Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” şi BRD–Groupe Société Générale lansează MyAntipa, un proiect care propune o formulă inedită pentru educația modernă interdisciplinară, în care știința, arta, lectura și dezbaterile se unesc pentru a oferi noi perspective de învățare. MyAntipa este realizat în colaborare cu scriitoarea și managerul cultural Svetlana Cârstean, cunoscută pentru multiple proiecte culturale și educative.
 
Proiectul își propune să ofere publicului un nou tip de conținut și să pună în valoare resursele muzeului printr-o campanie care cuprinde tururi ghidate, realizate de personalități ale lumii cultural - artistice, incubatoare de lectură pentru copii, dar și „Intersecțiile la Antipa”, evenimente – dezbateri cu oamenii de știință care lucrează în muzeu. My Antipa aduce mai aproape de public ceea ce este invizibil în lumea Muzeului Antipa (povești, valori și oameni), prin ochii celor pentru care muzeul are o semnificație și o istorie aparte. Astfel, vizitatorii de toate vârstele vor avea ocazia de a descoperi şi parcurge muzeul prin intermediul unor formule noi, ce aduc împreună perspectivele oamenilor de ştiinţă, dar şi ale unor personalități din lumea culturală, artistică și a industriilor creative.
 
MyAntipa debutează joi, 4 iulie, de la ora 18.00, cu un tur aparte în muzeu, ghidat de către Simona Popescu, una dintre cele mai importante scriitoare contemporane, cunoscută deopotrivă pentru poezia, proza și cărțile sale de eseuri. Este, de asemenea, profesoară la Facultatea de Litere din București, unde predă avangardism și experimentalism. Simona Popescu este autoarea unor cărți fundamentale pentru evoluția și înțelegerea poeziei românești din ultimele decenii: ”Juventus și ale poeme” în 1994, ”Lucrări în verde sau Pledoaria mea pentru poezie”, în 2006, dar și cartea despre Gellu Naum, ”Salvarea speciei”, tot o pledoarie și o artă poetică implicită. Simona Popescu este autoarea ”Exuviilor”, o carte atipică de proză, care a sedus și continuă să seducă generații după generații de cititori și cititoare, o carte care, de altfel, a inclus-o pe Simona Popescu în manualele școlare de limba și literatura română.
 
Vineri, 5 iulie, de la ora 18.00, va avea loc prima ediție „Intersecțiile la Antipa”, o dezbatere LIVE, transmisă pe paginile de Facebook ale Muzeului Antipa și BRD–Groupe Société Générale, în care Dr. Oana Paula Popa, cercetător științific al muzeului, alături de Svetlana Cârstean, vor vorbi despre rolul femeilor în știință, dar și despre povestea mai mult sau mai puțin recentă a muzeului. 

Sâmbătă, 6 iulie, copiii sunt invitați la „Incubatorul de lectură”, atelier care pornește de la unul dintre textele scriitorului Vladimir Nabokov și de la pasiunea sa pentru fluturi. Atelierul va începe la ora 13.00 în Sala Fluturilor de la etajul muzeului, si se adresează copiilor cu vârste cuprinse între 9 și 14 ani.
 
Participarea la evenimente este gratuită, în limita locurilor disponibile. Înscrierile se pot face completând un formular de rezervare pe https://antipa.ro/rezervari.
 
***
Despre parteneriatul BRD - Antipa
Proiectul MyAntipa marchează începutul unui parteneriat între Muzeul Antipa și BRD–Groupe Société Générale, prin care se dorește susținerea și dezvoltarea programelor educaționale ale muzeului: „Misiunea noastră, a Muzeului Naţional de Istorie Naturală „Grigore Antipa” este de a transmite în formă accesibilă cunoașterea generată prin cercetarea științifică şi ne bucurăm că BRD–Groupe Société Générale a decis să ni se alăture în acest demers. Faptul că generații întregi de oameni au crescut odată cu Muzeul Antipa, iar acum își aduc copiii să descopere lumi trecute, misterioase, dar și să-și retrăiască propriile amintiri, generează un flux al memoriei constant și viu în ce privește Muzeul, iar aceste acțiuni, împreună cu BRD, potențează măreția acestui loc de cultură, vorbesc despre repere, trecut și viitor, despre o muncă asiduă, pasionată, despre comori ale lumii, pe care le vom împărtăși cu iubitorii muzeului”, a declarat dr. Luis Ovidiu Popa, Director General al Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”. 
 
