close

Abonează-te la newsletter

Lasă-ne adresa de email
și fii primul care află noutățile.




Participanti & Proiecte



ASCULTĂ URSUL DIN TINE ȘI FĂ BINE



| Organizator:
    Leo Burnett Bucharest
| Categorie:
    Campanii sociale
| Problema de fond
    Situația urșilor din România a luat amploare, având un impact și asupra oamenilor din comunitățile locale care au de suferit. Un subiect greu de gestionat chiar și de Ministerul Mediului, care a descris problema drept una din cele mai mari provocări ale cabinetului său. O temă polarizantă, ce împarte oamenii în două tabere, influențați de ce latură a poveștii văd mai des.
Pe de o parte, articolele anti-urși care profită de incidente izolate de urși văzuți în apropiere de sate pentru a susține că sunt prea mulți urși, chiar 10.000 (conform asociațiilor de vânătoare).
De altă parte, ONG-urile atrag atenția că populația urșilor trebuie protejată deoarece scade, fiind la aprox. 4000 de urși. Aceste cifre demonstrează cât de vitală este o înțelegere comună a problemei.
De aceea URSUS a decis să intervină, clarificând fondul problemei.


| Obiectivele campaniei
    Ceea ce nu se vede și nu se discută în mass-media este adevărata cauză ce duce la așa-numita ”problemă a urșilor”, care nu este altceva decât consecința problemelor de habitat natural afectat de defrișare și extinderea imobiliară (vedeți secțiunea 4).

De aceea, URSUS s-a concentrat pe:
1. Creșterea gradului de conștientizare asupra adevăratei probleme din spatele conflictelor om-urs
2. Strângerea de 500 000 lei pentru protejarea habitatului natural al urșilor și a comunității locale vecine
3. Atragerea opiniei publice de partea urșilor și a ONG-urilor care luptă pentru protejarea lor.


ASCULTĂ URSUL DIN TINE ȘI FĂ BINE ASCULTĂ URSUL DIN TINE ȘI FĂ BINE ASCULTĂ URSUL DIN TINE ȘI FĂ BINE ASCULTĂ URSUL DIN TINE ȘI FĂ BINE ASCULTĂ URSUL DIN TINE ȘI FĂ BINE

| Aria geografica
    campanie națională

| Rezumat
    Pentru URSUS, ursul a fost dintotdeauna simbolul curajului și inspirația din spatele poveștii sale, de peste 140 de ani.
Din păcate, însă, în ultimii ani ursul a devenit unul dintre principalele subiecte mediatizate la nivel national, pe parcurs ce interactiunile acestuia cu oamenii au devenit din ce in ce mai dese.

Dezbaterea legată de “ce trebuie făcut cu urșii?” pare fără rezolvare deoarece nu există un consens asupra problemei de fond, și implicit nici asupra soluțiilor necesare.
Nu este clar nici dacă România are prea mulți urși sau prea puțini.

UN ANGAJAMENT DE AJUTOR PENTRU URȘI
ȘI PENTRU COMUNITĂȚILE LOCALE
Pentru a da o voce urșilor fără apărare, aducând claritate asupra problemei de fond, URSUS a decis să susțină eforturile Fundației Conservation Carpathia și să contribuie la protejarea habitatului natural al urșilor și a comunităților locale din Munții Făgăraș.
Ca o pledoarie pentru nevoia de a acționa împreună, URSUS împreună cu consumatorii săi au contribuit la eforturile Fundației Conservation Carpathia de a proteja habitatul natural al urșilor din Munții Făgăraș, o zonă cu densitate de urși ridicată. Protejând habitatul natural al urșilor, care le oferă hrana și adăpostul necesare, comunitățile locale vecine sunt astfel protejate de potențialele vizite ale urșilor. Această soluție de ajutor dual fiind cea benefică pentru toate părțile implicate.
Această soluție a devenit angajamentul URSUS pe termen lung, cu un impact puternic, care a dat deja rezultate în materie de diminuare a conflictelor om-urs, dar și de schimbare a opiniei publice.
În plus, componenta educațională a campaniei a ajuns și la beneficiarii indirecți - precum milioanele de turiști care vin în regiunile montane și vor să se simtă în siguranță.


| Date beneficiari direcţi
    Campania s-a adresat unui public larg, indiferent de venituri, unde locuiesc sau ce brand de bere preferă. Cauza urșilor avea nevoie de sprijinul TUTUROR.

În cadrul acestei inițiative, beneficiarii direcți au fost atât oamenii care locuiesc în proximitatea Munților Făgăraș, cât și populația de urși din pădurile adiacente. Vorbim, astfel, despre peste 8.000 de gospodării din zona Munților Făgăraș, incluse în aria de proiect a Fundației Conservation Carpathia, și despre peste 280 de urși bruni care își au habitatul în această zonă, pe suprafața celor 120.000 ha de pădure monitorizate de Fundație.

