezentarea unor măsuri practice de reducere a costurilor lunare de energie și necesare pentru adoptarea unui comportament eficient energetic. Conform unei cercetări derulate de CEZ Vânzare în rândul clienților săi, doar 23% dintre clienți se consideră foarte informați, în schimb 40% dintre ei se consideră deloc sau foarte puțin informați cu privire la eficiența energetică.

Strategia Energiada a fost dezvoltată în jurul provocării de a deveni olimpici la energie. În perioada mai-septembrie am lansat lunar câte un episod în fomat video. Fiecare episod cuprinde o etapă de discuții libere despre „Cum poți fi olimpic în energie” între un moderator, un coleg din echipa CEZ Vânzare, un invitat - un român de suces și un test fulger cu 5 întrebări despre eficiența energetică. O alta tactiă a campaniei a fost e-book-ul - Manualul de Eficiență Energetică pentru #acasă care oferă soluții practice care ajută la optimizarea consumului de energie, fără a fi afectat confortul clienților.

Proiectul face parte din conceptul umbrelă #PromisiuneaVerde, platforma prin care CEZ Vânzare încurajează grija față de resursele oferite de natură și utilizarea optimă a energiei în locuință. Energiada este o continuare firească a campaniei din 2020 #PromisiuneaPentruAcasă care a avut același scop, iar toate aceste acțiuni sunt dezvoltate și datorită parteneriatului pe care CEZ Vânzare îl are cu SocialWatt, proiectul european pentru combaterea sărăciei energetice.

Am înregistrat peste 996.000 vizualizări ale video-urilor pe Facebook și Google. În mixul de canale social media am utilizat și cel mai in trend canal, respectiv TikTok-ul unde am obținut peste 80k vizualizări și peste 2.000 de aprecieri. E-book-ul a fost vizualizat de 1.080 de persoane.


| Date beneficiari direcţi
    Categorii de public țintă / beneficiari direcți: clienții CEZ Vânzare
Categorii de public țintă / beneficiari indirecți: potențiali clienți la nivel național, familia, cunoscuții clienților CEZ Vânzare, autorități locale etc.


| Strategia și implementarea campaniei
    Abordarea campaniei a fost aceea de a „sparge” paradigmele unui limbaj specializat, cum este asociat limbajul din domeniul energiei. Strategia Energiada a fost dezvoltată în jurul provocării de a deveni olimpici la energie, materie care nu se predă pe băncile școlii, dar care are un impact semnificativ asupra mediului (pe termen lung), dar și în bugetul lunar al tuturor (pe termen scurt). Pe lângă mesajul general al campaniei au fost construite mesaje specifice pe fiecare subiect abordat. (De exemplu - Fii olimpic la gastronomie, dar și la energie. Învață cum să fii MasterChef în bucătăria ta, dar și cum să ai un consum moderat de energie acasă).

Campania de informare Energiada s-a bazat pe conținut audio și video lansat lunar, distribuit pe un mix de canale digitale: rețele sociale CEZ (Facebook - www.facebook.com/cezromania, Instagram - www.instagram.com/cez_romania, Youtube - www.youtube.com/c/GrupulCEZinRomania, TikTok - www.tiktok.com/@cez.romania), cât și conturile persoanelor publice cu care am colaborat, respectiv Sebastian Dobrincu, antreprenor (mai), Shurubel, comediant și radio host (iunie), Cristina Andrei, food blogger (iulie), Adrian Samson, reprezentant/organizator Neversea (august) și Diana Bulimar, gimnastă (septembrie).

Campania a inclus și alte tactici precum prezentarea a 10 măsuri practice de reducere a consumului prin „Manualul de Eficiență Energetică pentru #acasă”. E-book-ul este prezentat digital și poate fi consultat gratuit în secțiunea Portalul de Eficiență a site-ului CEZ Vânzare.

Mentionați câteva date despre beneficiarii direcți sau indirecți (numărul și tipul acestora): cum au fost responsabilizați și încurajați beneficiarii să se implice în planificarea, desfășurarea, evaluarea activităților sau în continuarea proiectului? Dacă este cazul, completați informațiile în câmpul numărul 6.

Mesajele interactive ale campaniei (fii olimplic) i-au încurajat pe urmăritori să vizioneze video-urile campaniei care au înregistrat peste 996.000 de views.


| Impactul campaniei
    Din punct de verdere al rezultatelor, am înregistrat depășirea KPI-ilor stabiliți la aproape toți indicatorii. În campania online am obținut 996.335 vizionări pe Facebook și Youtube ale celor 5 episoade, iar pe Youtube timpul total de vizionare a fost de 29109:20:41. Pe TikTok am înregistrat peste 80k vizualizări și peste 2.000 de aprecieri.

Peste 21k click-uri au fost realizate pe anunțurile Google despre Energiada.

E-book-ul a fost vizualizat de 1.080 de persoane.

În ziua lansării, comunicatul de presă a fost preluat în peste 20 de știri.

Au fost transmise 5 newslettere interne către 1.200 de destinatari, angajați CEZ și 3 newslettere către peste 45.000 clienți CEZ Vâzare, cu acord de marketing.


| Buget
    25.000 - 50.000 Euro

| Partenerii campaniei
    Rogalski Damaschin – suport implementare
CEZ România - consultanță
CEZ Vânzare - deținător


| Website campanie
    https://www.cezinfo.ro/portal-eficienta/





Copyright © Gala Societății Civile - 2022
Site dezvoltat de Netvibes