Vodafone România a ajuns la o economie de energie în principalele sale centre de date de aproximativ 50MWh pe lună, echivalentul consumului a peste 350 de gospodării în aceeași perioadă de timp. Performanța a fost atinsă ca urmare a instalării, în urmă cu șapte luni, a unor tehnologii avansate de răcire, prin programul multianual de investiții destinat creșterii eficienței energetice a companiei și reducerii impactului asupra mediului. Programul de investiții a fost demarat în 2019 și înregistrează deja rezultate semnificative.
 
“Ne-am luat angajamentul de a folosi energie 100% verde pentru derularea operațiunilor noastre și de a ne reduce la net zero amprenta de Carbon până în 2040. Faptul că am scăzut consumul de energie în principalele noastre centre de date cu 350 MWh în doar șapte luni constituie pentru noi un reper important după o serie de inovații introduse cu succes în principalele site-uri mobile”, a declarat Cătălin Buliga, Director de Tehnologie Vodafone România.

Soluții eficiente de răcire în principalele centre de date ale Vodafone 
 
Centrele de date sunt unități cu consum ridicat de energie în special din cauza sistemelor de răcire necesare asigurării temperaturii optime de funcționare a echipamentelor electronice. Astfel, sistemele de răcire generează între 40 și 50% din consumul total de energie al unui centru de date. Pentru diminuarea acestui consum, Vodafone România a adoptat și combinat o serie de tehnologii, printre acestea numărându-se Phase Change Material (PCM), Dynamic Thermal Management, cu senzori inteligenți controlați prin Inteligență Artificială, și sistemele pe bază de apă răcită (Chilled Water). Aceste tehnologii au fost implementate în centrele de date ale Vodafone din București, Cluj și Brașov, generând o economie de energie de 350 MWh în doar șapte luni de zile.

Generare de energie verde pe site-urile Vodafone România

Tot ca parte a misiunii de a proteja Planeta, Vodafone România a demarat instalarea de panouri fotovoltaice în unitățile sale pentru a genera energie verde. Cel mai recent proiect de acest fel a fost implementat în luna ianuarie a acestui an la centrul din Constanța, având o capacitate de 22 kWh și generând o economie de energie estimată la 15% în decursul unui an, respectiv 100% pe parcursul unei zile de vară. 
Pentru înlocuirea generatoarelor clasice cu combustibil folosite ca soluții de back-up în cazul penelor de curent, Vodafone a experimentat cu succes în 2020 utilizarea unui generator bazat pe hidrogen într-unul din site-urile sale. Folosită inițial exclusiv în proiecte spațiale, soluția a fost astfel adaptată pentru telecomunicații, fiind o premieră în Europa. 
 
În prezent, Vodafone explorează utilizarea instalațiilor eoliene cu scopul de a genera energie verde pentru site-uri. 
 
 
*Notă: Analogia din comunicatul de presă de mai sus se bazează pe estimări matematice luând în calcul un consum mediu lunar de energie de 140 MWh pentru o gospodărie din România. 
 
***
Despre Vodafone
 
Vodafone este o companie lider în domeniul telecomunicațiilor în Europa și Africa. Misiunea noastră este să „conectăm pentru un viitor mai bun”, iar capabilitățile, experiența și prezența noastră extinsă ne oferă oportunitatea unică de a susține schimbarea pozitivă pentru societate. Rețelele noastre mențin familiile, prietenii, afacerile și guvernele conectate și – așa cum a fost demonstrat clar în situația generată de Covid-19 – avem un rol esențial în menținerea funcționării economiilor și a sectoarelor critice, precum educația și asistența medicală.
 
Vodafone este cel mai mare operator de servicii mobile și fixe în Europa și cel mai mare furnizor de servicii IoT din lume. Platforma noastră de tehnologie M-Pesa permite, în Africa, unui număr de peste 45 de milioane de oameni să beneficieze de acces la plăți mobile și servicii financiare. Operăm rețele mobile și fixe în 21 de țări și 48 de rețele mobile partenere. La 31 decembrie 2020, Vodafone Group avea peste 300 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile, peste 27 milioane de utilizatori ai serviciilor de broadband fix, peste 22 de milioane de clienţi ai serviciilor TV și peste 118 milioane de dispozitive IoT conectate.
 
Susținem diversitatea și incluziunea prin politicile de concediu de maternitate și parental, sprijinim femeile să-și atingă potențialul cu ajutorul serviciilor de comunicații și îmbunătățind accesul la educație și abilități digitale pentru femei, tinere și pentru societate, în general. Tratăm cu respect toate persoanele, indiferent de rasă, etnie, dizabilitate, vârstă, orientare sexuală, identitate de gen, credință, cultură sau religie.
 
De asemenea, Vodafone ia măsuri importante pentru a limita impactul companiei asupra planetei prin reducerea emisiilor de gazele cu efect de seră cu 50% până în 2025 și până la net zero până în 2040, prin achiziția de 100% energie electrică din surse regenerabile până în 2025 pentru operațiunile sale și prin reutilizarea, vânzarea sau reciclarea a 100% din echipamentele noastre de rețea care devin redundante.
 
Pentru mai multe informații, vizitați site-ul Vodafone, urmăriți-ne pe Twitter la sau conectați-vă cu noi pe LinkedIn.