close

Aboneaza-te

Scrie numele si adresa ta de email mai jos iar noi iti vom trimite mail de cate ori avem noutati pentru tine.




 

 

Participanti & Proiecte



8 hours overtime for a good cause



| Organizator:
    Fundatia Comunitara Bucuresti
| Categorie:
    Proiecte si campanii de voluntariat
| Problema de fond
    ONG-urile au rolul de a contribui acolo unde exista o nevoie in comunitate. Resursele lor sunt limitate si de multe ori nu pot dezvolta idei sau activitati care sa ii ajute sa creasca, fara buget. O data pe an, in cadrul evenimentului „8 ore peste program pentru o cauza buna”, profesionisti din Bucuresti se intalnesc si doneaza 8 ore din timpul si expertiza lor, pentru a sustine un proiect propus de un ONG.
Ideea a fost adusa in Romania de un voluntar. Daniel Mereuta, director al companiei de outsourcing Optima si promotor dedicat al cauzelor sociale, a propus evenimentul Fundatiei Comunitare Bucuresti in 2014. De atunci, echipa fundatiei si un grup de voluntari care a sustinut constant organizarea evenimentului, au trecut impreuna prin trei seri de lucru peste program pentru o cauza buna.


| Scopul proiectului
    Voluntarii doneaza timp si expertiza pentru a rezolva nevoi specifice ale proiectelor locale, pe care organizatiile non-profit nu au resurse sa le rezolve.
Obiective:
1. Toate proiectele beneficiaza de o echipa de voluntari profesionisti care rezolva intr-o noapte problemele propuse.
2. Minimum 60 de voluntari participa la eveniment.
3. Minimum 500 de ore de voluntariat profesionist oferite intr-o singura noapte
4. Minimum 75% din proiecte sunt implementate cu succes de organizatiile inscrise, la sase luni de la eveniment.


8 hours overtime for a good cause 8 hours overtime for a good cause 8 hours overtime for a good cause

| Aria geografica
    Bucuresti

| Rezumat
    „8 ore peste program pentru o cauza buna” este un eveniment de voluntariat care construieste o comunitate de lucru intre profesionisti din diferite domenii si ONG-uri din Bucuresti/Ilfov. In loc sa cerem bani pentru cauzele din comunitate, cerem profesionistilor sa doneze o seara din timpul lor cu ceea ce au mai de valoare - experienta profesionala.
Dupa 8 ore de lucru, solutiile gasite in cadrul evenimentului sunt gata de implementat. De exemplu, in anul 2016, editie pe care se bazeaza aplicatia, s-au rezolvat: o strategie de pozitionare si branding pentru Organizatia Suedeza pentru Ajutor Individual, un concept pentru un brand – hostel, cu cafenea inclusa (Organizatia Umanitara Concordia), update la site-ul ecoprovocarea.ro, o campanie de comunicare pentru proiectul „Aleg sa impaduresc”, mesajul strategic „Ajuta un copil sa invete sa scrie. Viitorul”, adoptat in toate campaniile de fundraising ale organizatiei Teach for Romania.
Proiectul este organizat de echipa FCB, dar facem acest lucru, in spiritul evenimentului, impreuna cu o echipa voluntara formata din 5 persoane (angajati in corporatii, antreprenori si reprezentanti ai altor ONG-uri). In tara, din 2014 si pana astazi, evenimentul a fost organizat local in alte 7 orase, de Fundatia Comunitara Iasi, Fundatia Comunitara Sibiu, Fundatia Comunitara Cluj, Fundatia Comunitara Bacau, Fundatia Comunitara Brasov, Fundatia Comunitara Prahova, Fundatia Comunitara Covasna, pe baza experientei dezvoltate local de Fundatia Comunitara Bucuresti.
Conceptul a fost adus in Romania dupa ce fusese folosit cu succes, ani la rand, in orase din intreaga lume. In 2016, la Bucuresti, am ajuns la 3 editii, 250 de participanti, 2.000 de ore donate, 26 de proiecte rezolvate.


| Date beneficiari
    Pentru editia 2016 – 10 organizatii non-profit. Total in primele trei editii - 25 organizatii non-profit.