„MyAntipa aduce în prim plan oamenii, pe cei care fac, din interior, muzeul să trăiască, pe cei care iubesc Antipa și își găsesc inspirație pentru arta și viața lor în colecțiile muzeului și pe toți vizitatorii care îl descoperă pentru prima dată sau care revin și îl transformă în al lor. MyAntipa este despre felul în care cultura e un fel de acasă pentru fiecare dintre noi. Intersecțiile la Antipa, Incubatorul de lectură și tururile ghidate de personalități - pentru care muzeul reprezintă un far după care se orientează și la care se întorc -, toate vor construi și dezvălui povestea completă a Muzeului Antipa, așa cum îl știți și așa cum încă nu l-ați descoperit.” – Svetlana Cârstean, Scriitoare și Manager Cultural.
 
„Muzeul Antipa este un loc care ne inspiră în mod constant. Dorința noastră este de a crea împreună cu partenerii noștri un proiect educațional care deschide noi perspective și oferă un nou tip de conținut. Cum ar fi ca persoane publice din diverse domenii să prezinte muzeul prin ochii lor, în cadrul unui tur dedicat? Sau cum ar fi să pornesti de la colecția de insecte și să ajungi cu discuția la Metamorfoza lui Kafka? Cine sunt oamenii care lucrează în cadrul Muzeului Antipa? Ce se întâmplă în laboratoarele muzeului? Iată câteva întrebări la care am ajuns și care au conturat proiectul MyAntipa”, a declarat Alfred Borcan, Director de Comunicare BRD–Groupe Société Générale.

Echipele implicate în proiectul My Antipa sunt:               
Muzeului Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”:
Cercet. Șt. Gr. Luis Ovidiu Popa - Director General; 
Dr. Oana Paula Popa - Cercetător Științific; 
Florentina Purdescu - Head of Public Relations, Cultural Marketing & Educational Programs;
 
Svetlana Carstean, Scriitoare si Manager Cultural;
 
BRD–Groupe Société Générale:
Alfred Borcan - Director de Comunicare;
Cosmina Frâncu - Brand Communication Manager;
Oana Bistriceanu, Brand Communication Manager;
 
FCB Bucharest: 
Evelin Bundur – Art Director, Rafaela Beldie - Copywriter, Cornel Gologan – Creative Director, Simina Lambrino – Client Service Director, Anca Mateș – Senior Account Manager, Ana Filip – Junior Account Manager, Bogdana Gusuleac – Account Manager, Gabriela Pricob – Production Manager, Ionuț Stan – Senior Production Executive, Anne Marie Mitu – Traffic, Vlad Crisu – DTP.
 
Golin:
Florin Merlă – Senior PR Manager; Adina David – Senior Media Associate; Roxana Ionescu – Digital Director.
 
Despre Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”
Fondat în anul 1834, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” adăpostește o colecție de aproximativ 2 milioane de piese, grupate în colecții zoologice, paleontologice, de minerale și roci și etnografice. Cu expoziții care se adresează tuturor categoriilor de public, muzeul este locul preferat de vizitare de către copii și tineri, care descoperă astfel natura înconjurătoare.
Despre BRD Groupe Societe Generale:
 
BRD - Groupe Société Générale este cea de-a treia mare bancă a României și cea mai mare rețea bancară privată a țării. Bancă universală care oferă servicii atât persoanelor fizice, cât și companiilor, BRD face parte din Grupul Société Générale, unul dintre cele mai mari grupuri europene de servicii financiare. 
 
Ca actor social, BRD investește în cultură, educație, tehnologie și sport, sprijinind proiecte care construiesc, dezvoltă, cresc o nouă generație și aduc valoare pe termen lung. BRD privește cultura și educația drept piloni esențiali de dezvoltare ai societății, încurajând proiecte inovatoare, cu potențial de a fi recunoscute și apreciate de tânăra generație. Sub această viziune a fost creată Fundatia9, care coordonează platforma de jurnalism cultural Scena9, dar și centrul cultural Rezidenta BRD Scena9 din București. În cultură, banca investește în proiecte de muzică clasică și artă contemporană. În educație, BRD a creat Școala9, o platformă de jurnalism specializat, și sprijină programe care susțin demersul profesorilor din sistemul formal, dar și planuri, idei și proiecte în domeniul inovării și al tehnologiei. Cea mai noua platforma de jurnalism lansata de BRD este Mindcraft Stories, care isi propune sa deschida o conversație despre descoperiri din România și din lume, despre cum tehnologia ne atinge viețile, despre inteligența artificială, robotică, medicină și multe altele.