Asociatia Telefonul Copilului (http://www.telefonulcopilului.ro/acasa) prelungeste, din 1 martie, programul de lucru al serviciului Telefonul Copilului 116 111, pana la miezul noptii. Decizia de prelungire a programului a fost luata pentru a putea raspunde numarului tot mai mare de apeluri. Astfel, incepand cu data de 01 martie 2011, programul de lucru al serviciului telefonul copilului 116 111, se va derula in intervalul 08.00 - 00.00, iar numarul de specialisti, de la celalat capat al firului, se suplimenteaza cu 7 noi asistenti sociali si psihologi.

Initiativa se desfasoara sub sloganul “Telefonul Copilului 116 111 te asculta din zori pana-n miez de noapte” (http://www.telefonulcopilului.ro/galerie-foto-2011) si este finantata din fondurile puse la dispozitie de VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation si din fondurile adunate in urma maratonului radio PIERDUT, organizat anul trecut de Europa FM in beneficiul Asociatiei Telefonul Copilului.

“Intr-un context national influentat tot mai acut de criza financiara, este foarte important ca tot mai multi copii si parinti aflati in nevoie sa stie ca nu sunt singuri. Extinderea programului de lucru, pana la miezul noptii, al singurei linii de asistenta gratuita la nivel national adresata copiilor si parintilor, 116 111, este o dovada in plus ca ne pasa. Noul program de lucru si suplimentarea numarului specialistilor care se afla la celalalt capat al firului, va oferi posibilitatea Asociatiei Telefonul Copilului de a trata mai multe cazuri de incalcare a drepturilor copilului. Dorim sa multumim VELUX Foundation, Romtelecom, COSMOTE, ERSTE Foundation si Europa FM, pentru ca au facut posibila implementarea acestui demers,” dna. Catalina Florea, Director Executiv, Asociatia Telefonul Copilului.

La finalul anului 2009 Asociatia Telefonul Copilului a numarat 6.384 de copii care au beneficiat de serviciile organizatiei, pentru ca, la finalul anului 2010, sa numere 14.222 de copii catre care activitatile noastre s-au indreptat, asadar o crestere de 122,7% fata de anul 2009.

In ceea ce priveste apelurile inregistrate la 116 111, anul 2010 a adus o crestere de 31,39% fata de anul 2009, respectiv 44.671 de apeluri. Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 in anul 2010 sunt urmatoarele: consiliere psihologica (55,58%), abuz (24,65%), probleme educationale (5,93%).

Cazurile de abuz asupra copilului sesizate la 116 111 in anul 2010 au inregistrat o crestere de 64,49%, fata de anul 2009, respectiv 1.362 de cazuri. Forma de abuz cel mai des intalnita este neglijarea, in procent de 40,02%, urmata de molestarea fizica in crestere cu 9,04% fata de anul 2009, respectiv 34,88%. Celelalte forme de abuz inregistrate sunt: abuz emotional, exploatarea copilului prin munca, cersetorie, privare de libertate, abuz institutional, abuz sexual, trafic. Cele mai multe cazuri de abuz au avut loc in familie (79,66%).

Mediul cel mai frecvent raportat in ceea ce priveste cazurile inregistrate la 116 111 este cel rural, in procent de 45,67%, urmat de cel urban, in procent de 27,79%, iar pentru un procent de 26,54% a fost solicitata confidentialitatea.

Cele mai multe cazuri au fost inregistrate din regiunea Moldova (25,58%), urmata de Muntenia (23,36%), Transilvania (13,92%), Bucuresti (13,55%), Oltenia (9,28%), Dobrogea (6,36%), Banat (4,27%), necunoscut (3,68%).

In ceea ce priveste repartizarea pe judete, cele mai multe cazuri au fost inregistrate din judetele Iasi, Constanta, Bacau, Vaslui, Teleorman, Giurgiu, iar cele mai putine au fost sesizate din judetele Salaj, Covasna, Alba, Tulcea si Harghita.

Principalele probleme pentru care copiii au apelat 116 111 in anul 2010 sunt urmatoarele: consiliere psihologica (55,58%), abuz (24,65%), probleme educationale (5,93%). In ceea ce priveste consilierea psihologica, preocuparile personale, dorinta de a-si sprijini prietenii, probleme emotionale determinate de lipsa de comunicare intre familie si copii, singuratatea, nevoia lor de a fi ascultati, de a li se oferi incredere, incurajare, deschiderea unor posibile cai de comunicare si relationare cu familia, problemele sentimentale sunt situatii frecvente in care copiii ne-au apelat.

Consilierea online a inregistrat, totodata, o crestere semnificativa, iar solicitarile se refera in majoritatea cazurilor la consiliere psihologica. Au fost consiliate online 138 de cazuri in anul 2010, fata de doar 97 in anul 2009.

Multumim tuturor reprezentantilor mass media pentru asigurarea constanta a vizibilitatii numarului 116 111 in randul copiilor si parintilor, ceea ce a facilitat tratarea cat mai multor cazuri de incalcare a drepturilor copilului.

116 111 este linia europeana de asistenta pentru copii, gestionata in Romania de Asociatia Telefonul Copilului si Romtelecom. Apelul catre 116 111 este oferit gratuit de Romtelecom si COSMOTE Romania.

***
Asociatia Telefonul Copilului
Asociatia Telefonul Copilului este o organizatie neguvernamentala, non-profit, activa in domeniul protectiei drepturilor copilului. 7 zile din 7, intre orele 08.00-00.00. Asociatia Telefonul Copilului pune la dispozitia copiilor si parintilor linia de asistenta gratuita, unica la nivel european, 116 111, specializata in domeniul protectiei copilului. Un numar total de 1.545.173 de apeluri a fost inregistrat de Asociatia Telefonul Copilului in perioada 21 noiembrie 2001 – 31 ianuarie 2011, iar dintre acestea au fost identificate 29.993 de cazuri valide.

Pentru informatii detaliate legate de Asociatia Telefonul Copilului si activitatea acesteia, va rugam sa ne contactati la numerele de telefon: 021 413 00 11 / 0740 111 468, adresa de e-mail telefonulcopilului@telefonulcopilului.ro sau sa accesati website-ul organizatiei noastre www.telefonulcopilului.ro.