WWF a lansat campania „2% pentru WWF, 2% pentru ursul carpatin” ce are ca scop atragerea de fonduri prin redirectionarea a 2% din impozitul pe venit al persoanelor fizice care doresc sa sustina proiectele de mediu ale organizatiei. Pentru a sprijini eforturile campaniei, WWF si Ogilvy & Mather Romania au lansat site-ul www.wwfdoilasuta.ro, o platforma de informare cu privire la problemele ce afecteaza ursul carpatin, la proiectele organizatiei de protejare a habitatului acestei specii, precum si la posibilitatea de redirectionare a 2% din impozitul pe venit pentru salvarea ursului carpatin.

 
Pierderea sau fragmentarea habitatelor, una dintre cele mai importante amenintari la adresa ursulului carpatin, are la baza de cele mai multe ori proiecte de dezvoltare a infrastucturii care nu tin cont de impactul negativ asupra mediului. Astfel WWF isi propune sa contribuie semnificativ la eforturile de salvare a habitatului ursului prin intermediul proiectelor si campaniilor ce au ca scop protejarea padurilor din tara noastra si administrarea responsabila a ariilor protejate.

„Ursul este o specie protejata in Uniunea Europeana, din cauza reducerii habitatului acestuia în multe tari, ceea ce a dus si la disparitia sa în unele dintre ele. Romania gazduieste înca majoritatea populatiei de ursi a UE, ceea ce reprezinta în acelasi timp o valoare si o responsabilitate pentru noi în ceea ce priveste gasirea celor mai bune solutii pentru managementului acestei specii si pentru armonizarea activitatilor umane cu cele ale faunei salbatice. Ideea campaniei 2% a pornit tocmai de la aceasta nevoie de a întelege ca pastrarea spatiului de viata al speciei depinde de noi. Acesta este mesajul pe care am dorit sa îl transmitem, dincolo de obiectivul de strangere de fonduri al campaniei”, a declarat Luminita Tanasie, Director WWF Programul Dunare-Carpati Romania.

Organizatia Natiunilor Unite a declarat 2010 „Anul International al Biodiversitatii” in contextul în care comunitatea stiintifica internationala este îngrijorata de disparitia accelerata a unor specii de plante si animale, precum si de degradarea accentuata a habitatelor acestora, ca urmare a activitatii umane. WWF si-a propus ca, prin intermediul campaniei 2%, dar si prin proiectele pe care organizatia le desfasoara în prezent, sa contribuie la încetinirea acestui fenomen de pierdere a biodiversitatii în Romania.