1. Cu ce este diferită noua ediție de Weekend Sessions?

 

Ne-am propus să ducem programul Weekend Sessions în slujba mai multor spații emblematice ale Bucureștiului. Ajuns în al treilea an de program, Weekend Sessions aduce în 2023 un nou format pentru viața culturală națională, în care pune accentul pe socializare culturală și descoperirea celor mai frumoase muzee și grădini din București.

Primele muzee care au dat curs invitației sunt Muzeul Național de Artă a României, Muzeul Municipiului București: Casa Filipescu Cesianu, Muzeul de Artă Recentă, Muzeul Național al Țăranului Român, precum și Muzeul Municipiului București: Grădina & Vila Nicolae Minovici.

Timp de 10 weekenduri, din mai până în octombrie, Weekend Sessions transformă muzeele și grădinile acestora în spații de întâlnire pentru bucureșteni. Vizitatorii se pot bucura de sesiuni acustice de jazz, muzică clasică, pop Indie de la artiști independenți, proiecții de film, momente de poezie contemporană, tururi ghidate de terapeuți, arhitecți, designeri, istorici şi alți invitați speciali, precum şi de sesiuni de mindfulness și yoga, discuții & dezbateri, ateliere creative pentru copii.

Fiecare zi de eveniment vine cu un program diferit și o nouă șansă de a cunoaște muzeele din București și fermecătoarele lor spații și colecții.

 

2. Care este motivul pentru care ați început această serie de evenimente?

 

Credem că lumea se deschide când oamenii se întâlnesc și apropierea de artă și frumos ne poate inspira în viața de zi cu zi să fim mai empatici, mai buni unii cu ceilalți și într-o căutare activă a valorilor estetice pe care nu prea se pune accent în școală și se vede asta în felul în care arată orașele, casele, mințile noastre.

 

3. Cum a fost primit Weekend Sessions de publicul bucureștean?

 

Am reușit să avem alături în primii 2 ani 30.000 de vizitatori adulți ceea ce ne bucură, fiind un eveniment cultural care se bazează pe vânzarea de bilete – care variază doar între 20 lei și 70 lei pe zi, grație partenerilor noștri: UniCredit Bank și Aqua Carpatica. Suntem pe ultimul loc la consumul cultural activ (achiziție activă, nu demersuri culturare cu intrare liberă) - cu Weekend Sessions ne dorim ca muzeele, spațiile și grădinile acestora să fie în topul opțiunilor pentru petrecerea timpului liber, să devină firesc să se întrebe oamenii ”la ce muzeu mergem câteva ore azi?” și implicit să aducem și venituri, vizibilitate, promovare pentru muzeele și grădinile pe care le avem alături.

 

4. Simțiți că românii sunt deschiși la evenimente culturale? Au nevoie de acestea?

 

Weekend Sessions este un eveniment cuminte, artiștii se recomandă unii pe ceilalți, expozițiile și tururile ghidate sunt organizate relaxat. Nu e nimic sofisticat, intimidant, scorțos în modul în care ne imaginăm și construim evenimentele și întâlnirile noastre. Suntem convinși că muzeele pot deveni o destinație de weekend, unde să petreci 4-5 ore cu prietenii, familia, cei dragi, să-ți încarci bateriile conectându-te la frumos. Se întâmplă asta în toate muzeele europene, este un proces de împrietenire.

 

5. Care sunt așteptările voastre, pentru finalul Weekend Sessions?

 

Visăm să devenim un punct de parteneriate și colaborări pentru muzeele din București și România, să facem împreună schimb de resurse, de sponsorizări și parteneriate strategice, de bugete de marketing și promovare, să deschidem apetitul pentru socializare constantă în muzeele și grădinile acestora. Credem într-o creștere organică, pas cu pas și deși este complicat să faci 20 de evenimente, în jumătate de an, credem că frecvența și consecvența vor da roade pe termen lung, deși presiunea pe colaboratori și buget este imensă în această fază, suntem norocoși să avem parteneri alături care ne susțin.

 

6. Cum vă doriți să continuați acest eveniment?

 

Weekend Sessions este un program cultural independent și tânăr, are doar 3 ani, încă se așează și suntem într-un proces constant de de adaptare ghidat de partenerii și colaboratorii pe care suntem norocoși să îi avem alături. Ne-ar plăcea ca pentru 2024 să găsim resursele pentru a avea echipe dedicate pentru fiecare muzeu, spațiu partener și, în același timp, să avem chibzuială de a adapta ambițiile la resursele financiare de care dispunem.