| Date beneficiari
    Pentru fiecare editie – beneficiarii organizatiilor non-profit sau alte persoane aflate in contact cu organizatiile – voluntari, echipa, donatori, Board, etc. Numarul total este greu de estimat, dar cu siguranta depaseste 10.000 de persoane per editie.

| Activitati
    La editia 2016, construita adaptand modelul international la experienta a 2 editii locale, 20 de organizatii s-au inscris in urma unui apel public. Am selectat 10 organizatii, cu proiecte necesare in comunitate. Am stabilit lista specialistilor de care avem nevoie pentru fiecare proiect. Voluntarii s-au inscris in urma unui apel public - peste 130 de persoane pentru 60 de locuri disponibile. Am selectat participantii la eveniment pe baza experientei profesionale, a afinitatii cu proiectele si a unui scurt interviu telefonic. Am cautat persoane care lucreaza bine in echipa, care produc idei rapid, dar nu se ataseaza de ele impotriva grupului. Am clarificat cerintele organizatiilor si am pus echipele impreuna, sa comunice primele idei inainte de eveniment.
Evenimentul a durat de la 7 seara la 3 dimineata. Formatul a inclus patru etape de lucru, delimitate de scurte pauze. Echipele s-au cunoscut, au inteles mai bine cerinta si au putut sa ceara lamuriri, au facut brainstorming si apoi s-au impartit pe ”departamente”. Ultima ora a fost dedicata prezentarii solutiilor si ”receptiei” lor de catre ONG-uri. Pe parcursul serii, am inclus momente de relaxare, pentru ca vrem ca momentul sa fie si o experienta de neratat.
La trei luni de la eveniment, am vorbit cu organizatiile despre ce s-a intamplat cu ideile, ce s-a implementat si ce rezultate au avut. Comunicam aceste informatii cu regularitate catre voluntarii participanti, pentru ca ei sa simta ca munca lor a contat si e de impact


| Rezultatele proiectului
    Datorita 8 ore peste program pentru o cauza buna, 10 organizatii non-profit au primit rezolvarea a 11 probleme, majoritatea legate de comunicare, pe care nu le puteau rezolva singuri. De la dezvoltarea de website-uri pana la campanii no-cost de lansare, de la identitate de locatie si concept de eveniment, pana la strategii de comunicare, organizatiile au plecat acasa, sambata dimineata, cu proiecte pe care le puteau folosi imediat, adaptate exact nevoilor si feedbackului lor.
Cu aceste teme rezolvate, unele organizatii au avut succes imediat. Teach for Romania a folosit chiar de a doua zi conceptul de comunicare in campaniile de strangere de fonduri de la indivizi, pe tot parcursul anului 2016. Asociatia Suedeza de Ajutor Umanitar Individual a putut folosi imediat strategia de comunicare, cu ajutorul careia publicurile sale tinta, si mai ales donatorii, puteau intelege misiunea organizatiei.
Beneficiile in comunitate sunt vizibile si la nivelul voluntarilor, experti in mai multe domenii. Ei au inteles mai bine specificul domeniului non-profit si problemele cu care se confrunta si au putut sa isi puna in practica ideile intr-un mediu nou. O parte dintre ei au continuat sa sprijine organizatiile pe termen lung. De asemenea, o parte dintre ei continua sa participe la eveniment in fiecare an, in 2017 o treime dintre participanti fiind ”veterani”.
Acest lucru, dincolo de campanii de calitate, construieste punti solide, bazate pe intelegere si incredere, in sectoarele non-profit si cel comercial, cu beneficii pe termen lung.


| Bugetul
    20000

| Parteneri
    Unicredit Bank, Organizatia Suedeza pentru ajutor umanitar, Organizatia Umanitara Concordia, Asociatia Viitorplus pentru Dezvoltare Durabila, Asociatia Lindenfeld, Asociatia Sol Mentis, Special Olympics Romania, Asociatia Inima Copiilor, Fundatia Chance for Life, Teach for Romania.

| Website proiect
    www.bucuresti.8-i.ro





Copyright © Gala Societatii Civile si Millenium People 2010 - 2017
Site dezvoltat de Netvibes & BORŢUN•OLTEANU D/G/TAL