Bucuresti, 11 decembrie 2009 – In cadrul celei de-a IX-a editii a Festivalului Brazilor de Craciun au fost stransi 275.000 de euro, ce vor sprijini programele Salvati Copiii de ajutorare a copiilor din Romania care traiesc sub limita saraciei.

In cadrul Galei prezentate de Andi Moisescu si Andreea Raicu, au fost stranse fonduri din biletele de tombola, sponsorizarile pre-eveniment si din cadrul licitatiei celor 23 de braduti creati in exclusivitate de designeri si copiii de la Salvati Copiii.

Cea mai mare suma de 17.000 euro a fost licitata pentru bradutul creat de Oxette, prin generozitatea companiei Henkel Romania. Bradul Oxette a fost creat cu gandul la Craiasa Zapezii si la un bal de gheata elegant si sclipitor. Bradul se numeste “Visul unei nopti de iarna”, si este prevazut cu un suport din otel, acoperit cu foita de argint pe care au fost prinse cristale Swarovski si diferite alte pietre semipretioase.

In cadrul Galei Festivalului Brazilor de Craciun 2009, 6 personalitati remarcabile implicate activ in sprijinirea organizatiei Salvati Copiii, au primit distinctia de ambasador al organizatiei Salvati Copiii. Diplomele de onoare au fost primite de Marius Ivan, Sorin Popa (Director General Adjunct BRD-Groupe Societe Generale),  Camelia Sucu (compania Class Living), Dominic Bruynseels (Presedintele BCR Romania), Ilie Nastase si Liviu Sfrija (Presedintele Henkel Romania).

„Organizatia Salvati Copiii este mandra ca in acest an s-a adaugat o suma atat de importanta la cea de 1.707.300 euro, stransa la editiile anterioare ale Festivalului Brazilor de Craciun. Le multumim membrilor Comitetului de Organizare, designerilor, dar mai ales persoanelor si companiilor, care prin generozitate si implicare, au contribuit la un viitor mai bun pentru copiii defavorizati. La fel ca in anii trecuti, vom folosi fondurile pentru programele Salvati Copiii, de educare si de integrare sociala a copiilor saraci”, declara Gabriela Alexandrescu, Presedinte Executiv al Organizatiei Salvati Copiii.

Cele mai mari sume au fost oferite de compania Henkel, care a oferit un total de 44.000 de euro, BCR – 36.000 si de omul de afaceri Marius Ivan, care a oferit 32.000 de euro.

Sumele licitate pentru cei 23 braduti sunt urmatoarele:

1. Bradul Agnes Toma – 7000 de euro, achizitionat de Carrefour
2. Bradul Ana Wagner –  6500 de euro, achizitionat de Agop Kirmizian
3. Bradul Claudia Castrase –  10.000 de euro, achizitionat de Camelia Sucu
4. Bradul Conf. Dr. Univ Alexandru Ghildus si Mihnea Ghildus – 12.000 de euro, achizitionat de Marius Ivan
5. Bradul Cristian Samfira  –  7000 de euro, achizitionat de Liviu Dragan, Director General TotalSoft  
6. Bradul IKEA – 6000 de euro, achizitionat de Class Living
7. Bradul Ioan Nemtoi – 15000 de euro, achizitionat de Dan Camarzan,compania Kronvest
8. Bradul Irina Marinescu – 10.000 de euro, achizitionat de Intesa Sanpaolo Bank
9. Bradul  Irina Schrotter si Andreea Raicu – 10.000 euro, achizitionat de compania Henkel Romania
10. Bradul  Iris Serban – 8000 de euro, achizitionat de Marius Ivan
11. Bradul Kristina Dragomir – 11.000 euro, achizitionat de BCR
12. Bradul Lena Criveanu –  7500 euro, achizitionat de compania Henkel Romania
13. Bradul Mihaela Glavan –  9500 euro, achizitionat de compania Henkel Romania
14. Bradul Oxette – 17000 euro, achizitionat de compania Henkel Romania
15. Bradul Rita Muresan –  10.000 euro, achizitionat de Anca Vlad, presedinte Fildas Trading
16. Bradul Salvati Copiii –  10.000 euro, achizitionat de BCR
17. Bradul Stephan Pelger –  10.000 euro, achizitionat de BRD-GSG
18. Bradul Togo Design – 10.000 euro, achizitionat de BCR
19. Bradul Verena Arapu – 10.000 euro, achizitionat de Marius Ivan
20. Bradul Victoria 46 – 10.000 euro, achizitionat de Agop Kirmizian
21. Bradul Wilhelmina Arz – 7500 euro, achizitionat de Anca Bucura
22. Bradul realizat de Salvati Copiii Timisoara – 10.000 euro, achizitionat de Intesa Sanpaolo Bank
23. Bradul creat de copiii din programele Salvati Copiii a reusit sa stranga 12.000 euro prin contributia lui Marius Ivan (2.000 euro), Andi Moisescu (1.000 euro), Liviu Sfrija (1.000 euro), BCR (5.000 euro) si Dan Carmazan (3.000 euro).

Gala din acest an s-a bucurat de prezenta unor personalitati precum Nadia Comaneci, Ilie Nastase, Gabi Szabo, Camelia Sucu sau Adela Popescu.

