Participanti & Proiecte
Amenajare spatii școlare in comunitatea prahoveană
|
Organizator: Fundatia Comunitara Prahova |
|
Sectiune: Comportament civic și Participare publică |
Prin acest proiect, ne-am propus să modernizăm și să reamenajăm șase spații educaționale din județul Prahova, având ca obiectiv principal crearea unui mediu de învățare modern, sigur și funcțional. Prin îmbunătățirea infrastructurii educaționale și comunitare, am implementat o serie de inițiative menite să optimizeze sălile de clasă, terenurile de joacă și centrele comunitare, oferind astfel un cadru propice pentru educație și dezvoltare.
Acest proiect a fost posibil datorită implicării voluntarilor din companiile partenere, care au contribuit la:
1. Reabilitarea infrastructurii: lucrări de igienizare, reparații și modernizare a spațiilor educaționale;
2. Îmbunătățirea esteticii ambientale: vopsirea pereților, decorarea interioarelor și exterioarelor, precum și amenajarea peisagistică prin plantarea de arbori și flori;
3. Crearea și optimizarea spațiilor recreative: amenajarea locurilor de joacă, a sălilor de recreere și a altor facilități destinate activităților extrașcolare și comunitare;
4. Creșterea nivelului de siguranță în unitățile de învățământ: instalarea balustradelor, marcarea pragurilor, afișarea mesajelor de siguranță și implementarea unor măsuri menite să reducă riscurile în mediul școlar.
În mai puțin de două săptămâni, am mobilizat peste 170 de voluntari și am reușit să renovăm șapte spații educaționale. A fost un efort susținut, un adevărat maraton al renovărilor, derulat într-un timp record, pentru a asigura elevilor un mediu de învățare îmbunătățit înainte de începerea noului an școlar.
| Scopul proiectului
Proiectul a pornit de la nevoia comunitara identificata de Fundația Comunitara Prahova si dorința OMV Petrom de a sprijini comunitatea prahoveana.
Scopul proiectului "Amenajare spații școlare comunitatea prahoveană" este de a îmbunătăți mediul educațional și comunitar în comunele Târgșorul Vechi, Brazi, Bărcănești și municipiul Ploiești prin activități de voluntariat, implicând comunitatea în renovarea sălilor de clasă și spațiilor outdoor.
Obiective:
1. Îmbunătățirea infrastructurii educaționale și comunitare;
2. Promovarea voluntariatului și implicării comunitare.
Nevoile comunitare au fost identificate de către Fundația Comunitara Prahova in baza unor interviuri.
| Acoperire
7
| Rezumat
Fundația Comunitara Prahova, OMV Petrom, Siemens Romania, Feruccio Grup
| Date beneficiari direcţi
Beneficiarii directi sunt cei aproximativ 3000 de scolari si prescolari care invata in sali de clasa sau spatiile renovate. Beneficiarii sunt din Municipiul Ploiesti, comunele Barcanesti, Targsorul Vechi si Brazi.
| Activitati
Principalele activități au fost:
1. Selecția unităților de învățământ partenere: Selecția școlilor a fost realizată de catre Fundația Comunitară Prahova în urma unor interviuri realizate în comunitățile selectatate
2. Selecția voluntarilor: Voluntarii s-au inscris in urma unui apel intern in cadrul OMV Petrom
3. Organizarea activităților de voluntariat: FCPH a organizat 6 zile dedicate pentru a renova 7 spatii educaționale, printre care:
1. Igienizarea si schimbarea in totaliate a mobilierul in 2 săli de clasa
2. Imbunatatirea și igienizarea unui spațiu de joacă din cadrul unei grădinițe
3. Renovarea în totalitate a unei tribune
| Rezultatele proiectului
In cadrul proiectului ne-am propus sa implicam aproximativ 75 de voluntari. Pana la finalul proiectului am reușit sa mobilizam 140 de voluntari angajați ai OMV Petrom, 2 voluntari din cadrul Siemens Romania, 8 voluntari Ferrucio Grup si 34 voluntari din comunitățile implicate (părinți si profesori).
Voluntarii au avut activități diferite de la un proiect la altul, astfel incat am avut voluntari care au vopsit, au igienizat spatii (au dat cu lavabil), au montat mobilier, au construit sau renovat spatii outdoor.
| Parteneri
comunele Târgșorul Vechi, Brazi, Bărcănești și municipiul Ploiești, judetul Prahova
| Despre organizator
| Website proiect
Nu au existat astfel de obstacole.