close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



LightLab



| Organizator:
    Asociația The Da Vinci System
| Sectiune:
    Sănătate
| Problema de fond
    21 de elevi au învățat să folosească kit-urile Arduino și să creeze propriile Pixel Art-uri. Această experiență educațională non-formală a stimulat curiozitatea și interesul elevilor pentru domenii precum fizica, algoritmica și matematica, ajutându-i să vadă aplicabilitatea practică a acestor discipline. Participanților le-a crescut gradul de retenție a informațiilor și au dezvoltat abilități esențiale pentru viitor, cum ar fi gândirea critică, lucrul în echipă și rezolvarea problemelor.
20 de cadre didactice au fost formate în utilizarea kit-urilor Arduino multidisciplinar și a metodelor de predare interactive, ceea ce le-a permis să integreze educația non-formală în lecțiile de zi cu zi. Acest lucru a transformat modul în care profesorii predau disciplinele STEM, făcându-le mai atractive și mai accesibile pentru elevi.


| Scopul proiectului
    Elevii aceștia au fost consultați în fiecare etapă pentru a decide cum să abordeze temele și provocările tehnice legate de algoritmică și informatică. Aceștia au fost încurajați să își exprime ideile creative și să colaboreze pentru a dezvolta Pixel Art-uri unice. Metoda de lucru în echipe a permis fiecăruia să își asume un rol activ în procesul de creare, fie că a fost vorba de dezvoltarea codului, proiectarea grafică pe matrice sau implementarea tehnică a codului. Această autonomie a contribuit la creșterea încrederii în sine și la dezvoltarea abilităților de luare a deciziilor.



| Acoperire
    Andrei - 20 ani, Gabriela 20 ani

| Rezumat
    Scopul nostru a fost să creăm șanse egale în IT transformând educația în aventură folosind kit-uri de Arduino și jocuri de lumini Pixel Art.
O1: Creșterea interesului pentru informatică și algoritmică pentru 221 de elevi, care au participat la atelierele LightLab și au învățat să folosească Arduino pentru a crea Pixel Art.
O2: Formarea și sprijinirea a 20 de cadre didactice în metode interactive de predare non-formală, pentru a face disciplinele STEM mai atractive pentru elevi.
O3: Combaterea miturilor cu privire la abilitățile înnăscute în științe în rândul unei audiențe de 3000 de persoane;


| Date beneficiari direcţi
    Prin LightLab, 221 de elevi au dobândit competențe tehnice în Arduino, programare și inginerie electronică, dar și abilități esențiale de colaborare, comunicare și lucru în echipă. De asemenea, au învățat cum să aplice concepte teoretice într-un context practic și au dezvoltat o atitudine pozitivă față de domeniile STEM. Proiectul a avut un impact major asupra tinerilor în ceea ce privește științele exacte, ajutându-i să înțeleagă că aceste domenii pot fi accesibile pentru carierele lor viitoare.
Pe termen lung, LightLab are potențialul de a genera schimbări durabile în comunitate:
Crearea unei pagini web accesibile: Lansarea paginii web a proiectului a oferit o resursă digitală valoroasă pentru toți cei interesați de domeniul IT. Planul de lecție, materialele dezvoltate precum și Pixel Art-urile cu Arduino dezvoltate în cadrul proiectului sunt acum accesibile tuturor profesorilor și elevilor din comunitate, ceea ce facilitează replicarea proiectului și la alte clase sau școli.
Formarea unei generații mai pregătite pentru viitor: Prin implicare, elevii nu doar că și-au dezvoltat abilități tehnice, dar și-au crescut angajabilitatea în domenii tehnologice căutate pe piața muncii. Prin utilizarea Arduino și participarea la ateliere, aceștia au dobândit o înțelegere practică a științelor exacte, devenind familiarizați cu concepte precum programarea, algoritmica și ingineria. Această experiență le-a insuflat o pasiune pentru inovație, pregătindu-i să răspundă provocărilor pieței muncii din secolul 21.
Continuitatea și replicarea proiectului: Kit-urile Arduino și resursele dezvoltate au rămas la dispoziția școlii și a cadrelor didactice implicate, ceea ce înseamnă că activitățile din proiect pot fi replicate.


