close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



Eco Echo Workshops



| Organizator:
    
| Categorie:
    Servicii de Asistență socială
| Problema de fond
    Inițiativa Eco Echo reprezintă o serie de cinci ateliere ce folosește metoda non-formală de livrare de informații. Atelierele au fost gândite să răspundă la nevoia tinerilor de a obține informații de valoarea în ceea ce privește protecția mediului, schimbări climatice și durabilitate. Prin urmare, voluntarii Corpului European de Solidaritate au organizat și facilitat toate cele 5 ateliere ce au fost predate în diferite licee din Municipiul București și Câmpina, pornind de la „Plastic”, continuând cu „Food Waste and Water Waste”, „Paper”, „Recycling/ Upcycling” și concluzionând dialogul cu „Online Campaign”. Atelierele s-au desfășurat în lb. engleză, ținând cont de nevoile a 5 voluntari, dintre care 4 francezi și un italian, de astfel, ajutându-i și pe tinerii cu vârste cuprinse între 11-19 ani să își pună în aplicare abilitățile lingvistice.
Obiective: crearea unui mediu nonformal în care tineri să fie mai conștienți de criza de mediu și în care să fie încurajați să acționeze, în care tinerii să-și poată exprima ideile cu privire la ecologia din România; cât și livrarea unor aspecte teoretice într-un mod interactiv.
Prin urmare, prin voluntarilor ESC li s-a oferit oportunitatea de a facilita atelierele, de a înțelege nevoile tinerilor, de a comunica, li s-a pus la dispoziție resursa materială necesară (hârtie,minge, cartonașe, spațiul sălilor de curs), dar și resursa financiară (decontarea transportului pe întreaga perioadă de 6 luni pentru voluntarii ESC, care a ajutat la mobilitatea acestora). Rezultatul a constat în 271 de ateliere finalizate în cadrul a 10 licee, ajungând la 1323 elevi. Verificarea atingerii obiectivelor s-a realizat prin feedback-ul pozitiv al 710 (online) și aproximativ 200 (fizic) de respondenți.


| Scopul proiectului
    Ideea de la care a pornit Eco Echo s-a născut în cadrul GEYC în urmă cu aproximativ un deceniu. S-a identificat ca fiind un schimb de tineri prin care aceștia participau la sesiuni de educație ecologică non-formală, cu următoarele obiective: Informarea tinerilor despre mijloacele alternative de transport și reciclare; Stimularea activismului; Conștientizarea importanței factorilor de decizie. În urmă cu jumătate de an, proiectul Eco Echo e evoluat prin dorința schimbării perspecivei de astăzi, de la „efortul meu este nesemnificativ”, la „este despre mine și efortul meu contează”. Volunatrii ESC l-au regândit cu scopul a îl aduce în diferite școli, trecând de la abordarea formală, la cea nonformală, prin care elevii să: obțină informații despre protecția mediului, schimbări climatice și durabilitate prin utilizarea educației non-formale; creeze un mediu în care tinerii să-și poată exprima ideile, nemulțumirile cu privire la ecologia din România; livreze aspecte teoretice într-un mod distractiv și interactiv. Nevoia acestor ateliere a fost stabilită de fiecare școală în parte, acestea contactându-ne/ acceptând oferta noastră.



| Aria geografica
    9

| Rezumat
    Colegiul Economic Viilor București; Colegiul National "Elena Cuza" București; Liceul Tehnologic Energetic Campina; Scoala Gimnaziala nr. 1 Plataresti; Liceul Teoretic "Alexandru Ioan Cuza" - Bucuresti; Colegiul Naţional "Sfântul Sava" București; Liceul Tehnologic "Dimitrie Gusti" - Bucuresti; Colegiul Național "Matei Basarab" Bucuresti; Liceul Teoretic "Ștefan Odobleja" Bucuresti; Școala Gimnaziala nr. 117 București

