ING Bank România a acordat un credit sustenabil de 5 milioane de euro (25 milioane de lei) companiei românești de inginerie și tehnologie Simtel Team, pentru aprovizionarea în avans cu stocuri de panouri fotovoltaice și invertoare, pentru a contracara potențialele întârzieri și creșteri de prețuri pentru aceste componente.

Contextul economic actual, marcat de creșterea inflației și a prețurilor la energie, a condus la creșterea considerabilă a cererii pentru soluții de energie regenerabilă. Prin fondurile obținute, compania Simtel vizează valorificarea oportunităților existente în domeniul energiei verzi și sprijinirea companiilor din România pentru eficientizarea consumului de energie.
 
„Plasarea sustenabilității în centrul întregii strategii ING confirmă responsabilitatea noastră față de societate de a defini noi moduri de a face afaceri, ce aliniază creșterea economică cu crearea unui impact pozitiv social și asupra mediului. Ca „bancă pentru sustenabilitate”, ING contribuie la combaterea schimbărilor climatice prin deciziile de finanțare sustenabilă și sprijinul acordat clienților noștri pentru a-și atinge obiectivele în tranziția către o economie verde, cu emisii reduse de carbon.

Ne bucurăm să fim alături de Simtel Team, lider pe piața de parcuri fotovoltaice din România, și să susținem în continuare progresul companiei, pentru că împărtășim aceleași valori în direcția sustenabilității.”
, spune Codin Negovan, Head of Sales Network în cadrul diviziei Business Banking a ING Bank România.

În ultimii trei ani, compania Simtel a proiectat și instalat pentru clienții săi peste 70 MWh de centrale electrice, ce însumează peste 200.000 panouri fotovoltaice. Acestea produc anual peste 80.000 MWh și reduc emisiile de dioxid carbon în atmosferă cu aproximativ 60.000 tone. Parcurile fotovoltaice operate de Simtel însumează peste 200 MWh și produc anual 260.000 MWh energie, corespondentul consumului a 73.000 de gospodării într-un an, diminuând emisiile de carbon cu aproximativ 350.000 tone/an.
 
„Simtel Team se află într-o etapă de dezvoltare accelerată datorită oportunităților existente în domeniul energiei verzi în care activează, unde este înregistrată o cerere tot mai ridicată pentru implementarea soluțiilor de energie regenerabilă. Obiectivul nostru este să sprijinim companiile din România și nu numai în eficientizarea consumului lor de energie, prin construirea de centrale electrice fotovoltaice pentru acestea, astfel încât să captăm o cotă semnificativă în sectorul energiei regenerabile.

În 2022, cererea a fost de aproximativ trei ori mai mare și va continua să crească anul viitor. Astfel, stocurile noastre au crescut aproape de trei ori comparativ cu anul precedent.

Le mulțumim partenerilor de la ING Bank România pentru încrederea acordată companiei și planurilor noastre, ceea ce confirmă încă o dată angajamentul ING Bank România în domeniul sustenabilității”
, a declarat Iulian Nedea, cofondator și CEO al Simtel Team.

Începând cu iulie 2021, compania Simtel este listată pe Piața AeRO a Bursei de Valori București sub simbolul SMTL, având o capitalizare de piață de aproximativ 203 milioane de lei. În materie de rezultate financiare aferente anului 2022, Simtel vizează venituri de aproximativ 100 milioane de lei și un profit net de 11,6 milioane de lei. În ceea ce privește planurile de viitor, Simtel are în vedere crearea de comunități independente energetic și susținerea companiilor românești în strategia lor de creștere, eliminând impactul negativ generat de prețul energiei.

Printre companiile pentru care Simtel Team a proiectat și instalat centrale electrice fotovoltaice se numără Dedeman, Fan Courier, Ikea România, Kaufland România, Penny Market și Telekom România.

***

ING


ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări.

Înființată în 1994, ING Bank România este în prezent o bancă universală, oferind produse și servicii tuturor categoriilor de clienți – companii mari și mici, instituții financiare, mici antreprenori și persoane fizice. ING Bank România este a patra bancă în top 10 bănci locale, conform activelor, și singura bancă cu creștere organică, fără achiziții de portofolii de clienți sau alte bănci. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Misiunea ING este aceea de a-i susține pe oameni să fie cu un pas înainte, în viață și în afaceri.