Nume campanie: In a Relationship - Campania Respectului Avon
Nume organizatie: Avon Cosmetics Romania
 
Sectiunea/Sectiunile
Campanii de comunicare pe teme sociale
 
Date generale
Client & autor campanie: Avon Cosmetics Romania
Co-autor campanie: Fundatia Friends for Friends
 
Perioada in care s-a derulat campania: Apr / 2018 - Dec / 2018
 
Acoperirea geografica a programului/ initiativei: Nationala
 
Descriere/ rezumat campanie:
1 din 3 adolescentii cuprinsi în studiul In a Relationship recunosc ca au verificat mesajele de pe telefonul prietenului/prietenei fara sa ceara voie. La doi ani dupa cercetarea nationala la care 1.500 de adolescenti din Romania au vorbit prima oara despre relatiile lor, proiectul In a Relationship propune un test de relatie care sa scoata la iveala lucrurile despre care uneori nu-ti poți da seama singur: daca esti intr-o relatie care risca sa devina toxica pentru tine sau pentru partener? Cum sa eviți un rol de potential abuzator sau abuzat in cuplul tau? 

Am promovat testul online cu o campanie video din 4 spoturi, fiecare pe o tema care a
reiesit din cercetarea In a Relationship:
- controlul (verificarea mesajelor, schimbul de parole)
- revenge porn (distribuirea de fotografii/videouri cu caracter erotic fara acordul
persoanei in cauza)
- violenta fizica (prima palma, niciodata ultima)
- santajul emotional (ori faci asta, ori ne despartim)
 
Print (Gazeta In a Relationship in 5.000 de exemplare, care cuprinde cele 3 materiale documentate despre violenta in cuplurile de adolescenti, cercetarea In a Relationship, un glosar de termeni legati de abuzul tn relatii, testul de relatie - distribuit in festivaluri), radio (spoturile la Virgin Radio despre testul de relatie). 
 
Relevanta (context)

Contextul initierii campaniei: 
„In a Relationship” este un proiect parte din Campania Respectului, initiativa AVON de lupta impotriva violentei domestice si dedicat adolescentilor din Romania. In a Relationship pune accentul pe un aspect delicat si sensibil al vietii adolescentilor din timpul liceului: primele relatii de dragoste – ce le face sa functioneze si ce le distruge. Pentru a fi relevant pentru ei, am co-creat proiectul cu tineri, de la partea de metodologie, pana la grafica si comunicare. Prin violenta ințelegem abuzuri fizice, emotionale, psihologice, sexuale si cibernetice (online).
In 2018, pe baza statisticilor si rezultatelor calitative obtinute din datele colectate si pentru ca am primit numeroase solicitari, am inceput sa lucram la un atelier interactiv pe care sa-l putem face cu grupe de liceeni, pe tema abuzurilor in relatii.
 
Scopul si obiectivele: 
Scopul campaniei a fost acela de a atrage un semnal de alarma asupra problemelor din cuplurile de adolescenti, dar si cum pot fi acestia ajutati sa inteleaga mai bine ce inseamna o relatie toxica, cum poti iesi dintr-o astfel de relatie si cum poti sa eviti statutul de abuzator.
 
Beneficiari: 
Target: tineri intre 14 si 20 de ani
- Peste 300 de adolescenti din 9 orase din tara (Alexandria, Bacau, Brasov, Botosani, Bucuresti, Iasi, Roman, Timisoara, Tulcea) au participat la ateliere In a Relationship din aprilie pana in octombrie 2018
- In decursul a 5 luni, peste 11.000 de tineri au completat testul de relatie
 
Principalele activitati & implementarea campaniei: 
Atelierele In a Relationship, quiz-ul online si campania video „Testeaza-ti relatia”
In a Relationship, aprilie – decembrie 2018
 
1) Testeaza-ti relatia
 
Atelierele In a Relationship, quiz-ul online si campania video „Testeaza-ti relatia”
In a Relationship, aprilie – decembrie 2018
 
1) Testeaza-ti relatia
 
In primavara lui 2018 am conceput un test de relatie pentru tineri aflati la inceput de experiente de cuplu. Testul are 7 variante de raspuns, pentru ca ia in considerare nu doar modul in care reactionezi intr-o situatie, ci si motivele pentru care o faci. La final, rezultatele obtinute spun mai multe despre comunicarea de cuplu, despre inteligenta emotionala a relatiei si despre cum poate fi imbunatatita cu mai mult #respect. Mai mult de atat, testul trage un semnal de alarma atunci cand relatia comporta elemente abuzive. Am promovat testul online cu o campanie video din 4 spoturi, fiecare pe o tema care a reiesit din cercetarea In a Relationship:
controlul (verificarea mesajelor, schimbul de parole)
revenge porn (distribuirea de fotografii/videouri cu caracter erotic fara acordul persoanei in cauza)
violenta fizica (prima palma, niciodata ultima)
santajul emotional (ori faci asta, ori ne despartim).Videourile au fost difuzate pe Facebook si YouTube si fiecare dintre ele a fost promovat cu Facebook si Google Ads targetate pe tineri intre 14 si 20 de ani.
Cateva date extrase din rezultatele testului:1/5 dintre tineri ar incalca intimitatea partenerului, pretul cadoului este o dovada de iubire pentru mai bine de 60%.
 
