La doar 9 luni de la lansare, ZBOR, cel mai extins ecosistem dedicat tinerilor din România, dezvoltat și susținut de Banca Comercială Română (BCR) a câștigat 4 premii internaționale la Davos Communications Awards și IPRA Golden World Awards, unele dintre cele mai importante competiții globale de comunicare, precum și un premiu național, la Romanian Sustainability & CSR Awards.
ZBOR Hubs – din România, pentru viitorul unei generații
Lansat în octombrie 2024, ZBOR este cea mai amplă rețea de spații dedicate tinerilor din România. Programul include hub-uri locale, o curriculă de educație non-formală pentru tineri între 14 și 25 de ani, mentorat, competiții naționale și, în curând, o platformă online care pregătește Generația Z pentru joburile viitorului.
Prin ZBOR, BCR introduce în România conceptul de spațiu terțiar – un loc sigur și incluziv între școală și acasă, în care tinerii pot socializa, colabora și accesa resurse de învățare și dezvoltare personală. Gândite de Generația Z pentru Generația Z, aceste hub-uri sunt construite pe valori precum acceptarea, bunătatea, libertatea de exprimare și promovarea interacțiunii sociale.
„ZBOR este despre puterea tinerilor de a crea comunități în care curiozitatea, creativitatea și sprijinul reciproc sunt la ele acasă. Suntem alături de ei, îi ascultăm și le oferim resursele de care au nevoie pentru a crește frumos. Le suntem recunoscători că ne oferă încrederea lor și că ne ajută să construim împreună un sistem de suport solid. Ne bucură că acest efort este recunoscut atât internațional, cât și național, și suntem hotărâți să continuăm să amplificăm vocile tinerilor.” Nicoleta Deliu-Pașol, Head of Communication & CSR, BCR
ZBOR a fost premiat la categoriile:
- Best of Education (Davos Communications Awards) – pentru impactul său educațional prin atelierele și întâlnirile de la hub-uri, workshop-uri și proiecte de dezvoltare personală;
- Best of CSR/ ESG (Davos Communications Awards) – pentru contribuția reală la binele comun și crearea unui ecosistem de sprijin pentru tineri;
- Best of Influencer Marketing (Davos Communications Awards) – pentru implicarea autentică a creatorilor de conținut în generarea de conversații relevante pentru Generația Z;
- Corporate Responsibility (IPRA Golden World Awards) – pentru grija față de comunitate și categorii subreprezentate – tinerii;
- Educație (Romanian Sustainability & CSR Awards) – pentru contribuția la încurajarea educației informale în rândul tinerilor.
Cine este în spatele ZBOR Hubs?
ZBOR a prins viață datorită unei comunități extinse de oameni implicați – de la echipele BCR de Comunicare și Marketing din București și din teritoriu, până la Community Managers din fiecare hub, care transformă zi de zi spațiile în locuri vii, relevante și incluzive pentru tineri. Brandul ZBOR a fost creat cu sprijinul agenției Cohn & Jansen, care a reușit să transpună în identitate vizuală energia generației tinere, iar agenția GRF+ a dus mai departe viziunea și misiunea proiectului, transformând-o într-o conversație națională despre încredere, sprijin și viitor. Împreună, toate aceste echipe formează un efort colectiv care face posibil ca ZBOR să fie mai mult decât o inițiativă – să fie o mișcare națională de sprijin și încredere în potențialul unei generații.
În primele luni, ZBOR a deschis 7 hub-uri în Constanța, Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Târgu Jiu și Baia Mare, unde mii de tineri au participat la ateliere, întâlniri cu mentori, evenimente culturale și proiecte de implicare civică. Investiția în dezvoltarea hub-urilor se ridică la peste 2 milioane de euro, realizată împreună cu o rețea extinsă de ONG-uri din domeniul tineretului și inovării sociale.
Despre Davos Communications Awards
Organizată anual de World Communications Forum Association, competiția Davos Communications Awards recunoaște excelența în domeniul comunicării din toate colțurile lumii, premiind campanii, agenții, echipe interne și profesioniști care obțin rezultate măsurabile și contribuie semnificativ la dezvoltarea societății.
Pe lângă ZBOR, au fost premiate și alte campanii internaționale remarcabile din țări precum Germania, India, Ucraina, Africa de Sud, Marea Britanie și Emiratele Arabe Unite.
Despre IPRA Golden World Awards
Premiile IPRA Golden World Awards sunt acordate de Asociația Internațională a Relațiilor Publice, cea mai mare comunitate a profesioniștilor în Relații Publice, cu un istoric de peste 70 de ani.
În octombrie, ZBOR va urca pe scenă în Ghana, alături de două inițiative extraordinare din lume: Game4Impact (Dubai Police) și Empower the Gifted (Abeceda Komunikacije – Croația).
Despre Romanian Sustainability & CSR Awards
Competiția Romanian Sustainability & CSR Awards este unul dintre cele mai importante evenimente naționale dedicate responsabilității sociale corporative și are ca obiectiv recunoașterea inițiativelor care sprijină și transformă comunitățile locale.
Ce urmează pentru ZBOR în 2025?
Programul continuă să crească – în acest an vor fi deschise alte 4 hub-uri ZBOR în Timișoara, București (Academia de Studii Economice și Universitatea Politehnică din București), Vaslui și Bacău.
Prin ZBOR, BCR continuă să își extindă implicarea în comunitate, investind în educația și viitorul tinerilor din România, pentru a crea un spațiu de explorare, unde aceștia să își poată construi viitorul cu încredere.
***
Banca Comercială Română (BCR), membră a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din România, incluzând operaţiunile de bancă universală (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societăţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a băncilor de locuinţe.
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 20 centre de afaceri și 18 birouri mobile dedicate companiilor și 298 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 71% sunt unități unde operațiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless). BCR este una dintre principalele bănci pe piața tranzacțiilor bancare, clienții BCR dispunând de o rețea națională extinsă de ATM-uri și mașini multifuncționale – aproximativ 2.000 de echipamente, și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.
Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web, www.bcr.ro, secțiunea News Hub.