Participanti & Proiecte
Voce prin Artă Digitală
|
Organizator: Asociația The Da Vinci System |
|
Sectiune: Tineri de bine |
Ce au în comun tehnologia, creativitatea și implicarea civică? Potențialul imens de a crește șansele în viață ale tinerilor prin intermediul educației! Adevărul este că dezvoltarea profesională sănătoasă a tinerilor din comunitatea noastră suferă de multe impedimente structurale:
(1) Trăim într-o comunitate conservatoare, unde tinerii internalizează că singurele profesii ”demne” sunt cele de medic, avocat sau programator;
(2) Trăim într-o comunitate tradiționalistă, unde educația este abstractă, orientată strict către a crește șansele unei note mari la examenul de Bacalaureat, în care tinerii care nu fac față sau nu se regăsesc sunt considerați rebuturi;
(3) Trăim într-o comunitate grav lipsită de oportunități de dezvoltare pentru tinerii liceeni - cu un nivel ridicat de apatie civică, un nivel foarte scăzut de evenimente sociale sau oportunități de educație și chiar și mai puține oportunități de a explora noile tehnologii într-o manieră pozitivă.
Tinerii noștri sunt lăsați în urmă. Din percepția lor educația este anostă, șansele lor de viitor mici dacă nu se încadrează în tipare și noile tehnologii sunt doar consum de conținut prin social media.
Din propria noastră experiență de voluntari și ongiști a pornit acest proiect, în care am resimțit că nu am primit suficient sprijin în aceste zone să ne dezvoltăm și că prea rar ne-a arătat cineva care este potențialul acestui domeniu. Astfel, observând zeci de tineri cu dorință de implicare din liceele în care noi studiem sau am absolvit, am decis să le dăm o mână de ajutor, să devină creatori profesionali de conținut în slujba comunității.
| Scopul proiectului
Am vrut să ajutăm 25 de tineri cu deprinderi creative să își reimagineze complet propria direcție în viață și în comunitate, îmbinând tehnologia, creativitatea și civismul într-un mega program de service learning prin:
(1) Dezvoltarea de competențe de marketing în rândul a 25 de tineri creativi prin mentorat și formare;
(2) Crearea a minim 3 experiențe educaționale în parteneriat cu 15 org locale. în care aceste competențe să fie exersate;
(3) Producția de către tineri a minim 50 de bucăți de conținut profesionale și variate de marketing, astfel încât aceștia să își dezvolte portofoliu propri
| Aria geografica
Proiectul nostru a avut loc în Municipiul Turda în principal, cu activități inclusiv în Câmpia Turzii și Comuna Mihai Viteazu, toate în județul Cluj.
| Rezumat
"Voce prin Artă Digitală" a integrat tehnologia, creativitatea și civismul într-un parcurs de învățare practic. 25 de tineri au dobândit abilități de marketing digital prin ateliere de fotografie, web design și videografie, implicându-se și în serviciul comunitar. Colaborarea cu profesioniști și instituții locale a consolidat învățarea, 10 site-uri web și 10 spoturi video, impactând peste 10.000 de persoane. Tinerii au dezvoltat portofolii impresionante și au obținut un certificat YouthPass.
| Date beneficiari direcţi
Proiectul s-a desfășurat în beneficiul tinerilor cu aptitudini creative, având ca grup direct de beneficiari 25 de persoane cu vârste variate, între 16 și 25 de ani. Acești tineri proveneau dintr-o gamă diversă de medii socio-economice și aveau interes și abilități în domeniul creativității. Majoritatea erau elevi sau absolvenți de liceu, sau tineri la începutul carierei lor profesionale, căutând o direcție în viață.
