Compania Unilever a semnat un parteneriat cu Grupul Genesis Biopartner, prin care isi ia angajamentul sa livreze, pentru a fi transformate in energie, toate deseurile provenite din alimentele expirate de la depozitul Unilever din Aricestii Rahtivani, Judetul Prahova. Astfel, produsele alimentare expirate, al caror management reprezinta un cost pentru orice producator de bunuri de larg consum, (margarina, inghetata, mustarul, maioneza, ketchup-ul) vor fi transformate in energie regenerabila.
 
Produsele Unilever vor fi transformate in biogaz si, ulterior, in energie regenerabila, in cogenerare, in cadrul primei statii romanesti construite la Filipestii de Padure, in Judetul Prahova, de catre Grupul Genesis Biopartner. Statia proceseaza zilnic o cantitate de 50 de tone de substrat organic si produce energie regenerabila (electrica si termica). Energia electrica este livrata in reteaua nationala si energia termica (abur si apa calda), catre un consumator local.
 
Initiativa face parte din Planul Unilever Pentru un Stil de Viata Sustenabil (USLP), ce isi propune sa reduca impactul companiei asupra mediului si sa imbunatateasca impactul pozitiv asupra societatii. Planul urmareste trei mari obiective de realizat pana in 2020: sa imbunatateasca sanatatea si starea de bine a peste 1 miliard de consumatori, sa reduca la jumatate impactul asupra mediului de-a lungul intregului lant de productie si sa reduca consumul de materie prima agricola numai intr-un mod sustenabil.
 
Compania Unilever si-a asumat o politica de sustenabilitate cu obiective specifice  pana in 2020, iar acestea pot fi atinse in primul rand prin proiecte de lunga durata, cat si prin acitvitati punctuale. Colaborarea cu Genesis Biopartner inseamna un pas inainte in ce priveste contributia noastra locala la planul de sustenabilitate. Ne bucura faptul ca deseurile alimentare  de la depozitul Unilever vor fi transformate acum in resurse esentiale pentru comunitate si intentionam sa gasim si de acum inainte astfel de solutii, declara Catalin Oprisan, Supply Chain Manager Unilever South Central Europe. 
 
Despre Unilever
Unilever este unul dintre cei mai mari producatori din lume, din domeniile produse alimentare, produse de ingrijire personala si ingrijire a locuintei, avand vanzari in peste 190 de tari. Produsele noastre sunt prezente in 7 din 10 locuinte la nivel global si sunt folosite de peste 2 miliarde de persoane in fiecare zi. Avem 173.000  de angajati in toata lumea si am inregistrat o cifra de afaceri de peste 50 miliarde EUR in 2012. Peste jumatate din businessul companiei noastre este generat de pietele in curs de dezvoltare si emergente (57% in Q1 2013). Dorind sa cream un viitor mai bun in fiecare zi, ii ajutam pe oameni sa se simta bine, sa arate bine si sa ia ce e mai bun din viata. Portofoliul nostru include unele dintre cele mai renumite branduri din lume: Knorr, Omo, Dove, Sunsilk, Hellmann’s, Lipton, Rexona, Algida, Lux, Rama, Ponds si Axe, 15 dintre acestea generand o cifra de afaceri de 1 miliard de euro sau mai mult. 
 
Obiectivul nostru este sa ne dublam cifra de afaceri si, in acelasi timp, sa reducem aprenta de mediu (incluzand aprovizionarea cu materii prime, modul in care consumatorii folosesc produsele noastre si gestionarea deseurilor) si sa crestem impactul social pozitiv al companiei. Ne-am angajat sa ajutam un miliard de oameni sa actioneze pentru a-si imbunatati sanatatea si starea de bine, sa ne aprovizionam cu materii prime sustenabile pana in 2020 si sa reducem impactul asupra mediului, desi businessul companiei va creste. In acest sens, am definit sapte domenii pentru care am stabilit obiective din domeniile social, mediu si economic. Mai multe detalii, pe site-ul companiei: www.unilever.com/sustainable-living/. 
 
Unilever se afla in clasamentul Dow Jones Sustainability World Indexes de 14 ani consecutivi. Suntem in FTSE4Good Index Series si am obtinut un punctaj de top, clasandu-ne in FTSE4Good Environmental Leaders Europe 40 Index. Compania este considerata angajatorul preferat in multe dintre tarile in care are operatiuni si este un model in ce priveste dezvoltarea de leadership si inovatia. Pentru mai multe informatii despre Unilever si brandurile companiei, vizitati www.unilever.com.
 
Despre Grupul Genesis Biopartner 
Genesis Biopartner - Holding infiintat cu scopul de a investi in crearea unui portofoliu larg de statii de producere a energiei regenerabile in cogenerare, din biogaz pe intreg teritoriul Romaniei, utilizand atat masa verde agricola cat si deseuri organice ca surse de energie regenerabila, cu efect pozitiv in crearea de noi locuri de munca si protectia mediului inconjurator.
 
Statia de producere energie regenerabila, in cogenerare, din biogas, construita la Filipestii de Padure, Judetul Prahova are o capacitate de 1MW/h electric si 1,2MW/h termic. Investitia in Companie a avut o valoare de de aproximativ 5.000.000 euro. Implementarea proiectului, unic in Romania pana in prezent, a demarat in Iunie 2012. Noutatea proiectului a constat  in furnizarea catre un partener local a energiei termice produse de centrala de cogenerare, producerea de energie electrica in banda, furnizarea predictibila, (peste 8200 ore funcionare/an), precum si posibilitatea de stocare a energiei (biogazului).
 
Acest proiect sta la baza dezvoltarii a trei domenii prioritare in Romania: energia, agricultura si protectia mediului inconjurator. Statia de biogaz functioneaza in prezent cu plante energetice si alimente expirate furnizate de Unilever, precum si de catre alti furnizori de reziduuri organice si alimentare. Instalatia de cogenerare pe baza de biogaz se preteaza oricarui consumator industrial care utilizeaza energie termica (apa calda, abur tehnologic, aer cald).
 
Conform declaratiilor d-lui Michael Dietrich – CEO Genesis Biopartner: “Actualmente suntem deja in situatia de a face diverse studii de fezabilitate pentru alte locatii. Totodata cautam in continuare parteneri pentru amplasarea in zona lor a statii de biogaz si producerea energie in cogenerare. In special ne intereseaza parteneri care au resturi sau deseuri organice din industria alimentara sau parteneri industriali care au consum de energie termica ( apa calda, abur sau aer cald)”.