Participanti & Proiecte
|
|
Organizator: |
|
|
Categorie: Sănătate |
Leadership Academy a fost o “călătorie” prin care 30 de tineri cu vârsta între 13 și 18 ani, din zona Comunității Urbane Arieș, au învățat ceea ce înseamnă cu adevărat cum să-ți gestionezi mai bine stresul, cum să negociezi în situații de criză, cum să gândești critic și cum să-ți găsești drumul în viață, într-o comunitate în care aceste informații sunt mai puțin accesibile. Elevii au avut parte de o întreagă experiență croită în așa fel încât să fie ceva transformativ, să creeze noi perspective asupra vieții, să îi maturizeze și să îi facă pe aceștia mai stăpâni pe propriile puteri pe când vor părăsi băncile școlii.
| Scopul proiectului
Pe parcursul proiectului, beneficiarii au fost implicați activ în diferite activități și exerciții din tabără care le-au dezvoltat abilitățile de leadership, comunicare și colaborare, cum ar fi desfășurarea unui concurs de dezbateri, o simulare a unei situații în care se prezintă diverse tipologii de comportamente, exerciții de imaginație. Aceștia au fost încurajați să își asume roluri de lideri în cadrul grupurilor de lucru și să își expună ideile și opiniile în mod deschis și constructiv.
| Aria geografica
Echipa de proiect a fost formată din 2 tineri cu vârste între 18-25 ani.
| Rezumat
Scopul proiectului a fost formare unui set de skill-uri în leadership tinerilor din comunitate, obiectivele fiind:
- Atingerea unui număr de 30 de tineri participanți cu vârsta între 13-18 ani;
- Dezvoltarea a 6 traininguri de leadership, susținute de 6 experți în domeniu;
- Crearea a minim 3 postări publicate pe paginile de socializare ale organizației și distribuirea unui comunicat de presă la nivel local despre proiect;
- Distribuirea de afișe și flyere de informare cu date despre proiect în unitățile de transport public din Turda, dar și în liceele și școlile partenere din zona Turzii.
| Date beneficiari direcţi
Impactul acestui proiect în comunitate s-a realizat la nivelul a 3 puncte cheie:
1. Am dezvoltat o curriculă utilă întregii comunități bazată pe nevoile identificate din consultările cu școlile partenere. De această curriculă dispun acum atât ONG-urile din zonă, cât și Administrația Publică, astfel aceștia pot elabora activități prin care să combată nesiguranța, indiferența și lipsa de integrare pe piața muncii ale generației următoare. Cei 30 de formatori de opinie care au participat la tabără au devenit cetățeni care au căpătat control și încredere asupra obiectivismului cu care vor lua decizii în viață, ajutând astfel la creșterea calității vieții din comunitate.
2. Am reușit să impactăm indirect aproape 900 de persoane, prin comunitățile acestor tineri, dar și prin Social Media. Spre deosebire de workshop-urile clasice, care transmit preponderent informație, aceste ateliere au avut un caracter interactiv, tinerii au putut adresa întrebări, au răspuns la diverse sarcini oferite de către trainer, dar au și putut sesiza la finele activităților dacă au reușit să progreseze în dezvoltarea abilităților descoperite în cadrul activităților.
3. Celor 30 de tineri prezenți în cadrul taberei le-am format competențe de comunicare mai eficiente, ajutându-i să-și comunice ideile argumentat, structurat și convingător pentru a se face înțeleși. Prin intermediul parteneriatului cu școlile și prin curricula creată am reușit să sporim comunicarea și colaborarea dintre tineri, ONG-uri, unități de învățământ și autorități locale.
4. În plus, am reușit să formăm încă 9 tineri competenți în organizare de proiecte non-profit, leadership și gândire critică care vor putea în viitor să implementeze pe cont propriu proiecte asemănătoare de impact pentru generațiile viitoare.
| Activitati
Problema sesizată în rândul tinerilor din zona Turzii a fost dezinformarea privind orientarea în carieră și autoreglare emoțională. Pornind de la această problemă, am creat un cadru în care tinerii să-și formeze abilitățle necesare diminuării acestora pe termen lung.
Prima etapă pe care am parcurs-o a fost să creăm o rețea de colaborare cu 3 școli gimnaziale și un liceu din Turda. Prin aceste parteneriate am reușit să ne consultăm cu mai mulți profesori și să observăm problemele existente în școli privind autoreglarea emoțională, să recrutăm voluntari în echipa de organizare a proiectului, dar și să promovăm activitățile din cadrul inițiativei.
A doua etapă a constat în pregătirea atelierelor din cadrul taberei. Am transformat rezultatele din urma consultărilor cu partenerii într-o curriculă formată din 6 module, în care am abordat gândirea critică, manipularea, negocierea, gestionarea situațiilor de maximă presiune, argumentarea ideilor și personal branding.
A treia etapă pe care am realizat-o a constat în organizarea și desfășurarea taberei. Ne-am consultat cu cei 9 voluntari din organizare pentru a reda subiectele din curriculă într-un mod interactiv. În cadrul taberei au participat 30 de elevi, cu vârste cuprinse între 13-18 ani, din zona Turzii. Tabăra a reprezentat o experiență dinamică, fiecare modul construind un set specific de competențe.
O ultimă etapă a reprezentat-o diseminarea recenziilor primite de la tineri, referitor la activitățile desfășurate în tabără.
La finele proiectului, 30 de tineri au reușit să se întoarcă în comunitățile lor și să comunice asertiv, să gândească critic și să nu se lase manipulați de unele informații găsite pe Internet, ajutând la creșterea calității vieții acestor tineri, dar și a comunităților din care provin.
| Rezultatele proiectului
| Bugetul
LEI
| Parteneri
onform studiului „Profilul Liceanului Arieșean” efectuat la nivelul zonei Arieș, 15.98% dintre tineri cu vârstele între 13 și 18 ani, nu sunt deciși cu privire la alegerea de a urma studii superioare în viitor. De asemenea, România ocupă locul al 3-lea în UE în ceea ce priveşte procentul de tineri aflaţi în risc de sărăcie sau excluziune socială (31%). Tinerii întâmpină încă din liceu probleme în gestionarea stresului, emoțiilor și resurselor de care dispun astfel încât să le aducă un plus de valoare în viața personală, fapt care duce în timp la lipsa forței de muncă calificată în comunitate.
Relevanța proiectului constă în:
(1) Insuficiența activităților din Comunitatea Urbană Arieș, privind orientarea în carieră și gestionarea emoțiilor. Comparativ cu orașul Cluj-Napoca, Turda este o zonă defavorizată când vine vorba de dezvoltarea personală a tinerilor, astfel ei sunt nevoiți să parcurgă o distanță de peste 30 km pentru a putea participa la evenimente, în Cluj-Napoca. Prin intermediul acestei tabere, ei au avut ocazia să-și formeze competențe diverse în și pentru comunitatea lor.
(2) Problemele de comunicare pe care le au tinerii de liceu. Din cauza pandemiei, mulți tineri au devenit mai anxioși privind modul de a reacționa în diverse situații. Astfel pe parcursul taberei, 80 de tineri au învățat cum să fie mai convingatori, să își transmită asertiv nevoile și să participe la dialogul public folosind argumente structurate.
(3) Din ce în ce mai mulți tineri “cad în plasa” ideii cum că la terminarea liceului sau facultății, au un loc de muncă asigurat. De aceea tinerii au putut pe tot parcursul taberei să interacționeze cu trainerii invitați pentru a le oferi sfaturi practice și reale în descoperirea de sine și alegerea unui traseu în viață.
| Despre organizator
| Website proiect