| Activitati
    1. Dezvoltarea materialelor: În primele luni ale proiectului au fost dezvoltate și pregătite resursele necesare pentru a susține atelierele Light Lab. Au fost create 6 kit-uri de Arduino Pixel Art și a fost creat un plan de lecție multidisciplinar pentru cadrele didactice, cu scopul de a le ajuta să aplice educația non-formală și kit-urile de Arduino la clasă. Desigur, acest plan se regăsește și pe platforma proiectului, pentru cât mai multe persoane să aibă acces la el, în mod gratuit.
2. Formarea cadrelor didactice: 20 de cadre didactice au beneficiat de formare în ceea ce privește educația non-formală și multidisciplinară cu Arduino. Acești profesori, de profil predau discipline precum matematică, fizică și TIC, ajutându-le să integreze kit-urile de Arduino în lecțiile lor prin experimente. Această etapă a fost importantă pentru a asigura sustenabilitatea proiectului, prin încurajarea metodelor de predare interactive și non-formale.
3. Organizarea atelierelor: Au fost desfășurate 8 ateliere pentru 221 de elevi, în care aceștia au învățat să folosească kit-urile de Arduino și să creeze propriile Pixel Art-uri. Atelierele au îmbinat concepte de algoritmică, matematică și artă, stimulând creativitatea și lucrul în echipă. Elevii au fost încurajați să-și dezvolte propriile proiecte, ceea ce le-a crescut curiozitatea și interesul față de domeniul IT.
4. Campania și expoziția: Am desfășurat o campanie de promovare și o expoziție finală, unde elevii au prezentat instalațiile de lumini create comunității școlare și părinților. Expoziția a atras 50 de participanți, iar campania online a avut un impact asupra a 3000 persoane, promovând inovația și subliniind importanța educației, creativității și angajabilității.


| Rezultatele proiectului
    Bugetul proiectului a fost de 11856.87 RON și a fost obținut sub formă de finanțare de la Fundația Comunitară Cluj. Proiectul a fost depus de către Gabriela și Andrei, gândit și dezvoltat de aceștia împreună. Din acest buget am reușit să achiziționăm toate materialele extrem de costisitoare necesare pentru dezvoltarea kiturilor de Arduino pe care ulterior le-am și donat școlii, să dezvoltăm platforma, să oferim gustări pentru a motiva copii și să realizăm materiale personalizate cu mesaje inspiraționale pentru a răspândi atitudini sănătoase în rândul lor.

| Parteneri
    Trăim într-o realitate cruntă - în forma sa actuală, domeniul STEM nu reușește să pregătească elevii pentru cerințele pieței muncii din secolul tehnologiei. Elevii duc lipsă de educație adecvată în ceea ce privește informatica, acest domeniu devenind doar o colecție de sute de formule pe care elevii nu le mai înțeles și cu care nu pot ține pasul. Matematica nu mai este văzută ca acea materie care dezvoltă gândirea analitică, ci este percepută ca un set de reguli de memorat. Această situație în educația tradițională afectează direct angajabilitatea tinerilor, întrucât lipsa de interes și pregătire în domenii cheie precum programarea și științele exacte îi privează de oportunități valoroase în viitor. Acest lucru este de înțeles atunci când echipamentele din școli sunt depășite, iar cadrele didactice nu mai reușesc să se conecteze cu nevoile și interesele elevilor.
Light Lab a abordat această nevoie și problemă gravă: din cauza educației tradiționale, lipsită din păcate de abordări interactive, mulți copii și tineri se confruntă cu o lipsă de încredere și o retenție față de disciplinele reale, în special informatica, ceea ce le poate afecta perspectivele de angajare pe termen lung.
Trebuie să admitem că pe departe cele mai bine plătite domenii de azi sunt cele tehnologice, care devin inaccesibile pentru mulți tineri încă de la vârsta de 14 ani, odată cu susținerea Evaluării Naționale, moment în care aceștia se îndepărtează de disciplinele pentru aceste cariere, alegând profile ”mai ușoare” la liceu.
În școlile din comunitatea noastră, mulți tineri percep informatica fiind prea teoretică și dificilă de înțeles. Mai grav, nu există suficient de multe inițiative educaționale care să ofere o abordare practică pentru a transforma aceste domenii într-o experiență captivantă.


| Despre organizator
    Asociația The Da Vinci System este o organizație de tineret din Turda, derulând activități în Turda, Câmpia Turzii și alte 18 sate din împrejurimi, cu scopul de a transforma educația în aventură pentru copii, în special cei cu oportunități reduse. Organizația noastră este condusă de elevi și tineri studenți, lucrăm împreună pentru a construi în aceste zone tot ce ne-ar fi făcut educațional viața noastră mai bună când eram mici.

| Website proiect
    https://www.facebook.com/EducatieDaVinci/posts/pfbid02CvPRTN9f5QYd2KGThre9r4JVpcCeBgNmPiDt9pbQpMtqFDYwCTc6SqdT4YFnQqKil



Copyright © Gala Societății Civile - 2025
Site dezvoltat de Netvibes

-->