Campania are efecte pozitive și asupra beneficiarilor indirecți – oamenii care nu locuiesc neapărat în regiunile afectate, dar care tranzitează aceste zone (fie ca turiști și nu numai) și riscă să întâlnească un urs pe drumuri forestiere.


| Activitati
    INSIGHT-ul care a stat la baza întregului demers:
PROBLEMA URȘILOR ESTE, DE FAPT, CONSECINȚA UNEI PROBLEME DE MEDIU MULT MAI MARI

Aceasta este problema de fond despre care nu se vorbește suficient în mass-media, dar care conține, totodată, și soluția.
Pe scurt, atunci când habitatul natural al urșilor este micșorat din cauza intensificarii activităților imobiliare din zonă și a defrișărilor accentuate  sursa lor de hrană și de adăpost este distrusă  ceea ce-i forțează pe urși să-și schimbe comportamentul, lărgindu-și aria și apropiindu-se de sate sau orașe în căutare de hrană.

În perioada 2001-2020, Romania a pierdut 391 000 de hectare de pădure, în timp ce, în 2020, doar 6,5% din această suprafață a fost regenerată.
Plantările de păduri sunt o soluție la restaurarea habitatului natural, însă durează chiar și 20 de ani ca acei copaci plantați astăzi să devină o pădure adevărată ce le poate oferi animalelor adăpostul și hrana necesare.

Pentru că subiectul cerea o soluție rapidă, URSUS a decis să se implice alături de Fundația Conservation Carpathia și să contribuie la restabilirea echilibrului natural – o soluție de ajutor dual, pentru protejarea habitatului urșilor, dar și a comunității locale.

O CAMPANIE CA UN ANGAJAMENT:
Printr-un program național de cause-related marketing, Ursus a donat 1% din vânzările ediției dedicate către pentru protejarea habitatului natural al urșilor și a comunităților locale din Munții Făgăraș.
• Fiecare URSUS a contribuit cu 1% din vânzări ca donație pentru Fundație.
• Ca un tribut adus regelui pădurii, dar și ca o formă de a atrage atenția consumatorilor asupra cauzei, Ursus a înlocuit logo-ul emblematic cu fotografia unui urs brun.
• Fiecare mesaj URSUS din campanie au adus clarificări necesare despre problema habitatului, despre nevoia de a proteja împreună atât urșii, cât și oamenii din zonă.
Totul pentru a ajuta publicul larg să înțeleagă cauzele din spatele conflictelor și nevoia de a susține protejarea habitatului alături de URSUS și Fundația Conservation Carpathia.
PROMOVARE PRINTR-O CAMPANIE NAȚIONALĂ 360
Fiind o campanie de CSR care și-a propus să pună pe agenda publică adevărata problemă din spatele conflictelor om-urs, și anume habitatul lor natural aflat în pericol si importața protejării atât a urșilor, cât și a comunității locale, am ales canale media cu o audiență cât mai mare (TV, Online, în magazine), accesibile unui public larg, peste 18 ani (fiind o campanie semnată de un brand de bere).


| Rezultatele proiectului
    REZULTATE PESTE AȘTEPTĂRI CARE DEMONSTREAZA IMPACTUL PUTERNIC AL CAMPANIEI
600 000 lei au fost strânși pentru acțiuni concrete ce urmează să fie implementate anul acesta, iar campania a fost premiată cu premiul I, la Romanian CSR Awards, la categoria "Cause Related Marketing".
Fondurile donate integral Fundației Conservation Carpathia merg către acțiuni precum: protejarea a peste 67.000 de hectare de pădure din Munții Făgăraș, protejarea a peste 8.000 de gospodării de la baza Munților Făgăraș prin sprijinirea echipelor de intervenție rapidă ale Fundației (prin pregătirea acestora și asigurarea de echipamente necesare) si investiții în monitorizarea populației de urși din zonă prin metode de monitorizare genetică.
Valul de susținere primit din partea publicului larg ne onorează și ne responsabilizează să continuăm inițiativa noastră: 91% dintre oamenii expuși la campanie au fost de acord că urșii trebuie ajutați, semn că balanța începe să încline în favoarea urșilor și că soluția propusă de URSUS va avea efecte pozitive pe termen lung.


| Parteneri
    ONG partener: Fundația Conservation Carpathia
Agenția de Media: Media Investment


| Despre organizator
    Agentie full-service, fondată în 1994,
parte din rețeaua globală Leo Burnett,
parte din Grupul Publicis global.


| Website proiect
    https://ursus.ro/pentruursi



Copyright © Gala Societății Civile - 2024
Site dezvoltat de Netvibes