Campania nationala de informare  “Discriminarea romilor se invata acasa. Cunoaste-i inainte sa-i judeci” initiata de Secretariatul General al Guvernului (SGG) si Agentia Nationala pentru Romi (ANR) la inceputul lunii octombrie continua cu spotul radio si o actiune de comunicare neconventionala la metrou.

Campania de comunicare demarata la 10 octombrie se concentreaza pe demascarea stereotipurilor privind etnia roma, care se invata si se perpetueaza in mediul familial. Spotul radio vine astfel in completarea celui TV si surprinde prejudecatile pe care le manifestam, inconstient sau nu, in momente obisnuite din viata cotidiana si pe care le transmitem ca oameni maturi copiilor nostri care acum invata regulile dupa care functioneaza societatea. 

Copiii sunt personajele principale ale campaniei de comunicare, ca victime inocente ale prejudecatilor oamenilor maturi. Toate executiile din campanie redau simplu si direct intâmplari obisnuite, considerate firesti, desi acestea permanentizeaza stereotipurile cu privire la etnia roma. Copiii nu au voie sa se joace cu prietenii romi si nici sa-i primeasca in casele lor - iata doua adevaruri surprinse in spoturile TV si radio si in recenta expunere neconventionala de la metrou.

Initiatorii campaniei au transferat pe peronul metroului bucurestean discutia despre prejudecatile care ii afecteaza pe romi. Cei care calatoresc cu metroul vor gasi pe platforma, pâna la sfârsitul lunii decembrie, “desene pe asfalt” care redau felul in care resimt copiii prejudecatile parintilor lor si izolarea pe motive etnice. Autocolantele sunt amplasate in 19 statii de metrou cu trafic intens, astfel ca oricine calatoreste cu metroul va intâlni cel putin un astfel de desen.

Campania se desfasoara pâna la sfârsitul anului, pe urmatoarele canale: TV, radio, presa scrisa, outdoor, online si prin evenimente speciale si dezbateri publice. O serie de personalitati publice precum Andrei Gheorghe, Mircea Toma, Robert Turcescu, Maia Morgenstern, Catalin Mitulescu, Hanno Hofer, Cristian Parvulescu, Dragos Bucurenci s-au alaturat deja campaniei si sustin schimbarea perceptiei colective despre romi. Proiectul reinnoieste, cu aceasta ocazie, invitatia catre toti cei care doresc sa sprijine schimbarea perceptiilor si atitudinii fata de etnia roma de a semna petitia SPER, disponibila la adresa http://www.petitiononline.com/SPER.

”Discriminarea romilor se invata acasa. Cunoaste-i inainte sa-i judeci” este o campanie sociala lansata in cadrul platformei de comunicare S.P.E.R. (Stop Prejudecatilor despre Etnia Roma), o initiativa de constientizare si educare a cetatenilor cu privire la propriile stereotipuri si prejudecati fata de romi. Campania este implementata de Secretariatul General al Guvernului (SGG) si de Agentia Nationala pentru Romi prin programul PHARE RO 2004/016-772.01.01.01 “Consolidarea capacitatii institutionale si dezvoltarea de parteneriate pentru imbunatatirea perceptiei si conditiilor romilor” si cuprinde mai multe directii de interventie, cea mai mare parte a resurselor fiind alocata dezvoltarii comunitatilor de romi din Romania. Pentru mai multe informatii, vizitati www.sper.org.ro sau contactati Irina Acostachioaiei, 0726 281 894; comunicare@sper.org.ro  Pentru eventuale sesizari, contactati cfcu.phare@mfinante.ro