| Date beneficiari direcţi
    1323- elevi 11-19 ani

| Activitati
    GEYC a contactat diferite licee propunându-le desfășurarea atelierelor Eco Echo. Acestea acoperă următoarele cinci subiecte: plastic, risipa alimentară și a apei, hârtie, recycling și upcycling și se termină cu ultimul atelier, campanii online. Durata unui atelier este de 45-90 de minute, iar limbile folosite sunt: engleză, franceză, română. Primul atelier, plastic, reprezintă activitatea introductivă prin care elevii învață despre cele 7 tipuri de plastic și despre impactul acestuia. După introducere, voluntarii au creat un joc cu cartonașe ce se desfășoară în 4 echipe în care aceștia trebuie să aleagă către dintre tipuri de plastic poate fi ușor/greu reciclat, iar ca mai apoi să își prezinte alegerile. Cel de-al doilea atelier, este despre a întelege ce reprezintă risipa alementară și a apei, iar în cadrul acestuia elevii lucrează în echipe, creează postere și le prezintă în fața colegilor. Atelierul „hârtie”, începe cu un joc „Adevărat sau fals” pentru a împărtăși elevilor informații despre reciclarea hârtiei în Europa, ca mai apoi să pregătească o dezbatere despre „digital vs. hârtie”. Pentru penultimul atelier, voluntarii au gândit un joc în care elevii, sunt în competiție și trebuie să ghicească ce obiecte sunt recycled și care sunt upcycled, aruncând la țintă și obținând puncte. Ultimul atelier, campanii online, este cel în care elevii se concentrează pe impactul personal, calcularea amprentei ecologice și conștientizarea acțiunilor individuale.

| Rezultatele proiectului
    În octombrie s-au alăturat 6 voluntari: 4 din Franța, 1 din România și 1 din Lituania, cel din urmă retrăgându-se din motive medicale. În ianuarie, locul disponibilizat în trecut a fost alocat unui alt voluntar din România, și a mai fost suplimentat un loc pe termen scurt ce a fost ocupat de un tânăr din Italia. Rolurile acestora au fost diverse, aceștia ocupându-se de diferite activități, precum: creare de conținut pentru social media, organizarea clubului conversațional de limba franceză, participarea și diseminarea altor proiecte și pregătirea unui proiect personal. Prezența voluntarilor francezi a fost marcată prin organizarea clubului conversațional de limba franceză, de care săptămânal s-a ocupat fiecare dintre aceștia (tematică, promovarea săptămânală a acestuia pe rețelele sociale). De asemenea, fiecare voluntar a lucrat la pregătirea atelierelor, de la durată, tematici alese, jocuri propuse, cât și monitorizare număr de elevi, feedback și propuneri de modificări (ex: cineva a desenat cartonașele, altcineva a propus tema ultimului atelier, un alt voluntar l-a structurat, altcineva a creat jocul cu adevărat/fals; cineva a realizat foaia de prezentare atelierelor și altcineva formularul de feedback). Voluntarilor le-a fost oferită libertatea de desfășurare, consultându-și coordonatorul pe întreg procesul organizatoric pentru a se asigura conformitatea conținutului și formatului.

| Bugetul
    În cadrul mobilității, voluntarii au participat la diverse alte proiecte, precum: #Activismcollectors, în vizită la grădina comunitară „Buruiana”, organizarea evenimentului „Președinta Parlamentului European, Roberta Metsola, dialog cu tinerii”, clubul conversațional de limba franceză. Astfel, componența a rămas neschimbată, iar voluntarii au devenit parte din comunitatea constantă a organizației. LEI

| Parteneri
    București și Câmpina

| Despre organizator
    

| Website proiect
    Dat fiind numărul voluntarilor, uneori era dificil să comunicăm eficient, să ne înțelegem nevoile, să ne sincronizăm nivelul de energie. Totuși, stabilirea unui program flexibil, înțelegerea și cooperarea ne-au ajutat să trecem peste momentele dificile. Pe de altă parte, o altă barieră a constituit abilitatea scăzută de comunicare în limba engleză a unuia dintre voluntari. Situația, până la finalul proiectului, a evoluat frumos prin implicarea tuturor și capacitatea acestuia de a solicita ajutor la nevoie.



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes

-->