Asociația Magic desfășoară în luna martie campania ”CAPUL SUS!”, destinată fetițelor și adolescentelor diagnosticate oncologic. Scopurile campaniei sunt de conștientizare a traumei pierderii părului post-chimioterapie și de strângere de fonduri pentru peruci medicale.

Implicațiile psiho-emoționale, cauzate de pierderea părului în urma chimioterapiei, sunt deosebit de profunde și de traumatice.

Pentru copii, pierderea părului e încă și mai traumatizantă decât pentru adulți: sunt izolați de către grupurile de copii sănătoși - cei mici neavând capacitatea de a înțelege singuri cancerul și efectele tratamentelor, iar educația în această direcție lipsind cu desăvârșire în societatea noastră.
Astfel, pierderea părului izolează fetițele și adolescentele, creându-le probleme suplimentare, deloc de neglijat, pe lângă lupta cu diagnosticul propriu-zis, acutizându-le anxietatea și depresia și îngreunându-le vindecarea.

Părul este asociat, în mod special la sexul frumos, cu feminitatea și frumusețea.

În momentul în care fetele își pierd părul, chiar dacă sunt încă la vârsta poveștilor, își pierd echilibrul emoțional - sub presiunea imaginii pe care societatea o proiectează asupra lor și, implicit, a imaginii pe care ele însele o proiectează despre sine.

Suntem țara din UE care nu compensează nici măcar o parte din perucile medicale. Sunt considerate produse de înfrumusețare, când ele sunt, de fapt, dispozitive medicale.

Este certificat psihologic că o perucă, în cazurile oncologice, de arsuri, de boli rare sau de boli dermatologice, poate reduce considerabil anxietatea socială, iar revenirea la imaginea de dinainte de boală este parte din procesul de vindecare - la pacienții mari și mici, deopotrivă.

Perucile medicale nu sunt deloc totuna cu cele comerciale – nici financiar, nici calitativ. Sunt mult mai scumpe, pentru că trebuie să fie cât mai ușoare și aerisite, preferabil din păr natural, inserat pe suport din materiale cât mai naturale, care să lase scalpul să respire - dat fiind că o perucă medicală este purtată o perioadă lungă de timp.

Pentru toate motivele enumerate mai sus, Asociația Magic a pornit campania ”