Ca in fiecare an, designerii au avut surse de inspiratie inedite pentru a recrea bradul de Craciun, cu intentia de a asigura un Craciun mai fericit si un viitor mai frumos pentru copiii defavorizati. Una dintre cele mai elegante idei a apartinut Irinei Schrotter si Andreei Raicu, cu sprijinul domnului profesor Dragos Patrascu, bradutul reprezentand  un obiect de arta contemporana, realizat sub forma unei sculpturi elegante. Capodopera reprezinta un elogiu adus unuia dintre elementele naturii, conul, strans legat simbolic de bradul de Craciun, ce va completa si intregi spatiul in care va fi amplasat.

Rita Muresan a realizat Copacul fermecat, in care locuiesc toate zanele naturii. „Iarna, el este plin de de zapada si seamana cu un copac de clestar. Toata ziua, zanele ocrotesc natura, iar seara se odihnesc in acest copac, istovite. Munca de peste zi a zanelor este din ce in ce mai grea, pentru ca oamenii au uitat sa ocorteasca natura.”, a declarat Rita Muresan, care, prin bradutul creat a dorit sa atentioneze asupra mediului inconjurator in care traiesc copiii. Zanele au fost realizate dintr-o serie limitata de globuri pentru pomul de iarna, fiind lucrate manual.

Inspirata de basme si povesti a fost si Kristina Dragomir. Sursa de inspiratie pentru sfesnicul de cristal sub forma unui brad impodobit a fost Craiasa Zapezii, de Hans Christian Andersen, creatoarea dorind sa asocieze frigul cu caldura, prin lumanarile ce vor arde in sfesnic.

Un alt concept creativ a fost al Anei Wagner, bradutul fiind realizat sub forma unei rame de tablou cu zece globuri unicat, lucrate manual, prinse in ea.

Confectionat din materiale textile colorate, bradutul designerului Lena Criveanu reprezinta un simbol al dorintelor.

Bradul original al designerului de pantofi si accesorii, Mihaela Glavan, este o evocare a Bucurestiului interbelic.

Salvati Copiii a prezentat un brad pictat din materiale textile pe un sevalet si ornat cu pietre pretioase, la care au lucrat copiii din centrele educationale.

Planurile Salvati Copiii sunt de a folosi aceste fonduri in 2010 pentru a sprijini peste 3.000 de copii si familiile lor, de a-i integra, prin programe de educatie, in societate si de a le oferi o copilarie mai fericita.

Editia din 2009 a Festivalului Brazilor de Craciun a avut ca parteneri nume precum: Banca Comerciala Romana (partener strategic Salvati Copiii), Intesa Sanpaolo Bank (sustinator Salvati Copiii), BRD-Groupe Société Générale si Henkel Romania (sponsori principali), OTP Bank, TTS, Raiffeisen Bank si Kaufland (sponsori secundar), Germanos, Carrefour, Oscar Downstream, City Business Centre Timisoara, Apa Nova si Romtelecom (sponsori).

Despre Festivalul Brazilor de Craciun:

Festivalul Brazilor de Craciun
este un eveniment de strangere de fonduri organizat anual de Salvati Copiii Romania, care are ca centru de interes o licitatie speciala de braduti de Craciun, creati exclusiv pentru aceasta ocazie de unii dintre cei mai cunoscuti designeri romani. Devenit una dintre atractiile calendarului social al sezonului, Festivalul Brazilor de Craciun sprijina proiectele derulate de Salvati Copiii Romania.

Comitetul de Organizare al Festivalului Brazilor de Craciun din acest an are in componenta sa pe Andreea Raicu, Amalia Nastase (Managing Partner Eventures), Andi Moisescu (Realizator TV), Bianca Dordea (Director Comunicare BRD - Groupe Société Générale), Corina Barladeanu (Manager 2activePR), Gabriela Terchila (Managing Director Proximity), Liviu Sfrija (Presedinte Henkel Romania), Nora Marcovici (CEO BBDO Romania), Tereza Munteanu (Managing Partner Wunderman).

Despre Salvati Copiii Romania:

Salvati Copiii Romania este o organizatie neguvernamentala activa in domeniul promovarii drepturilor copilului din 1990. Membra a Aliantei Internationale Salvati Copiii, organizatia considera ca toti copiii, indiferent de rasa, religie sau provenienta sociala au aceleasi drepturi, de care trebuie sa beneficieze. Salvati Copiii este implicata in diferite proiecte de educatie, protectie sociala si advocacy pentru copiii aflati in familii sarace, copiii victima a violentei, copiii strazii, copiii refugiati etc., lucrand cu copiii si familiile acestora pentru imbunatatirea vietii lor de zi cu zi si crearea unor planuri de viitor. Salvati Copiii isi utilizeaza experienta globala pentru a obtine din partea organismelor guvernamentale decizii si initiative de pe urma carora sa beneficieze toti copiii.

Pentru informatii suplimentare, va rugam contactati:

  Elena Dumitrascu, Pleon Graffiti, Tel.: 021.316.02.00, Mobil: 0724.303.815, E-mail: elena.dumitrascu@pleon.ro.

   Ana Dumitru, Salvati Copiii Romania, Tel.: 021.316.61.76, Mobil: 0740.100.509,  E-mail: ana.dumitru@salvaticopiii.ro.