2) Atelierele In a Relationship-Campania online a avut si o componenta educativa offline, desfasurata la nivel national. Am gandit un format de atelier pentru adolescenti modular, usor de replicat, cu o durata medie de 3 ore, gandit pentru grupe de cate 15-20 de adolescenti.Peste 300 de adolescenti din 9 orase din tara au participat la ateliere In a Relationship, sustinute de Silvia Guta, psihoterapeut si trainer. 
3)Campania de promovare In a Relationship- ad-uri Facebook & Youtube, vloggeri,activare festival Summerwell.
4)Print (Gazeta In a Relationship in 5.000 de exemplare, care cuprinde cele 3 materiale documentate despre violenta in cuplurile de adolescenti, cercetarea In a Relationship, un glosar de termeni legati de abuzul in relatii, testul de relație - distribuita in festivaluri).
5)Spoturi radio (ian 2019) + platforma TPU
 
Rezultate (eficacitate)

Rezultatele campaniei:
Campania video:
1. „Control”
Facebook: 44,739 People Reached; 19,213 Video Views; 6,933 Engagements; 6,154 Post Clicks Youtube: 12,503 views
2. „Revenge porn”
Facebook: 49,477 People Reached; 17,473 Video Views; 5,853 Engagements; 5,292 Post Clicks Youtube: 5,499 views
3.„Prima palma”:
spot „Diana & David” – din 16.10.2018
Facebook: 20,944 People Reached; 5,405 Video Views; 1,482 Engagements; 982 Post Clicks Youtube : 5,193 views
4. „Santaj emotional”:
Facebook: 7,914 People Reached; 2,637 Video Views; 1,401 Engagements; 1,168 Post Clicks Youtube : 7,750 views
- peste 11.000 de tineri au completat testul de relatie
- 38.647 vizite pe pagina de test relatie
- peste 300 de adolescenti din 9 orase din tara au participat la ateliere In a Relationship 
- Majoritatea liceenilor pe care i-am intalnit la ateliere:nu considera ca se inteleg bine cu parintii lor si nu se raporteaza la relatia de cuplu a parintilor lor ca la un model pentru o relatie ideala, tendinta mergand catre a o considera un contramodel. Considera normale certurile dintr-o relatie de cuplu si apreciaza pozitiv o relatie in care partenerii nu se despart, indiferent cat de mult se cearta. Au probleme la transpunerea conceptelor din sfera abuzurilor in comportamente observabile (nu recunosc abuzul in comportamentul lor sau al altora).Tind sa ridiculizeze subiectele sensibile si se refugiaza in glume cu orice ocazie, posibil semn al disconfortului creat de abordarea acestor subiecte, care in mare parte includ si informatii care ii fac sa constientizeze ca ei insisi practica diverse forme de abuz. 
 
Probleme, prejudecati si dificultati identificate de adolescenti in jurul lor cu privire la relatiile de dragoste dintre adolescenti
 
- Parintii si profesorii pretind ca relatiile adolescentilor cauzeaza scaderea interesului fata de educatie, dar ignora nevoile de cunoastere ale tinerilor in ceea ce priveste sexualitatea si relatiile si nu isi asuma rolul de mentori sau modele pozitive
- Metodele de educatie folosite de adulti includ diverse tipuri de abuzuri: ridiculizarea, constrangerea, santajul, amenintarea sunt doar cele mai des intalnite, ceea ce determina scaderea increderii in adulti si a initiativelor de comunicare ale adolescentilor cu acestia
- Adolescentii sunt considerati imaturi si naivi de catre adulti, dar nici nu sunt incurajati sa isi asume responsabilitati si sa acumuleze experienta, ceea ce ii blocheaza intr-un cerc vicios al lipsei de repere realiste.
 
Buget

Bugetul total al campaniei (suma bugetului media si a costurilor de productie): 25.000 - 50.000 Euro

Alte informatii relevante legate de bugetul campaniei: n/a
 
Evaluare

Alte informatii relevante despre campanie:
Campania a generat foarte mult interes atat pentru tineri pe care i-am targetat (unii dintre cei care au participat la atelierele In a Relationship si-au dorit sa preia mai departe mesajul si sa il duca in comunitatile lor: train the trainers). Pentru activarea din cadrul festivalului Summerwell am creat primul studiu #sendnudesresponsibly, despre obiceiul tinerilor de a trimite online poze nud cu ei. S2 din 10 tineri au trimis poze nud cu ei pe retelele online de socializare,atragand din nou atentia asupra fenomenului de revenge porn=>2 din 10 tineri au trimis poze nude cu ei 
Cei mai mulți (95%) au trimis online poze nud cu ei iubitului/iubitei și în același timp: 7% au trimis poze nud unor persoane total necunoscute, iar 26% unor persoane pe care abia le-au cunoscut (11%) sau de care erau atrase (15%).
Peste 55% dintre tineri trimit poze personale nud pe WhatsApp, următoarele canale preferate fiind Facebook (40%), Snapchat (36%) și Instagram (22%).
 
Comunicare
 
***
Despre organizator 
AVON crede că e de datoria noastră să vorbim la fel de deschis și despre machiaj, și despre răni pe care niciun fard nu le-ar putea acoperi. De aceea, am lansat Campania Respectului, inițiativa AVON de luptă împotriva violenței domestice si Campania pentru Sanatatea Sanilor prin care oferim un sprijin femeilor diagnosticate cu cancer de san.