Beneficiarii indirecți ai proiectului au inclus organizațiile locale partenere, care au contribuit la crearea experiențelor educaționale, precum și comunitatea mai largă care a fost expusă la conținutul de marketing produs de acești tineri. Prin intermediul acestui proiect, s-a urmărit nu numai dezvoltarea abilităților și portofoliilor personale ale tinerilor, ci și consolidarea colaborării între org locale și tineri.
| Activitati
(A) Învățăm Planificare Civică: În luna Ianuarie, am realizat o întreagă tabără în domeniul planificării civice cu tinerii, susținând un curs de formare de 20 de ore, axat pe crearea de campanii, planificarea comunitară ca produs, dezvoltând cu aceștia idei de servicii din domeniu pe care le pot organiza pentru comunitate pentru a își forma competențele.
(B) Dezvoltăm Site-uri Web: În lunile Februarie - Martie am realizat mai multe sesiuni de formare în domeniul dezvoltării site-urilor web, cu accent minim pe componenta de programare și maxim pe celelalte elemente creative (design grafic utilizând Canva, copywriting și dezvoltare de secțiuni utilizând Elementor). Sesiunile de formare au fost puse în practică într-un maraton de dezvoltat campanii civice web. În cadrul acestui maraton am avut sprijin de la mentori pentru tineri care lucrează la companii de webdev, având cel puțin 3 persoane din sfera IT și Marketing cu experiență în domeniu. Timp de 24 de ore, peste noapte într-o sală de sport dintr-un liceu, echipe de tineri au creat 10 site-uri web cu mesaje civice.
(C) Producem Spot-uri Video: În lunile Aprilie - Mai am realizat sesiuni de formare pe producție video. Echipe de tineri au vizitat sediile a 10 ONG-uri din zona Arieș și au produs împreună cu alți aproximativ 25 de voluntari 10 spot-uri video de promovare a acestor ONG-uri.
(D) Reflectăm: La finalul proiectului am sprijinit tinerii să își compună un mic portofoliu cu elementele realizate de ei și să obțină cu susținerea organizației noastre certificatul YouthPass pentru a dovedi competențele acumulate.
| Rezultatele proiectului
Pe termen scurt, proiectul a format o generație de 25 de tineri profesioniști începători în marketingul digital, dobândind abilități în fotografie de produs, realizarea de spoturi video și crearea de site-uri web. Aceștia au beneficiat de cursuri extinse cu experți în domeniu, au pus în practică cunoștințele dobândite prin proiecte lansate în comunitate și au fost sprijiniți de mediul de afaceri local. Prin intermediul ONG-urilor, au contribuit la creșterea vizibilității acestora și au oferit servicii valoroase, având un impact direct asupra a peste 10.000 de persoane.
Pe termen mediu, tinerii implicați s-au angajat mai activ în viața comunității, aderând ca voluntari în diverse organizații și aducând contribuții semnificative în diverse cauze. Inițiativa a stimulat interesul mediului de afaceri și al societății civile pentru investiții în tineri și a servit drept primă experiență de service learning pentru mulți dintre ei.
Pe termen lung, proiectul a crescut semnificativ șansele de angajare și potențialul de venit al participanților, oferindu-le oportunități de dezvoltare profesională și dialog cu părinții conservatori despre carierele creative. Certificarea și dezvoltarea unui portofoliu le-au facilitat accesul pe piața muncii sau în mediul de freelancing. De asemenea, proiectul a contribuit la acoperirea deficitului de angajați în domeniul marketingului digital în zona Arieș, având un impact transformator asupra educației în comunitate.
| Despre organizator
Asociația The Da Vinci System este o organizație de tineret din Turda, derulând activitâți în Turda, Câmpia Turzii și alte 18 sate din împrejurimi, cu scopul de a transforma educația în aventură pentru copii, în special cei cu oportunități reduse. Organizația noastră este condusă de elevi și tineri studenți, lucrăm împreună pentru a construi în aceste zone tot ce ne-ar fi făcut educațional viața noastră mai bună când eram mici.
| Website proiect
https://www.thedavincisystem.ro/voce-prin-arta-digitala/